Vi som ska börja inseminera 2012
Ok men jag tror vi kör 2-3 på RMC och sen DK innan IVF, vet inte riktigt om vi är där än, vill testa insem lite! Tack för svaren ingen!
Proverna var bra så vi kör igång nästa vecka!!
De hittade 3st på 14-15 mm så på söndag ska jag ta ägglossningssprutan, och insemination på måndag efter de har punkterat 1-2 äggblåsor om nu alla är mogna på måndag.
Och så fick jag testa spruta mig i magen, fyyy inte kul!
Var säker på för många ägg!! Så rätt jag hade.
Då var inseminationen gjord, en jobbig historia då jag fick punktera 2 äggblåsor först. Testdag om 18 dagar.
Här kommer berättelsen!
Började med att lägga mig i gynstolen, där läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud, inte för att hon var försiktig med denna utan tryckte hårt, inta alls som man är ”van” vid.
I alla fall där var fortfarande 3 äggblåsor så hon bestämde sig att punktera 2 av dem, min otur!!
fick bedövningsspruta, någonstans där inne…..AJ!! Sen började helvetet, hon fortsatte att trycka med staven och sköterska tryckte utanpå, det gjorde så fruktansvärt ont att jag höll på att svimma, och tid tog det innan de kom rätt så de kunde sticka nålen i blåsan, sen samma visa för blåsa nummer 2.
Och alla dessa instrument!
Själva inseminationen gick snabbt och smärtfritt.
Men smärtan nu efteråt är fruktansvärd, har ont så jag mår illa och vill kräkas.
Hela upplevelsen blev bara hemsk, inget jag någonsin vill göra om.
Pga infektionsrisken, inget bad, inget sex på 10 dagar. Dessutom kommer jag blöda i 10 dagar utav bedövningssprutan.
Testdag om 18 dagar.