Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Frankie86 skrev 2012-05-26 18:53:42 följande:
    Längtan 30: när man gör makeinsemination så tvättar man spermierna via en metod som kallas swim up. Endast det bäst spermierna kan simma upp i en lösning som man tillsätter. På så sätt tar man bort dom defekta och slöa spermier som finns i sädesvätskan. Lite kort förklarat :)
    då har ja lärt mig nåt nytt igen hihihi, tack för förklaringen!
  • Längtan 30
    Längtan 30 skrev 2012-05-26 19:12:21 följande:
    då har ja lärt mig nåt nytt igen hihihi, tack för förklaringen!
    hehehe ja precis!
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-26 21:58:12 följande:
    Längtan 30: Usch va trist att din mens kom...men vi hoppas det sätter sig vid nästa försök istället!
    Det är ju dax snart igen förstår jagSkrattande
    Allt går ju i 2 veckors perioder så man behöver ju inte vänta så länga innan man är igång
    stor kram till dig{#emotions_dlg.flower}
    tack Duvan! ja d e lixom bara att köra på, va värst den 23:e när flytningarna kom, min stackars sambo visste knappt vart han skulle ta vägen när ja snyftade så ja inte kunde andas. morgonen efter när mensen kommit igång hade ja redan fått ur mig d mesta (känslomässigt) så ja konstaterade lugnt att d va som ja misstänkt. blev dock frustrerad å lessen över att ja hade sån molvärk t å fr hela tiden sen inseminationen + ömma å jättekänsliga bröstvårtor, d ena bröstet växte ikapp d andra dessutom.
    har haft kort men intensiv mens, över redan imorse på 3:e dan så för att va extra säker inför pergostarten imorrn tar ja nog ett nytt test även om ja inte tror d skulle va positivt.

hur går d för dig/er?

kramar tbax Hjärta
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-27 07:16:06 följande:
    Får ni starta om bara sådär? Min läkare på cfc kräver vul mellan två pergokurer... För att se så slemmhinnan stötts ut helt vid mensen och det verkligen inte blivit något.
    Ok, doktorn sa bara efter första inseminationen att ja kunde få en kur direkt om d inte tog sig, så d hade ja ingen aning om. Då vågar ja inte börja idag får ta å maila å hoppas han svarar tidigt imorrn. Då tar d sig väl på detta försöket ändå nu så står ja här m mediciner ja inte kan lr ska använda
    drömmaromsmått skrev 2012-05-27 07:37:53 följande:
    Testade för övrigt totalt negativt nyss med känsligt test, med dottern plussade jag svagt denna dagen fast med vanliga tester, känns kört.. mensen bör komma tisdag-torsdag någon gång, förmodligen på onsdag.
    håller tummarna att tanten inte dyker upp!!

• Längtan 30
    Ensam är stark skrev 2012-05-27 09:38:02 följande:
    Och så kom mensen ;( tack för allt stöd från er underbara människor här inne! Som tack får ni gärna läsa mun blogg!
    www.resasigopp.blogspot.com

Ha en fin söndag allesammans och ta hand om er! Jag gör ett nytt försök hos stork om några veckor!

Nu är det jobb hela dagen lång- morsdag på en restaurang och vi är bara två kockar, puh!
    nämen nej va tråkigt, ja som hållt tummarna så för dig! :(

hoppas du får en bra dag på jobbet ändå å inte har d alldeles för stressigt! kraaam 
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-27 10:33:07 följande:
    Bara en massa minus och mens i tråden. Trist för oss alla...
    Jag ska börja med pergo på onsdag, har aldrig testat innan. Gyn säger att det kan dra igång saker lite extra och blir det två ägg så ökar ju chansen lite. Läser man på nätet verkar det ju funka för tjejer som inte har pcos men som har försökt länge utan resultat och utan funnen anledning. Så jag känner mig försiktigt positiv.
    lycka till..! vilken cykeldag ska du börja på?
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-27 12:35:01 följande:
    Jag ska ta en tablett om dagen i fem dagar från dag fem.
    Jag tror att det blir ett besök på kliniken den 7:e juni, kanske den 6:e. Jag har läst att för en del så gör pergotime att cykeln blir längre så att ägglossningen kommer senare men det är bara att vänta och se. 
    sedär ja, samma datum som ja troligtvis då fast ja ska ta 2tabl/dag. stort lycka till, håller tummarna att d blir en massa plus nu i juni!!
    drömmaromsmått skrev 2012-05-27 16:32:07 följande:
    Längtan, jag får inte skicka mail på mobilen, jobbar hela dagen och kommer inte åt dator.. Cfc vill veta att hela slemhinnan stötts ut vid mens så att det inte är en grav ändå, men jag har förstått att vissa läkare inte kräver vul mellan kurerna så börja idag du. Vårturnu är du säker på att du bara ska ta en? Vanligast är en tab dagligen mellan cd3-7 i Danmark och cd5-9 i Sverige med undantag för behandlingar där sprutor varvas med pergon.
     d e lugnt, tack så mkt för hjälpen! nja, eftersom ja ska ta 2 tabl/dag så väntar ja t imorrn eftersom ja inte tog nån imorse annars blir d väl lite tokigt. hoppas du haft en bra dag på jobbet! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-27 22:21:52 följande:
    Ensam är stark: Va ledsamt att din mens kom:(   kram till dig{#emotions_dlg.flower}

Sjäv har jag BIM på fredag, men det känns som mensen kommer att komma....:( det känns som det brukar göra i brösten innan mens....skit....

Vid nästa insemination vill Lars att jag skall ta tabletter, spruta och gå till gyn på dag 12.
    Känns lite skrämmande, har ingen kolla på hur det fungerar...
    Men det känns bra att jag har er att rådråga och få tips av i så fallSkrattande
    tråkigt att höra att d känns som mensen e på G, hoppades d va ert sista försök nu ju! kram på dig, ja håller tummarna att mensen uteblir ändå!

d kommer gå fint m pergon å sprutan, d e inte så annorlunda egentligen ändå, mer molvärk inför ÄL va ja kände av mest å att ja va tröttare på kvällarna typ. ja börjar min andra kur imorrn, hoppas att d inte försenar min ÄL för mkt att ja börjar ett par dagar senare än i förra cykeln. lycka t om d inte tagit sig denna gången! 
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-27 23:14:33 följande:
    Ni som tar pergo i 5 dagar: vilken dag gör ni vul för att kolla antal blåsor?
    Cykeldag 12, d gjorde ja första gången oxå även om ja tog pergo cd3-cd7 då. När ska du göra din?
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-27 23:39:46 följande:
    Läkaren bokade inte in nån utan sa att det bara var att köra...en del läkare verkar ju göra så, men bm på stork sa att jag måste göra vul så jag ska väl försöka boka in. Jag vet inte om jag måste boka med läkare eller om jag bara kan gå till en bm, det är ju mycket lättare att få tid hos bm.
    jag brukar göra mina på en gynekologmottagning hade en medelålders karl sist, får se om ja får samma i juni när ja bokat tid..
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012