Inlägg från: TyraPaloma |Visa alla inlägg
  • TyraPaloma

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-08-25 09:40:14 följande:
    Jenniekk: nummer tre. Men nu blir det inga mer ostimulerade försök iaf. Ni ska åka nu i sep va? Vilken gång blir det? Kram
    Vad tråkigt att det inte gick vägen

Någon som har statistik på hur många försök det brukar behövas? Jag brukar tänka att det är som när människor utan fertilitetsproblem ska få barn och där är det ju inte onormalt att det tar flera månader/försök.
  • TyraPaloma

Mensvärk och bruna flytningar här..... Jävla skit. Börjar tro att det blir missfall för oss denna gång

• TyraPaloma

Hej på er! Vad roligt med lite fler plus i tråden och tråkigt med alla som inte lyckats denna cykel. Här har det varit bruna/rosa flytningar i ca en vecka. Har även haft mensvärk till och från. Ska försöka få ett vul framöver för att se om allt står rätt till. Är bara i vecka 7 så än så länge ser man ju inte jättemycket på vul utan vill gärna vänta någon vecka till.

Sally Cinnamon skrev 2012-09-05 08:22:34 följande:
    ...och där kom mensen. :( Känner mig osäker på om jag orkar inseminera mer, börjar verkligen kännas hopplöst! Men vi får se vad SU säger. Kram och tack Jenniekk och Liveyoudreams för stödet, ni är gulliga. Lycka till idag på vulet, Liveyoudreams!
    Ta en paus ett tag och gör något ni tycker är riktigt roligt. En weekend eller något kanske??
  • TyraPaloma
    LiveYourDreams skrev 2012-09-10 06:07:28 följande:
    Sally: jag är i någonslags overklighetsbubbla. Känns som om vi aldrig varit iväg. Kanske e mitt sätt o förbereda mig ifall nyheterna inte är bra denna gång heller. Äter du dag 5-9? När ska du på ul? Hoppas på några finafina ägg! :D
    Alltså wow, så många äggblåsor du hade!! Jag blev ju gravid med en äggblåsa som bara var 18 mm så du har nog goda chanser att det blir fler än en bebis . Det måste ju bara fungera när det såg så bra ut för dig.

Här är det förkylning som går och självklart har jag drabbats värst. Har varit däckad sen i torsdags och det är först nu jag börjar bli pigg igen. Det värsta är att graviditetsillamåendet samtidigt har skjutit i höjden - jag har mått såååå dåligt. Samtidigt försöker jag glädjas åt illamåendet, det kanske betyder att bebisen har det bra där inne trots allt.
  • TyraPaloma
    Ingen 1 skrev 2012-09-11 10:02:01 följande:
    Vi har gjort insemination här i Sverige och då blir det öppen donator. Har ett barn genom insemination och försöker nu med syskonförsök. Tänkte först köra på i Danmark och var på gyn grönlund. Men sen började vi fundera hur barnen ev skulle kunna tänka med det här med öppen kontra anonym. Eftersom vårt första barn har öppen, så har vi valt att fortsätta här i Svreige för att försöka få ett syskon med öppen donator.
    Tänkte först att det inte har någon betydelse, men sen började vi fundera på hur barnen skulle tänka senare i livet.
    Hade vi kört med anonym donator från början, så hade vi valt det till syskonförsöket också.

Vi är otroligt glada för att ha fått äran att få ett barn, men jag lovar er när man sitter med ett litet knyte i famnen så önskar man sig ett syskon ganska omgående!!

Hoppas att ingen tar illa upp, vill bara ge en syn på det hela ;)

Jag har nu kört igång med pergo och gonal f. På torsdag är det dags att åka till Malmö för att göra VUL, sen därefter planerar vi in insemination.

Men får man insemineras i Sverige när man redan har ett gemensamt barn? Eller är det heminsemination?

• TyraPaloma
    LiveYourDreams skrev 2012-09-18 13:36:09 följande:
    Testat negativt idag. E första försöket som jag blivit så ledsen. Har gråtit ut mina ögon typ. O jag vet att man säger att så länge mensen inte kommit.... Men det borde synas på ett test om det var något nu. Vet faktiskt inte vad vi ska göra nu. Känner mig helt slut.
    Du det är inte alls säkert. När jag testade en dag innan så var det jättesvagt positivt och då var det ändå direkt på morgonen. Det står i clearblue att det är långt ifrån alla som kan få positivt 2-4 dagar innan trots att de är gravida.
  • TyraPaloma

grattis baby pyk!!

Fröken Smilla skrev 2012-09-25 13:38:15 följande:
    Har ni hängt med i all uppståndelse över den danska donatorn med den genetiska sjukdomen? Jag har en väninna som har fått barn med den donatorn... Det som skrämmer mig mest är att de använt hans sperma så mycket att det finns 43 barn?? Jag såg dock att Danmark nu ska införa mer restriktioner angående hur många gånger en donator får användas, men det är ju nästan lite skrämmande att det finns så många barn med en och samma far... Det fanns restriktioner på 25 stycken innan, så det är konstigt att det blivit 43 barn (enligt min väninna finns det risk att det faktiskt är fler än så).
    Ja vi har läst om det också och det känns ju lite olustigt. Vi har inte den donatorn men börjar såklart fundera över hur många biologiska halvsyskon vårt kommande barn egentligen kommer att ha! Hoppas att vår donator inte har använts till så många barn... Försöker att inte tänka på det så mycket för det gör ju ingen skillnad för oss i dagsläget eftersom jag redan är gravid.
  • TyraPaloma

Här är det bruna flytningar och kramp i magen igen... Ska var i vecka 9+1 idag. Ringde gynmottagningen men de hade så få akuttider idag så de ville jag skulle ringa igen på måndag.... Det blir till att oro sig hela helgen... *suck*

Kram på er

• TyraPaloma

I måndags gjorde vi ultraljud och allt såg ut som det ska! Så skönt. Nu hoppas vi bara på att dessa blödningar ska ge med sig.

