drömmaromsmått skrev 2012-06-05 06:48:44 följande:
Jag har för mig att de säger om det är fler än tre så reducerar de, jag har fått reducera de senaste två gångerna.. hade fyra ägg förra gången och nu är det ett litet frågetecken för i sverige hade jag 5 blåsor men i danmkark var det bara fyra och reducerades till två men det där femte kan ha släppt eller tillbakabildats.. who knows liksom, har det släppt kan de vara tre bäbisar i magen
sen spelar ju storleken på äggblåsorna roll, har man t ex en på 21mm och åtta på 10mm så gör man inget med den små de får helt enkelt tillbakabildas för de hinner inte utvecklas och spricka.. tror att man säger att gränsen går vid 16-17mm (kan ha fel men läs på storks informationsblad där finns infon) de som ligger runt de måtten vid vul/sprutan kan utvecklas och bli befruktade.
När man reducerar gör man ett äggplock precis som man gör vid en ivf fast det går mycket snabbare och gör inte lika ont (i och med att man inte ligger lika länge under nålen) de tar en lång nål som de för in med ultraljudsstaven, letar upp äggstocken med de ägg som ska reduceras och sedan sticker man nålen genom slidväggen och in i äggstocken, gör hål på en follikel och suger ut innehållet, finns film på det på min blogg när jag gör min andra ivf, har dock haft lite problem med nya bloggen att få allt överfört men annars går den hitta på gamla som är
kronsten.blogspot.com under videobloggen. samma på nya fast adressen är
kronsten.wordpress.com Ja håller tummarna för att du har tre därinne, även om trillinggraviditet räknas som riskgraviditet men d kanske får en att jäkta mindre m fler syskonförsök - nu e ju du iofs nästan 7år yngre än ja å "behöver" inte ha bråttom pga ålder som en annan
Blev inte förvånad men tyckte d va dåligt när vi va på SU i torsdags å pratade om hur d går t hos dom m hormonstimulering etc å att dom inte reducerar vid fler än 2 ägg, dom avbryter ist å så får man stå över den gången.
Uscha mig, en hel dag kvar t resan ner imorrn, hehehe d e tur ja ska iväg t jobbet å sen ska vi förhoppningsvis hämta vår nya bil oxå..
Hoppas alla får en härlig dag!!