Inlägg från: Längtan 30
|
-
-
åh va roligt att höra att d gått bra för dig!! grattis!! lycka t å tack!SnorkFröken01 skrev 2012-05-04 14:51:52 följande:Jag håller tummar och tår för er skull tjejer.
Jag är i vecka tio efter mitt storkbesök i mars. Och jag blev gravid trots pco och allt annat elände.
Känner på mig att ni kommer plussa den här gången!! Skickar alla fina hormonstinna fertilitetsflingor över er! -
hoppas er dag blir underbar å precis som ni föreställt er, ha d så härligt på bröllopsresan!!LiveYourDreams skrev 2012-05-04 16:54:38 följande:Hej tjejer! Inorgon gifter vi oss o sen sticker vi direkt till newyork. Hoppas på att se massa plus när jag kommer tillbaka! Kraaaam
kram! -
grattis!!! nästan halvvägs genom graviditeten dågullan83 skrev 2012-05-04 20:24:18 följande:Hej hoppas ni lyckas med era insimineringa vill bara säga att jag gjorde insiminering i jan och blev gravid via heminsiminering är idag i v 17 och känner mitt lilla pyre dagligen helt underbar känsla
så Lycka till mera insimineringar för mig tog det på andra försöket -
hur går d för dig, har du känt efter lr försöker du låta bli? håller tummarna för er tjejer!jenniekk skrev 2012-05-04 20:21:59 följande:Binaaa: Hur går det för dig? Letar du symptom och ickesymptom?
har tagit sista pergo-tabletten nu ikväll, så nu e d "bara" att invänta vul på tisda förmidda, e himla spännande! -
*styrkekram* hoppas ni snart blir gravida, låter som en tuff å tung resa ni gjort.drömmaromsmått skrev 2012-05-05 09:29:02 följande:Kan man smyga in lite smått i den här tråden?
Min man har azospermi, inte helt tomt men ordentligt nedsatt ca 8000 levande och rörliga spermier i sista provet vi tog.
Har en dotter på 18 månader som blev till på CFC före det gjorde vi ivf två gånger på sahlgrenska med väldigt trista resultat 9 ägg ut varje gång och 1 befruktat och återfört ingen graviditet så läkarna tyckte iuid var vår största chans.
Så vi åkte till danmark och E blev till på vårt fjärde försök.
Nu har vi gjort tre syskonförsök, sitter men mensen nu.. blev förmodligen gravid nu för testerna visar svagt positivt men jag började blöda igår så nu blir det nystart med pergo på tisdag efter kontroll av att slemhinnan är helt borta.
Känns ganska tröstlöst, även om det tog flera försök att få till E så var det vår första stimulering hon blev till på och nu är tre stimuleringar gjorda, sista blev jag lätt överstimulerad och fick fyra ägg varav två fick plockas ut innan inseminationen.
Är på dag två idag, egentligen ska jag starta med pergo imorgon men det är ju helt så jag kan inte göra vul och på måndag jobbar jag så det får bli på cd5 istället sen blir det väl resa ner till danmark om 11-12 dagar. -
hej å välkommen!MariaaG skrev 2012-05-05 20:30:43 följande:Hej!
Jag har spenderat eftermiddagen med att läsa genom denna tråd från början. Tänkte hoppa in jag också och hoppas att jag är välkommen!
Vi har försökt bli gravida i 5 år ca, min mans spermier är värdelösa . Vi har gjort tre hela IVF:er men utan resultat. I oktober och november förra året gjorde vi två donatorinseminationer på Storkkliniken. Både misslyckades och vi bestämde oss för att ta en paus.
Men nu, nu är vi igång igen. På måndag ska jag börja mäta efter ÄL som kommer att infalla antingen fredag eller lördag om mina beräkningar stämmer. Denna gången kan inte min man följa med men om det blir under helgen hänger min bästa vän med i alla fall.
Jag hoppas att det är tredje gången gillt, nu får det vara nog!
tråkigt att era tidigare ivf:er å DI inte gav plus på stickan, hoppas på tredje gången gillt för er! ja å min sambo ska göra DI i veckan som kommer oxå. -
så lite så!! vi börjar bli lite nervöst förväntansfulla, min sambo kom på i fredags att "shit d e ju snart!" hehe, tji fick han för att han retat mig som pratat mer å mer om "premiären" i ett par veckor nu..fr början trodde vi att ja skulle göra första försöket själv eftersom sambon jobbat utomlands men han fick sluta tidigare så d ska bli härligt att ha honom m mig!MariaaG skrev 2012-05-06 12:42:10 följande:Längtan 30: tack! Hur känner du dig? Jag blir mentalt absorberad av det när man går in i processen. Sedan några dagar tillbaka är ägglossningstest, donatorer osv det enda jag kan tänka på nästan. Sitter på jobbet och dubbelkollar min cykelapp gång på gång i smyg :)
har tagit Pergo så ja hoppas att d inte visar att d e för många ägg på tisdag när ja ska t gyn för vul, sen hem å maila/ringa doktorn när ja vet resultatet så vi kan boka tid för inseminationen. d e roligt å spännande att äntligen börja försöka - vi hoppas men vill inte ställa in oss på att d tar sig direkt, man vet ju aldrig..ja sitter oxå å kollar mina appar, womanlog å period tracker m jämna mellanrum, på jobbet, hemma lr när ja e på stan å bara myser för mig själv å drömmer mig bort lixom. -
åh tack för tipset, får hoppas dr Lars (gyn grönlund) brukar göra dsamma, har ingen aning om faktiskt ifall d e standard i Dk, men d kanske du vet?drömmaromsmått skrev 2012-05-06 19:30:01 följande:Har du för många ägg på tisdag så kan du göra en puktion av de övriga äggblåsorna, det gjorde jag sist, hade fyra folliklar vid vul och strax innan inseminationen plockade min läkare ut två av folliklarna, fast det kanske du redan visste =)
-
lycka till, ja hoppas att d går vägen för er denna gången!Ingen 1 skrev 2012-05-06 19:45:22 följande:Klart att du kan smyga dig in i denna tråden!!
Håller själv på med syskonförsök nu och vet att vi var med i samma trådar när vi försökte med vårt första barn ;) Din E kom en månad före mitt barn.
Ska ner till RMC imon för VUL och sen blir det troligtvis DI antingen på tis eller ons. Har samma funderingar som du när det gäller syskonförsöken, är på vår tredje omgång denna gången. Mitt barn blev till på tredje försöket på RMC och nu får jag väl hoppas att även denna gång lyckas!