Ni som gjort många försök, har ni fått någon slags förklaring till varför det inte har lyckats? Jag lider med er. Vi kände redan efter andra försöket att nä vi skiter nog i detta och går på adoption. Det blir ju en stor påfrestning psykiskt med all väntande på äl, hast ner till Danmark och sen väntande igen. Det blir ju inte bara "att försöka igen" som det blir om man kör "den naturliga vägen".

• TyraPaloma

Jag tycker att det varierat lite i i hur jag känt inför att kompisar/släktingar blivit gravida. Visst har det stuckit till men samtidigt har jag gjort allt för att kunna glädjas med dem. Att de får/inte får barn/gör abort kommer ju aldrig på något sätt göra att det blir lättare eller svårare att få barn för oss att få barn. Jag har försökt glädjas med dem som jag önskade att de sedan skulle glädjas för oss.

Inte lätt alla gånger jag vet men jag tror det är viktigt för mina vänner eller familjemedlemmar att jag kan glädjas med dem också. Jag vet ju inte hur länge de har försökt bli gravida eller om de haft missfall eller så innan och därför också fått kämpa. Klart det känns jobbigt när t.ex. min mans syster hann bli både gravid och få bebisen innan vi lyckades få + men jag tror att jag själv blir lyckligare av att genuint försöka glädjas istället för att låta mig slås ned av det. Det är ju ändå människor jag bryr mig om och önskar all lycka.

• TyraPaloma
    Linnea1986 skrev 2012-10-11 08:13:28 följande:
    Någon som har nr till Gyn Grönlund? Ja kmr bara till telefonsvarare på de nr ja ringer. Ska ju dit idag
    (+45) 49 21 88 66
  • TyraPaloma
    Linnea1986 skrev 2012-10-11 08:13:28 följande:
    Någon som har nr till Gyn Grönlund? Ja kmr bara till telefonsvarare på de nr ja ringer. Ska ju dit idag
    Lycka till idag
  • TyraPaloma

Vi gjorde på Grönlund också och vi är jättenöjda . Vi bor inte precis nära Danmark så för oss var det viktigt att det gick snabbt och smidigt . Jag tycker att både Lars och Annelise var jättetrevliga (det var Annelise som gjorde inseminationen där vi fick +). Kliniken var den närmsta för oss och den billigaste. Men gillar man inte att det går fort och man är ute från kliniken igen efter typ 10 min tror jag att man ska välja någon annan klinik. Många vill ju få möjlighet att ligga kvar en stund efter inseminationen men det finns det inte möjlighet till (tror jag, har inte frågat).

• TyraPaloma
    Sally Cinnamon skrev 2012-10-23 13:38:09 följande:

Nä, jag har ju i alla fall lyckats missförstå det här i två år... Har frågat flera ggr och fått min version bekräftad. Trodde jag. Men har tyvärr inget skriftligt så jag kan inte bevisa nåt.
    Sally, skulle det bli med donerade spermier då också? IVf alltså?
  • TyraPaloma
    minaz skrev 2012-10-26 00:21:34 följande:
    Är så irriterad och argsint, mens eller gravhormoner som spökar...

Hoppas ju att det är gravhormoner på G.

Vill verkligen att det ska gå nu, vårat allra sista försök...   
    Ett plus ska ju vara ett plus. Nu har jag dålig koll på hormonbehandlingar men det kan inte vara att det är för nära inpå hormonbehandlingen? Men det kanske bara gäller vid ivf???
  • TyraPaloma
    Linnea1986 skrev 2012-10-26 08:15:58 följande:
    Testade svagt idag med. Ska man köpa ett digitalt o testa igen?
    Är det ett streck där det ska vara så betyder det gravid! Kolla i instruktionerna, där brukar det vara bilder med olika exempel
  • TyraPaloma
    Satfläsk skrev 2012-11-08 05:55:23 följande:
    Vårturnu: Nej jag vet nog inte heller vad som gäller i Uppsala förutom det som står :P

Utredning på min kille är redan gjord eftersom att han redan har gått igenom det här. Jag hade inga problem med att bli gravid med min dotter (annan pappa). Om det är såna utredningar du menar? :)

Vilka slags prover tar de?

Tack så mkt :)
    Hej hej. Jag kastar mig in i diskussionen

Min man har försökt med ivf med sin före detta sambo (dock inget barn). Han var alltså utredd bara nåt år innan vi började försöka. När vi startade på Sahlgrenska så fick han ändå utredas igen.

• TyraPaloma
    Satfläsk skrev 2012-11-08 09:11:57 följande:
    Tyrapaloma: Jaha okej. Var det något "fel" på honom?

Min kille utreddes och de konstaterade att han inte har några fungerande spermier. Jag tror väl inte att det har förändrats :P Fast jag vet ju inte, de kanske gör en utredning på honom igen iaf.
    Ja min man är gravt infertil men inte steril - de hittade ett fåtal levande spermier när han försökte med sitt ex.

Vid denna utredning hittade de inga vettiga spermier.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012