• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Har precis varit på besök på min svenska nya gynkontakt, vilket härligt bemötande !

Han gjorde ett vul och allt såg fint ut. Ägglossning var på väg och planen nu är att ta ett progesteron prov en vecka efter Äl, spola äggledarna och arbeta utifrån det. Visar provet på dåliga värden så ska jag stimuleras och annars bara ta ägglossningsprov. Vi har en plan! Och är glad för det just nu!

• jenniekk

AnnaTr: vi har gjort 6 ostimulerade inseminationer utan att lyckas. Allt har sett fint ut inför inseminationerna.

Så nu ska vi gå vidare som jag skrev om i inlägget ovan. Hoppas att det kan hjälpa oss!

Vart har ni gjort era inseminationer?

• jenniekk

AnnaTr: Vår danska klinik kollar Äl med vul innan inseminationerna och allt har då sett bra ut. Vi inseminerar på Gyn Grönlynd. Jag har regelbunden cykel om 29!dagar.

Menar att jag ska ta ägglossningsspruta!

• jenniekk

Ingen: Då hoppas vi att detta försöket blir sista! :)

Sally: informerar de inte ordentligt!? Förstår att det känns som ni slösat bort ett försök då ivf känns som en större chans att lyckas. Kram

• jenniekk

Ingen: hur många försök har ni gjort nu? Ändrar ni något i behandlingen? Hur många försök tycker kliniken att "man kan göra"

Jag ska ta progesteron prov nästa vecka sen ska jag spola igenom äggledarna. Är Livrädd för att det ska vara stopp! Googlar allt om endometrios som kan vara orsak till stopp. Har molvärk vid Äl, mensvärk vid mens och diffusa hugg i livmodern ibland... Symptom?? Ja, du hör ju... Överanalyserar allt!! ;)

• jenniekk

Liveyourdreams: men man behöver väl inte ha cystor för att ha endo? Jag har oftast mensvärk, kraftigt och har alltid haft. Men jag kan häva värken med Ipren så jag fungerar som vanligt.

Jag försöker bara komma på orsak till varför vi inte lyckas. Min gyn säger att man kan ha Äl men inte tillräckliga progesteronvärden för att få det att fästa i slemhinnan.

Hur går det för er?

• jenniekk

Live: Spolningen blir efter nästa mens, så om någon vecka. Skönt och veta så man slipper oroa sig ( kanske i onödan) !

Spännande att det närmar sig uppstart för ivf... :)

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012