Inlägg från: Äppelblad |Visa alla inlägg
  • Äppelblad

Vi som ska börja inseminera 2012

Ett försök än så länge, hoppas kunna göra det andra nästa vecka.

Nån fler som hormonbehandlar (pergo, puregon, äl-sprutor) för att få till ägglossningen?

• Äppelblad

Min andra insemination är nu inprickad till fredagen, spännande!

Blir en ny makeinsemination, hormonstimulerad pga att jag har PCO. Så jag är nästan mer nervös för att det inte ska bli någon ordentlig ägglossning, än för att själva inseminationen inte ska lyckas...

LiveYourDreams: På alkoholfrågan svarar jag som flera andra, har tagit ett glas eller två efter den misslyckade första inseminationen. Mellan insemination och mens, inte en droppe. Men blir man inte gravid kan man ju åtminstone leva som vanligt fram till nästa försök, så resonerar jag.

• Äppelblad

Inseminerades igår, nu är det spännande tider i två veckor igen!

Vi gjorde en hormonstimulerad makeinsemination. När läkaren gjorde VUL precis innan inseminationen såg hon att ägget hade släppt, men att det fortfarande inte verkade ha nått slemhinnan. Är det bra eller dåligt?

Hur som helst är jag jätteglad över att ha lyckats få en ägglossning! Har PCO och har försökt med flera olika mediciner och doser, nu fick jag åtminstone bekräftat att de har fungerat och att det GÅR att få äl. Så hur det än går med inseminationen var det en liten seger den här månaden Glad

• Äppelblad

Körsbär: Lycka till! Vi gjorde just vår andra insemination, sannolikheten att bli gravid ökar ju med varje försök!

• Äppelblad

Smilla: Beklagar! Styrkekram, du orkar ta nya tag!

Regnbågsbaby: ja, det kan ju fungera. Spermierna lever i upp till tre dygn och det är bra att de finns på rätt plats och väntar på ägget!

Körsbär: Nej, ingen ivf-kö ännu. Får se hur det här försöket går. I princip är det min ägglossning som är svår att få till, det andra borde funka, så då är insemination bättre tycker min läkare. Antagligen försöker vi med det några gånger till.

• Äppelblad

Har inte läst på länge och hade hoppats på många plus... Men stora styrkekramar till alla er som har fått dåliga nyheter de senaste veckorna!

Jag hör också till dem. Vår andra makeinsemination misslyckades, hade BIM förra helgen och fick mens dagen efter. Men det känns okej nu, mannen och jag råkade vara på en minisemester tillsammans och kunde tänka på roligare saker och nu tar vi nya tag. Nya hormonkurer för att få ÄL påbörjade och läkartid för att kolla läget om några dagar. Jag hoppas att vi hinner med inseminationen före påskhelgen, men det ser lite dåligt ut.

• Äppelblad

Nyinseminerad!! Håller alla tummar jag har för att denna vår tredje makeinsemination ska lyckas. Hade en äggblåsa på 22 mm som såg beredd ut att släppa, såg läkaren på VUL. Hoppas hoppas hoppas.

Sockerpian: Grattis till ditt plus!

• Äppelblad

Smilla, lycka till, låter roligt! Hoppas han visar sig vara ett riktigt kap!Flört

Har följt med tråden och hållit tummarna för er alla. Själv hoppas jag på att denna vår tredje insemination ska ha lyckats. Inseminationen gjordes då äggblåsan var 22 mm och redo att släppa.

Nu har jag tre dagar till BIM och det känns nervöst... Känner mig inte alls gravid men inte som vanligt heller. Har ömma bröst och känningar i magen, det liksom drar och nyper lite. Som en kombination av mensvärk och träningsvärk (låter konstigt, jag vet).

• Äppelblad

Minaz: Ja, har provat både Pregnyl och Ovitrelle. Det är lättare att veta att ägget säkert lossnar om man tar spruta. 

• Äppelblad

Stort TACK för gratulationerna!
    Det känns helt overkligt att testet visar plus, men vi är så lyckliga över att inseminationen (eller våra egna försök förstås Flört) fungerade den här gången.

Hade inte ens hoppats på något plus för efter de båda inseminationer som inte lyckades hade jag mycket starkare "gravidsymptom". Nu fanns en liten illamåendekänsla de sista dagarna före BIM, och lite ömma bröst, men inte mer än så. Trodde att jag inbillade mig, som de tidigare gångerna, då jag har haft mycket mer ont i brösten t.ex.

Lycka till allihopa, nu ska det bli fler plus i den här tråden!!

• Äppelblad

Frankie86: Tack! Nej, det är första barnet och första gången vi lyckas få till en graviditet, så det är extra spännande! Hoppas du också får ett plus nu, lycka till!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012