Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

baby Pyk skrev 2012-06-04 21:31:09 följande:
    Imorgon gäller det... Är det många som har lyckats med insemination? *nervös*
    Lycka t, då insemineras ja dan efter dig..
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-06-04 21:39:18 följande:
    Lugn i backarna nu, slemhinnan ska vara tjock och treskiktad, man vill inte att den ska vara för tunn vilket pergo ofta kan göra dvs tunna ut den, min ligger alltid mellan 10-14mm trots pergo och det är bra, går med tunnare också.
    va skönt, kunde inte hitta nån uppgift på va som räknas som för tjock..hur går d m illamående å så? håller tummarna att veckorna går fort å att du släpper tankarna på mf vännen! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-06-04 21:56:27 följande:
    [quote=65214315][quote-nick]Längtan 30 skrev 2012-06-04 21:51:30 följande:[/quote-nick] va skönt, kunde inte hitta nån uppgift på va som räknas som för tjock..hur går d m illamående å så? håller tummarna att veckorna går fort å att du släpper tankarna på mf vännen! [/quote Irriterande nog borta, kommer smygande ibland men just nu vill jag tokkräkas fram till vul typ.. känner av det mest don halsbränna idag.
    Kan tänka mig d, vi får hoppas dom här 2veckorna går snabbt nu så du får göra ditt vul å vi andra som e på g att inseminera kan testa..
  • Längtan 30
    vårturnu skrev 2012-06-04 22:13:44 följande:
    Bara lite "äggfrågor", har gjort 2 ostimulerade försök hos Gyn Grönlund,  varav första var ett ägg som släppt  o andra försöket ett ägg på väg o släppa. Mitt senaste o 3e försök (som jag inte vet än hur gick..) gjorde jag på Rmc i Malmö med hormoner och då var det två äggblåsor, (o var det 3 suger de ut ngt sa läkaren.) Hur resonerade dr Lars? Tog/Tar han bort några av dina äggblåsor då eller alla utvecklas inte.. o de 8 små då..? Det är en djungel av saker att hålla reda på ;)  Lycka till!. 
    Pratade m honom idag, han sa bara glatt att det var bra, när ja sa att d e 3 stora äggblåsor, men ja har ingen aning om han kommer att ta bort nåt av dem, d sa han inte d va typ bara "Kl 13, ha d bra så ses vi på onsdag!".. Så d blir spännande att se va han gör å säger på onsdag.
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-06-05 06:48:44 följande:
    Jag har för mig att de säger om det är fler än tre så reducerar de, jag har fått reducera de senaste två gångerna.. hade fyra ägg förra gången och nu är det ett litet frågetecken för i sverige hade jag 5 blåsor  men i danmkark var det bara fyra och reducerades till två men det där femte kan ha släppt eller tillbakabildats.. who knows liksom, har det släppt kan de vara tre bäbisar i magen

sen spelar ju storleken på äggblåsorna roll, har man t ex en på 21mm och åtta på 10mm så gör man inget med den små de får helt enkelt tillbakabildas för de hinner inte utvecklas och spricka.. tror att man säger att gränsen går vid 16-17mm (kan ha fel men läs på storks informationsblad där finns infon) de som ligger runt de måtten vid vul/sprutan kan utvecklas och bli befruktade.

När man reducerar gör man ett äggplock precis som man gör vid en ivf fast det går mycket snabbare och gör inte lika ont (i och med att man inte ligger lika länge under nålen) de tar en lång nål som de för in med ultraljudsstaven, letar upp äggstocken med de ägg som ska reduceras och sedan sticker man nålen genom slidväggen och in i äggstocken, gör hål på en follikel och suger ut innehållet, finns film på det på min blogg när jag gör min andra ivf, har dock haft lite problem med nya bloggen att få allt överfört men annars går den hitta på gamla som är kronsten.blogspot.com under videobloggen. samma på nya fast adressen är kronsten.wordpress.com     
    Ja håller tummarna för att du har tre därinne, även om trillinggraviditet räknas som riskgraviditet men d kanske får en att jäkta mindre m fler syskonförsök - nu e ju du iofs nästan 7år yngre än ja å "behöver" inte ha bråttom pga ålder som en annan

Blev inte förvånad men tyckte d va dåligt när vi va på SU i torsdags å pratade om hur d går t hos dom m hormonstimulering etc å att dom inte reducerar vid fler än 2 ägg, dom avbryter ist å så får man stå över den gången.

