Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Vi som ska börja inseminera 2012

Jättetråkigt att höra om era misslyckade försök

Jag är liten sliten efter en fest igår Tänkte mig att det ska ha varit sista alkoholfesten nu på ett tag...

lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    sunsed1 skrev 2012-02-11 18:36:11 följande:
    Efter januari missen, då min mens kom precis som väntat trots alla grav symptom efter Inseminationen, är det snart dax för nästa februari omgång. När som helst - nu i dagarna. Bara väntar på ÄL-stegringen.

Och sedan är det bara 9 månaders härlig graviditet och sen äntligen möts vi, jag och mitt barn.

Det gäller att visualisera tjejer - visualisera .. ! :-P
    Helt rätt! Finns ju en bok som heter The Secret och den går lite ut på det där... Man kanske ska rota fram den i hyllan...
    Längtan 30 skrev 2012-02-11 18:32:53 följande:
    En kompis t mig sa att hon festade t d kvällen innan hon blev gravid på storken å båda gångerna tog d sig på första försöket, hon ska ha deras andra barn om ett par månader. : Tror ja ska dricka ett par glas vin kvällen innan vi gör vårt första försök t sommarn haha.
    Jag hörde nåt liknande, fast en som druckit ett glas vin samma dag som insem för att slappa lite, och det tog sig. Så jag har provat det med, men det funkade inte, så det är nog lite tillfällighet Men det är ju inte en jättekass teori, man kanske inte spänner sig lika mycket då.
  • Fröken Smilla
    Duvan skrev 2012-02-14 18:19:04 följande:

Men jag hoppas det kommer igång snart så ni får åka dit igen på nytt försök.
    Förstår att det måste varit helt förkrossande. Men håller tummarna att det sätter sig nästa gång:)

Själv är jag jätte deppig...fick den jäkla mensen idag... tredje försöket misslyckades
    börjar undra om det aldrig kommer sätta sig...dumt att tänka..men så känns det nu.

Kram på dig.

Jag har också genomgått tre misslyckade försök, det sista försöket var tom en dubbelinseminering. Och jag fick flera gravsymtom, inklusive ett falskt positivt test. Tredje misslyckandet var riktigt hårt. För statistiken vill ju att jag skulle ha blivit gravid då.

Men man plockar upp sig från golvet till slut. Man ska bara tillåta sig vara ledsen först! Nu ser jag fram emot nästa försök, och håller tummarna för oss båda!
  • Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-02-14 20:29:31 följande:
    Fröken smilla: har letat efter just statistik men inte hittat ngn. Sitter du inne på ngn info? :)
    Nja, det är nog mer "på-känsla-statistik" från läkaren i Danmark. De flesta som blir gravida genom insemination blir det inom tre försök. Men fyra är inte heller så otippat. Min läkare vill försöka tre gånger ostimulerat sen fortsätta med hormoner, men jag har tjatat mig till en gång till ostimulerat eftersom jag har väl fungerande ägglossning. Men sen vill även jag fortsätta med hormoner.

Tyvärr är det ju så att ju längre tid det går desto lägre blir chanserna för att det ska lyckas. I Sverige är det väl tre inseminationer sen IVF som gäller. Är lite osäker på det eftersom jag själv inte får lov att vara med i den svängen
  • Fröken Smilla

Sockerpian - Jag vet inte riktigt när jag ska iväg igen. Jag tänkte dessutom hålla det lite för mig själv, för att inte spela upp det så mycket. Det blir så många förväntningar ändå... Jag har flytt och jobb på huvudet just nu. Känns bra att inte bara ha bebisverkstad i skallen

Duvan - jag kör på anonym. Lång historia egentligen, jag tycker det känns mest rätt. Jag har dessutom valt en klinik där det inte finns något alternativ till det.

• Fröken Smilla
    LiveYourDreams skrev 2012-02-18 07:36:44 följande:
    Är på bim-3. Känns som det är mens på gång här tyvärr :(
    Faaaast alla säger att de haft menskänningar när de varit gravida håll hoppet uppe!! Jag håller det uppe för din skull iaf
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-02-18 18:28:41 följande:
    Hej Tjejer!

Har haft ofrivillig FL paus, datorkrasch!

Är dock världens deppigaste idag är på BIM-1 och har lite molvärk som kommer och går så är förberedd på att detta försöket också misslyckats!!

Hur har det gått för er andra? Ska läsa ikapp lite... kraam

Jag håller tummarna för att molvärken betyder nåt riktigt bra
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-02-21 08:07:52 följande:
    BIM+2 idag och ingen mens. Har liite molvärk och mycket vattniga flytningar. Vågar inte testa än...
    Men åååh!! Håller tummarna!! När ska du testa?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012