Inlägg från: LiveYourDreams |Visa alla inlägg
  • LiveYourDreams

Vi som ska börja inseminera 2012

Ni e för rara som peppar mig. Vi får helt enkelt ha tålamod här o se vad som händer..

• LiveYourDreams

Sally: slut på båda. :p skall ha mensen imorgon och vet att den är pågång. I tisdags grät jag säkert två timmar. Har innan inte blivit ledsen utan mest arg. Vi kommer inte göra fler inseminationer utan vill gå vidare till ivf. Känns så skönt att tagit det beslutet. Så nu blir det att spara pengar och parallelt hoppas vi blir kallade till su snart. Kommer hänga kvar i tråden, min absoluta favorit med bästa tjejerna. Hoppas jag får stanna här även om resan blir lite längre o mer invecklad för oss. Hur mår du? Kram

• LiveYourDreams

Ni e så himla rara! Lätt bästa fl:tjejerna! Kram

• LiveYourDreams

Sally känner igen det. Man får tänka att det kommer en vår igen även om det känns avlägset. Är svårt att alltid hålla upp modet o kämpa på när det inte går.. Vi ska spara så vi har möjligheten om su faller igenom. Ivf i danmark är faktiskt inte alls så krångligt som det verkar men skulle föredra att köra på hemmaplan, mest för att det är närmare geografiskt.

• LiveYourDreams

Blir det dk så åker man först för ett samtal o blodprov. Då får man veta vilken metod o medicin man skall använda. Sen gör man ul. Det kan man sköta hemifrån, så mailar man resultaten o då ställer de eventuellt om medicinen. Sen åker man för äggplock o 2-3 dagar senare förhoppningsvis återföring. Går det vägen kommer man tillbaka för ul i vecka 8 för o se så hjärtslag finns. Men planen om det blir dk är att stanna där från äggplock till förhoppningsvis återföring. :)

• LiveYourDreams

Mens som väntat. Igår hade jag o frun missade samtal från dolt nummer. Visade sig vara su (genom att ett annnat par med lite kortare kötid fick den tiden de ville erbjuda oss) så störigt att de inte lämnar namn o nummer, folk jobbar liksom! Men men, det borde ju iaf betyda att vi står som nummer 1 i kön nu :)

• LiveYourDreams

Precis sally. Glädjs åt att det iaf fanns något bra ;) japp, vi väntar på o bli kallade nu :) men borde bli snart eftersom vi är nummer ett. Så då blir det kurator samtal o sen hoppas jag vi kan gå på ivf men vet att su inte brukar godkänna det.. Ska försöka iaf :)

• LiveYourDreams

Smilla: kul o se dej här! Både jobbigt o bra med utredning. Hoppas de kan ge dej svar. De brukar vilja att man insem först. Skulle gissa att det e för det är avsevärt lägre kostnader inblandade.

• LiveYourDreams

Sally: bra riktlinje då vet jag vad jag kanske måste ställa mig in på, vad sa de när du sa att ni försökt i danmark? Drog de av de försöken från de sex då?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012