• stegen

Vi som ska börja inseminera 2012

Ingen 1 skrev 2012-11-15 07:41:30 följande:
    Tack!

Jag har testdag efter 17 dagar... Hmm konstigt att dom inte kan säga samma sak.

Klart att jag hoppas att vi ska få ett syskon, men just nu känns det tungt. Och inte är det gratis heller :(

Jag kommer som sagt testa tidigare, för tycker 18 dagar låter lite väl länge, sen sitter ju ovitrellen i en 10-12 dagar.

Men jag är så besviken på den läkaren jag hade, så minns jag inte hennes namn.....

Men mina tummar finns för dig tills motsatsen är bevisad, även om jag vet att vi känner våra kroppar.

Vet inte varför men jag känner att det för mig är ganska hopplöst också, men ska ändå försöka tro på det lite.

Antar att det är ganska dyrt när man betalar själv.
  • stegen
    jenniekk skrev 2012-11-15 11:22:51 följande:
    Live: Tror det var hans ordval vid vul'et. I vänster äggstock va det ingen aktivitet... Han hittade först inte höger äggstock, sen va han osäker på storleken på follikeln, svårt att se. ( i mina öron lät det: vä äggstock är helt kass och höger måste du tappat! Jo, bu hittade jag något, det ser lite litet ut men jag gissar en stl. Ja jag är känslig just nu! ) Brukar inte ha omslag på Stickan förrän dag 15 så är ju inte konstigt att det inte växt mer men... Tänkte att med Pergo så kanske de skulle växt till sig lite starkare så jag kunde få en bestämd tid för Ovitrellen. Någon annan som har erfarenhet av follikelstorlekar på olika cd? Och som grädde på moset så kommer jag få betala 1000 kr per besök framöver ( inte 300) pga försök i Dk och jag är privatkund!
    Jag hade 3 äggblåsor på dag 11, 14+14+15 efter pergokur. 
    Dag 13 otrivelle och insemination dag 14 och då tror jag att jag såg att den största den vi också "behöll" var 19mm  (men kan också vara en av de andra som punkterades, läkaren var så hårdhänt med staven så jag tittade inte hela tiden) men det var ingen större skillnad på storlek så alla var där runt så det är inte dåligt på något sätt med 13mm!!

• stegen

Hej tjejer! Måste bara fråga er, tänkte någon har väl punkterat äggblåsor innan insemination?

Jag gjorde det i måndags och har haft ont tills igår, idag har jag dock kraftigt molande värk, hela dagen och vaknade imorse av hur det stack i livmodern.

Är orolig att hon skadade något eller så dels för hur stressad hon var och dels för hur hårdhänt hon var.

• stegen
    jenniekk skrev 2012-11-19 10:57:39 följande:
    Är nu på väg hem från DK. Inseminationen gick bra. Follikeln hade börjat bukta och sippra ut vätska och slemhinnan va 9,7 mm. - pustar ut och tackar er alla för ni haft tålamod med mitt hysteriska jag de senaste dagarna-

Låter perfekt!! Håller tummarna!
  • stegen
    LiveYourDreams skrev 2012-11-19 14:37:23 följande:
    Längtan: tack gulle! Imon blire vul o efter det kan jag nog få tid för äp. Ska faktiskt bli skönt o få ut äggisarna. :)

Håller tummarna!!
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-21 18:24:17 följande:
    Har pratat med RMC idag. Kommer inte att hinna göra något nytt försök detta året pga att de har julstängt. Ska dock prata med läkaren i december för att kolla hur vi ska gå vidare, om det blir fler insem. eller om de ska hitta på något annat. RMC brukar göra ca 5 insem, innan de kollar på alternativ. Vet dock inte alternativen är, om det bara är medicinbyte??

Så jag följer er alla här inne och håller tummar och tår!!

Visst är julledigheten underbar. Jag är helt säker på att vi också misslyckades och nytt försök blir jan/feb. Visst är det så att RMC inte inseminerar 2 cyklar i rad? 5 insem innan man går vidare är minst 10 månader men sen kommer sommaren också:(

Känns som man kan köra på naturlig cykel i Danmark kanske? Men förstår inte hur det fungerar där.
  • stegen
    regnbågsbaby skrev 2012-11-20 19:04:39 följande:
    Känner mig så PMSig och ledsen...vi gjorde en ny insemination den 12/11 och jag tror att det bara var att slänga pengarna i sjön igen.... Brösten värkte i 6 dagar sen inget alls... Förra månaden när jag blev gravid så hade jag bruna ringar runt bröstvårtorna men inget sånt nu inget ont i svanken bara lite pirr/kittel och brännande känsla i ljumskar/livmoder ibland men det är säkert bara inbillning.... Kände ett hugg i livmodertappen på äl+4 men det var nog inget... :( SUCK!

Då inseminerade vi på samma dag 10 dagar efter ovitrelle idag och nu börjar min veckan före mens molvärk komma, lite ömma bröst och säker på att det inte fungerade.

Har testdag den 29:e men då har jag ju redan fått min mens.
  • stegen
    regnbågsbaby skrev 2012-11-21 20:59:42 följande:
    Visst är det sugit?!! Vad betalar ni för era försök?

Landstingsfinansierade och detta var första försöket.

Men vill gärna testa Danmark också, men kan man göra det samtidigt tro? Det är långt mellan gångerna på RMC så man kommer ingen vart, och ägglossning har jag ju inga problem med. Makeinsemination är det också.
  • stegen

Håller tummarna stenhårt att det ville dig denna månad!

Var i Danmark gör du det? Något ställe att rekommendera?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012