• Ingen 1

Vi som ska börja inseminera 2012

Äppelblad skrev 2012-04-19 08:25:01 följande:
    Jag är gravid!!!

Efter tredje inseminationen, tredje gången gillt!
    Grattis! Skönt att höra att det händer lite positiva saker i tråden nu!! 
    Med mitt första barn, blev jag också gravid på tredje försöket ;)

Kommer nog att köra igång igen denna cykeln, väntar bara på att mensen ska komma igång.

Lycka till alla!!
  • Ingen 1
    drömmaromsmått skrev 2012-05-05 09:29:02 följande:
    Kan man smyga in lite smått i den här tråden?
    Min man har azospermi, inte helt tomt men ordentligt nedsatt ca 8000 levande och rörliga spermier i sista provet vi tog.
    Har en dotter på 18 månader som blev till på CFC före det gjorde vi ivf två gånger på sahlgrenska med väldigt trista resultat 9 ägg ut varje gång och 1 befruktat och återfört ingen graviditet så läkarna tyckte iuid var vår största chans.

Så vi åkte till danmark och E blev till på vårt fjärde försök.

Nu har vi gjort tre syskonförsök, sitter men mensen nu.. blev förmodligen gravid nu för testerna visar svagt positivt men jag började blöda igår så nu blir det nystart med pergo på tisdag efter kontroll av att slemhinnan är helt borta.

Känns ganska tröstlöst, även om det tog flera försök att få till E så var det vår första stimulering hon blev till på och nu är tre stimuleringar gjorda, sista blev jag lätt överstimulerad och fick fyra ägg varav två fick plockas ut innan inseminationen.

Är på dag två idag, egentligen ska jag starta med pergo imorgon men det är ju helt så jag kan inte göra vul och på måndag jobbar jag så det får bli på cd5 istället sen blir det väl resa ner till danmark om 11-12 dagar.              
    Klart att du kan smyga dig in i denna tråden!!
    Håller själv på med syskonförsök nu och vet att vi var med i samma trådar när vi försökte med vårt första barn ;) Din E kom en månad före mitt barn.
    Ska ner till RMC imon för VUL och sen blir det troligtvis DI antingen på tis eller ons. Har samma funderingar som du när det gäller syskonförsöken, är på vår tredje omgång denna gången. Mitt barn blev till på tredje försöket på RMC och nu får jag väl hoppas att även denna gång lyckas!
  • Ingen 1

Idag har jag gjort min tredje DI, så nu hoppas jag att tiden går fort till testdag.

Håller tummar och tår för oss alla här inne!!

• Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-05-11 15:38:07 följande:
    Skönt att det gick smidigt!

Nej det förstår jag att han inte kunde ta sig upp, är ju en väldigt brant trappa. Fort ja, det brukar gå vääldigt fort! Jag brukar alltid känna mig väldigt stressad. Av med kläderna fort! Upp i stolen! Insemination! Ner från stolen! Och´sen ska man helst klä sig under halvminuten! Glad Det är löpande band på kliniken! Värre än vad jag varit med om här hemma! Blodgrupp är inget jag tänkt på, säger som du, kan inte ens min egen. Ni som inseminerar i Sve kanske kan något om det? Är det viktigt med blodgrupp?

Jag har faktiskt inte känt så mycket vid just inseminationen. Har känt obehag innan katetern är på plats men inte när simmarna skjuts iväg...

Nu håller vi tummarna! {#emotions_dlg.flower}    
    Jag gör DI på RMC i Malmö. Dom har aldrig nämnt något om blodgrupp. Dom har inte kollat min blodgrupp heller.
    Tycker att det är "löpande band" även på RMC.
  • Ingen 1
    Binaaa skrev 2012-05-11 12:07:02 följande:
    Mensen kom inatt..... Bläää, värsta dagen på månaden!! Hittat en klinik i Riga som vi mailat ang ivf med öppen donator...

Hur går det för er andra som har testdag snart? Håller tummarna för er! 
    Beklagar!!  Styrkekramar!
    vårturnu skrev 2012-05-10 22:12:06 följande:
    Skönt att läsa om fler i samma situation.. Vi har gjort 2 inseminationsförsök i Danmark, det senaste vet vi inte än hur det gick. Har äntligen fått tid i Sverige för donatorinsemination i nästa cykel, ska då anv hormoner trots "normal ägglossning". Ökar det chanserna eller är det för att man i sverige bara har öppet under "kontorstid" ?

Har funderat på en sak i efterhand. När vi var i danmark och diskuterade med läkaren om vilken donator vi ville ha före inseminationen, så fixade han allt väldigt snabbt.. Har de så många olika sorters donatorspermier redo... trodde de skulle tinas upp osv..

lycka till allihop
    Har gjort DI i sverige och där måste vi ta hormoner för att det ska passa in under kontorstid. Har också "normal ägglossning" men får ta hormoner ändå.
  • Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-05-13 13:06:11 följande:
    Blöder klart rött blod nu...

