• stegen

Vi som ska börja inseminera 2012

Ingen 1 skrev 2012-11-03 16:57:17 följande:
    Mm men jag tror att dom bara kommer att beklaga om du får äl, på "fel" tid... Anledningen till att jag är kvar på RMC är att vi har ett barn som vi fått hjälp med på RMC, vill nu ha syskon. Blev först lovad biologiskt syskon, men det ändrade RMC sen. Så nu har vi en annan donator, det spelar ju kanske ingen roll men det är därför vi är kvar på RMC. Sen har ju vårt barn en öppen donator och därför här vi också beslutat att vara kvar på RMC.

Ok men jag tror vi kör 2-3 på RMC och sen DK innan IVF, vet inte riktigt om vi är där än, vill testa insem lite! Tack för svaren ingen!
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-04 08:11:38 följande:
    Lycka till! Du måste berätta hur det går och dina upplevelser av RMC!  ;)

Absolut gör jag det, än är bemötandet bra, men vi har ju bara gjort utredning än. Nu väntar vi på infektionsprovsvaren och om de är OK kör vi ju igång på denna cykeln har ju redan fått börja med pergo, och fått planen om injektioner (som jag inte minns vad hon sa de hette) nästa insem om detta misslyckas. Känns som mycket beror på vilken läkare man har?
  • stegen
    vårturnu skrev 2012-11-06 19:36:18 följande:
    Hej Stegen! Vi har gjort donatorinsem på RMC Malmö, jag har också fått ha hormonstimulering trots att det " inte ska va ngt fel på mig" utan för att passa deras tider osv. Vid ett försök så hade bästa tid för insem. skett när de hade stängt pga helgdagar och då var deras alternativ att avbryta behandlingen och vänta till nästa passande cykel eller att "chansa" att insem lite tidigare än helt optimalt.. Så då valde vi att åka till Danmark som hade öppet när det var som bäst. Så roligt är det inte att ta hormoner i "onödan". VI har också haft olika läkare varje gång på RMC. Hör av dig om du undrar ngt o lycka till!

Tusen tack för svaret! Det känns ju lite så att efter 3 VUL sett ägg på väg att snart lossna behöva hormonstimuleras, dessutom när man mår skit av pergon och har jätteont.

Men jag förstår inte hur pergon hjälper dem när jag inte får någon ägglossningsspruta?

Det jag fick höra på vårt första besök var att jag inte skulle hormonbehandlas med pergo eller annat för man mår så dåligt (Leif) sen nu när de blev helt klart med insemination ordinerade sahrah pergo och vid nästa försök har hon planerat injektioner, vet dock inte vilka för det var sköterskan som nämnde det i telefon.

Nu var där stängt idag men ska ringa och höra om blodprovssvaren, rubellaimmunitet vet jag ju inte om jag har och behandlingen kommer att avbrytas om jag inte har det
  • stegen

De hittade 3st på 14-15 mm så på söndag ska jag ta ägglossningssprutan, och insemination på måndag efter de har punkterat 1-2 äggblåsor om nu alla är mogna på måndag.

Och så fick jag testa spruta mig i magen, fyyy inte kul!

Var säker på för många ägg!! Så rätt jag hade.

• stegen

Då var inseminationen gjord, en jobbig historia då jag fick punktera 2 äggblåsor först. Testdag om 18 dagar.

• stegen

Här kommer berättelsen!

Började med att lägga mig i gynstolen, där läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud, inte för att hon var försiktig med denna utan tryckte hårt, inta alls som man är ”van” vid.
    I alla fall där var fortfarande 3 äggblåsor så hon bestämde sig att punktera 2 av dem, min otur!!
    fick bedövningsspruta, någonstans där inne…..AJ!! Sen började helvetet, hon fortsatte att trycka med staven och sköterska tryckte utanpå, det gjorde så fruktansvärt ont att jag höll på att svimma, och tid tog det innan de kom rätt så de kunde sticka nålen i blåsan, sen samma visa för blåsa nummer 2.
    Och alla dessa instrument!
    Själva inseminationen gick snabbt och smärtfritt.

Men smärtan nu efteråt är fruktansvärd, har ont så jag mår illa och vill kräkas.

Hela upplevelsen blev bara hemsk, inget jag någonsin vill göra om.
    Pga infektionsrisken, inget bad, inget sex på 10 dagar. Dessutom kommer jag blöda i 10 dagar utav bedövningssprutan.

Testdag om 18 dagar. 

• stegen
    drömmaromsmått skrev 2012-11-13 06:56:43 följande:

Nejdå inte kommer du blöda tio dagar pga sprutan/plocket, blödde knappt mer än någon timme efter mina omgångar. Har gjort två reduktioner och två ivf-äggplock. Smärtan kommer nog vara borta helt eller nästan helt efter ett dygn eller två, jag brukar vara smärtfri dagen efter, ha ha vad härdad man blir efter två stora plock kändes mina reduktioner knappt, värsta sist var väl att bedövningen inte tog men det gick bra ändå.
    Vad skönt att det var en relativt smärtfri historia för dig, tyvärr så upplevde jag det inte så. 
    Har mindre ont idag och blöder fortfarande, nu snackar vi inte mycket blod utan väldigt lite.

LiveYourDreams: Tusen tack!
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-02 17:48:50 följande:
    Jaha i onsdags blev det en ny insem, så nu är det en lång väntan på testdag...

Håller tummarna för alla oss här inne!!
    Hur går det, håller tummarna här för fullt. 

Mitt bemötande finns nu att skåda..... 
  • stegen
    Ingen 1 skrev 2012-11-14 19:36:21 följande:
    Denna insem. gick inte heller bra... Har dock inte testat mig, men mens och känslan i magen säger att det är negativt. Har testdag på lördag enligt RMC, så väntar ett par dagar men vet redan resultatet... Vet inte om det är bäst att bryta ihop och sen försöka resa sig igen eller om vi bara ska ge upp nu, känns tungt.

Tusan också!!! Hoppet är det sista som överger oss, får hålla tummarna lite till!

Fick testdag 18 dagar efter insem, fick du också det? Tycker det är länge, kommer att tjuvtesta 14 dagar efter om inte mensen kommit då.

Bryt ihop och få ut allt, sen gör ett nytt försök efter där varit julstängt, det har ju lyckats förr för dig! Det ska lyckas igen!

Kram
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012