• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Han va inte otrevlig på något sätt, har ett bra bemötande men han är nog så van vid detta och väger inte varje ord medans jag analyserar varje ord han sagt... TACK för uppmuntran tjejer! Lycka till nu båda två!

• jenniekk

Ingen1: Förstår att du är ledsen och att det känns meningslöst att testa... Varför kan det inte fungera bara!!!!!? Jag väntar på Äl nu, ska ägglossningstesta och vid omslag direkt ta Oviterellen och insemineras dagen efter... Känns så osäkert allt, som vanligt... :(

• jenniekk

Tjejer nu behöver jag hjälp!! Berättade ju att min svenska gyn tyckte jag skulle börja ägglossningstesta nu och vid omslag ta Oviterelle och insemineras dagen efter. Mailade min danska gyn som tyckte att jag skulle ta ägglossningssprutan lördag kväll kl 22 ( follikeln beräknas då vara 17 mm) och sedan insemineras måndag morgon. Han rekommenderade insemination 36-40 h efter sprutan. På måndag kanske follikeln är 20 mm när den lossar då? Är helt förvirrad nu, ska jag gå efter min magkänsla? I vanlig cykel brukar jag få omslag dag 15 som är på måndag men Oviterellen ger väl follikeln en extra skjuts??

• jenniekk

Åh, tänkte på dig Drömmarsmått och hoppades du skulle svara! :) Om follikeln växt mindre än 2 mm per dygn så kanske den är för liten. Växer den lite extra efter Ovitrellen, skjutsar det på tillväxten? Liveyourdreams: ja, jag tror jag följer Dk...

• jenniekk

Drömmarsmått: Hur lång tid efter sprutan har du inseminerats vid stimulerade försök? Finns det någon risk att ägglossa i förtid eller kan man lita på tiden? Många frågor... Hur går det för dig? Hur långt gången är du nu? :)

• jenniekk

Bestämt mig för att ta sprutan ikväll och nervös över om vi tagit rätt beslut... :(

• jenniekk

Live: ja, det blir det... Blir insem dag 15, har tidigare inseminerat dag 16 alla försök... Hatar denna ovisshet och ständiga oron! Hur går det för dig nu?

• jenniekk

Tog ett ägglossningstest nu som inte va positivt, ska ju insemineras om ca 24 h!? Nu mår jag ännu sämre, denna oron..... :/

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012