Har gråtit konstant i 4h nu. Försöker samla ihop mig men vet inte hur... Min man står helt förlamad och försöker trösta så gått han kan. Klarar knappt se han i ögonen. Känner mig så misslyckad...

Det har gått ca 8år nu och har inte varit i närheten av ett plus (vad vi vet)...     
    Stor kram Hjärta
  • Ingen 1

Drömmaromsmått: 25år, make med dåliga spermier. Försökte få barn mellan 2005-2010 efter två ivfer och sedan fyra donatorinseminationer blev vår dotter till och föddes i oktober 2010.
    Nu genomgår vi syskonförsök, förhoppningsvis blir vår fjärde donatorinsemination nu i mitten på maj.  

Längtan 30: 31år, har precis gjort första DI-försöket på Gyn Grönlund 10/5. Min sambo är förlamad fr midjan, fick veta förra sommaren att han inte producerar några spermier, varför vet läkarna inte riktigt men efter återbesöket på SU i jan bestämde vi oss för att försöka i Danmark under resten av väntetiden men valde att inte börja försöka förrän nu i maj. BIM 24/5 (26/5 enligt P Tracker)

MariaaG: 33 år, försökt i 5 år, make med inga/dåliga spermier. Har gjort 3 IVF. 2 inseminationer med donator på Storkkliniken utan resultat. Nu 3:e insem, BIM 24:e maj

Duvan: 30 år, sambon producerar inga spermier. Försökt i 2,5 år. Står på kö till ivf med donerad spermie på SU. Aktuellt till hösten. Har gjort 4 DI på Storken. Skall vid nästa äl till Gyn Grönlunfd på försök nr 5. Är nog dax denna vecka el nästa.

vårturnu: 30 år, sambon producerar inga spermier. Försökt ett år själva, sedan ett år av utredning och väntan... o nu har vi medan vi väntat i sverige varit 2 gånger hos Gyn Grönlund Helsingör, dock utan resultat. Ska få komma till RMC nu i nästa cykel.

Ingen 1: 31år, make producerar inga spermier. Försökte få barn ca 2 år, på tredje DI- försöket på RMC, fick vi ett barn, föddes i november 2010.
    Nu syskonförsök. två misslyckade DI i Danmark och har precis gjort min tredje DI på RMC. DI 10/5,

• Ingen 1
    vårturnu skrev 2012-05-16 18:28:10 följande:
    ingen1:  Hur har regler och väntetiden varit för er för att få hjälp på RMC? Min sambo producerar heller inga spermier. Vad jag förstår så har vi rätt till 5 DI-försök. Sen får vi själva bekosta ev fortsatta försök el om det behövs provrörsbefruktning. Ev syskon får man själv bekosta och de gjorde bara syskonförsök i mån av tillgång. 

Håller tummarna att det gick bra den 10/5 för er!
    Jag har för mig att vår första väntetid var ca 1 år. Vi hade 5 landstingsbetalda försök, men det varierar tydligen beroende från vilket landsting man kommer ifrån.
    Ja syskonförsök får vi betala själva. Har gjort våra syskonförsök med samma donator, men vet inte om dom kan garantera att man får göra syskonförsök (imån av spermatillgång).
    Dom är inte kända för att vara speciellt trevliga på RMC i Malmö har jag förstått, man ska typ vara glad för att man "får" komma dit..
  • Ingen 1

Kan ni hjälpa mig att tänka ut hur jag ska räkna..

Jag har en menscykel på ca 22-27 dagar ( oftast 23-24). Gjorde DI på dag 14, (är idag på dag 20). RMC sa att jag skulle testa om 17 dagar (på dag 31), alltså den 27/5. Då borde min mens redan ha kommit, är ju naturligtvis bäst att testa den 27:e. Tar pergo, gonal f o ovitrelle, för att RMC vill det.
    När borde jag kunde berräkna icke mens?  Eller tänker jag helt konstigt?

• Ingen 1
    MariaaG skrev 2012-05-19 13:51:37 följande:
    Lycka till alla som är på gång!
    Själv så är jag nu 9 dagar efter insem. Mina bröst har gjort ont hela tiden sen insem eftersom jag tar hormoner. Men idag slutade det. Jag tror att det betyder att det inte blev nåt för de brukar alltid i vanliga fall sluta göra ont några dagar innan mens, och sen kommer mensen som ett brev på posten....
    Är med på dag 9 efter insem. Känner ingenting och har inte gjort efter insem, vet inte om det är positvit eller negativt... Tar ju också hormoner, så jag vet inte om jag vågar tjuvtesta eller om jag ska vänta tills testdag om inte mensen kommer innan..
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012