Uscha mig, en hel dag kvar t resan ner imorrn, hehehe d e tur ja ska iväg t jobbet å sen ska vi förhoppningsvis hämta vår nya bil oxå..

Hoppas alla får en härlig dag!! Hjärta
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-06-05 15:50:15 följande:
    Nu har jag varit på vul, slemhinnan såg bra ut och det fanns tre stora ägg. Ett var något större än de andra två. Hon trodde att äl skulle bli på torsdag så då borde jag få positivt test imorgon.
    Åh, va härligt att undersökningen gick bra, ja håller tummarna att d tar sig!

När ja kom hem fr jobbet nu i eftermiddags såg ja att vi fått en kallelse t kuratorn på SU, samma dag som ja har BIM 20/6. Skönt att d börjar rulla på, även om ja e nervös på nåt vis, kommer skämmas som tar upp deras tid om inseminationen imorrn resulterar i en graviditet - sjukt glad, men skamsen ändå, lr lite depp å misströstande om d inte tagit sig. Nåja, ingen idé att spekulera i d i förväg egentligen..Skäms
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-06-05 17:13:50 följande:
    Som det såg ut idag har vi tvillingar på jäsning, läkaren kunde inte säga helt hundra men tyckte det var två just nu.. håll tummarna att de stannar båda två.
    Åh va härligt, grattis hälsar min sambo oxå, håller tummar å tår att allt fortsätter gå galant!!!!
    minaz skrev 2012-06-05 19:40:22 följande:
    Jag har bim i dagarna men kan tydligen inte testa först om 12 dagar, fattar ingenting...
    Igår kände jag en brännande och ett hugg utan dess like, hoppas att det kan vara ett gott tecken.
    Men man slutar ju aldrig förvånas hur ens kropp spökar med en. :P
    Varför måste du vänta så länge m att testa? Håller tummarna att d e gravsymptom å inte hjärnan som spelar dig ett spratt!  
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-06-05 18:31:46 följande:
    Åh så kul, det är många inseminationer i dagarna!

Håller tummarna för er allaSkrattande
    Hur har d gått m blödningarna? Håller tummarna att ni får ett fint plus imorrn!! Hjärta
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-06-05 20:50:41 följande:
    Inga blödningar längre, hade de bara i lördags. Har väldigt spännda och ämma bröst och molvärk.
    Skall bli så spännande att testa imorgon! :)

Åh så kul att ni skall åka imorgon, förstår att du längtar!! Jag håller tummarna allt jag kanSkrattande
    Åh, spännande, ja kommer hålla tummar å tår att ja får läsa att du plussat oxå! Lycka t, ja förstår att du ser fram emot att testa imorrn!! Solig

Ja d e spännande, fast ja försöker va realistisk å inte hoppas för mkt, klart ja vill att d ska ta sig å allt sånt men ja har mindre förhoppningar än förra gången. Återstår att se hur d känns om ett par veckor  {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-06-05 23:13:07 följande:
    Var kallade till RMC idag och pratade om min killes nya spermier. Dom var dock inte så bra än som vi hade hoppats på... Han har bara 8miljoner, och vad jag förstod var "normalt" över 40 miljoner. Så vi har inte så jätte stora förhoppningar i nuläget. Men antalet hade fördubblats på bara 1 månad! Alltid något. :)

Hon skickade iaf en remiss där jag ska få gjort en koll på mina äggledare, om det är stopp. Någon som gjort det och vet hur det går till?

De skulle inte ha så mycket aktivitet där juni-juli men i augusti skulle de bestämma hur de skulle hjälpa oss sa hon. Ska bli spännande. 

Idag fick vi tillbaka de pengar vi lagt ut från försäkringskassan! Det har jag Duvan att tacka för! Hjärta

Lycka till alla!!!
    Är det en HSS du ska göra? Kontrastvätska sprutas in genom en tunn, tunn kateter. Jag tog en panodil å en diklofenak en dryg timme innan för d va rådet ja fick av rm på SU. Ja hade inga besvär efteråt men man kan visst få som mensvärk. Gick snabbt å lätt, tyckte inte heller att d gjorde ont, varken under tiden lr efteråt.  
    Lycka t..!! {#emotions_dlg.flower} 

Borde väl försöka sova lite, imorrn bär d av t Helsingborg å Helsingör.. 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012