Inlägg från: LiveYourDreams |Visa alla inlägg
  • LiveYourDreams

Vi som ska börja inseminera 2012

Vi har gjort tre ostimulerade o en stimulerad. Nidå? Man kan läsa om flexibla paketen på triangelns hemsida, lite svårt o långt o förklara. Man beställer den via cryos eller esb. Spermabanker alltså :)

• LiveYourDreams

Har alltid sett det som ganska ofarligt o det var det med. Inte ens med ivfen känner jag ngn oro för o ta massa mediciner. Det e vad vi måste göra helt enkelt.

• LiveYourDreams

Med pergotime, dag 3-7 i danmark o i sverige bemrukar man ta dag 5-9. Tabletter som man sväljer. Sen gör man ul typ dag 10-12. Ser de bra ut tar man ovitrellen, som är en färdigblandad vätska i en penna. Finns jättebra instruktioner som följer med den. Så sticker man sig själv o ungefär 36 timmar senare ska man insem. :)

• LiveYourDreams

Ingen: gud vilket trist bemötande! :( vi har gjort fyra insem hos gyn grönlund. Valde dem för att det ligger tre minuters gångväg från färjan och för att de var billigast. Låter kanske knasigt, men det var så vi tänkte. Dr lars är trevlig o svarar snabbt på mail, det är lätt att få en tid. Men kan inte påstå att de är speciellt engagerade. Det är rullande bandet känsla. Nu när vi ska göra ivf på en annan dansk klinik o känslan där e helt annorlunda. De känns mycket mer engegerade o verkar genuint bry sig om att vi ska få ett barn tillslut. När det är dags för frugan att bära kommer vi INTE åka till gyn grönlund utan förmodligen den klinik vi har nu.

• LiveYourDreams

Jenniekk: härliga nyheter! :)

• LiveYourDreams

Sally: whaaaat! Trodde också det var såsom du sa.. Fyfasiken.. Ivf i danmark är inget alternativ? Kram

• LiveYourDreams

Har precis varit hos distansstimulerings gyn inför ivfen. Fick bekräftat det jag trott länge; har endometrios. Om någon bara hade tagit mig på allvar innan, hade vi aldrig inseminerat utan gått direkt på ivf. E lätt besviken nu..

• LiveYourDreams

Sally: kram tillbaka :) jenniekk: haft alla sypmtom i säkert tio år. Nu såg de en tydlig endometrioscysta :(

• LiveYourDreams

Längtan: tack vännen! Nä den får va kvar, iaf just nu. Den ska inte kunna störa ivf processen. Men vi får se hur den växer oså.. :/

• LiveYourDreams

Linnea: åh vad kul! Spännande! Jag har en liten ide tjejer.. Många av oss verkar bo inom rimlig distans från gbg.. Är det någon mer än jag som tycker det hade varit kul o ses? Vi har ju en del gemensamt.. ;)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012