• MygganMy

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-02-06 13:06:06 följande:
    Nu har jag spolat äggledarna. Hade fri passage men en cysta på ena äggstocken. Fick skrapas lite vid ingången med för där var det sammanväxt. Men nu är det fritt fram o köra :)

Jag har opererat bort en cysta för ca tio år sedan. min andra äggstock har tagit över produktionen av den skadade (den är lite mindre)- så jag har ändå vanlig ägglossning :)
  • MygganMy
    sockerpian skrev 2012-02-06 13:43:36 följande:
    Har börjat blöda och veckoindikatorn visar fortfarande bara 1-2, den har alltså inte stigit på 9 dagar...så jag är ganska övertygad om ett missfall....sååå jävla ledsen nu, undrar hur länge jag behöver vänta tills man kan göra en ny insemination efter missfall? någon som vet?

Beglagar :(. Jag tror de vill vänta tills mensen kommit igång innan du blir inseminerad igen. Och det kan väl variera.
  • MygganMy

BIM idag (måndag)- fjorton dagar efter insemination. Molvärk i magen och lite ömma bröst. Men ingen mens än så länge, har inte testat- tänkte försöka vänta någon dag med det...:)

Jag brukar inte ha mensvärk, eller så brukar jag ha det och bara överanalyserar och söker symptom nu :P  

• MygganMy
    Längtan 30 skrev 2012-02-06 15:00:20 följande:
    Hoppas d blir Plus på testet när du tar d

Tacktack :D
  • MygganMy
    LiveYourDreams skrev 2012-02-06 15:44:43 följande:
    Nu va ältestet pos så imon åker vi!!!

Lycka till :)- Spännande
  • MygganMy
    Zarah-Maria skrev 2012-02-06 18:41:47 följande:
    Hej

Testar o skriver igen o hoppas på svar.. =) 

Jag kör med vanliga stickor och har testat i 6 dagar 2 ggr/dag. ( första gången jag testar ÄL) På 2:a dagen visade det svagt positivt och gjorde det i 2 dagar sen negativt. Det står på bruksanvisningen att även om det visar svagt positivt är det negativt, men det kan väl inte stämma lr? 

Har jag fattat allt rätt så är det bäst att åka första dagen lr senast dagen efter testet är positivt? 

Har förstått att de digitala testen är lättare att läsa av än stickor men är de inte mycket dyrare? Något speciellt märke ni rekommenderar? 

Sen undrar jag hur ni tänker gällande öppen/stängd donation?? 
    Min klinik ( i umeå) har sagt att det är cb digitala tester som gäller- och de har frågat ett par gånger ifall de är de jag använder. Så de verkar tycka att det spelar roll. Håller med om att de är svindyra- dock har jag inte behövt testa så länge när jag inte behövde testa innan Vul:et
  • MygganMy
    Fröken Smilla skrev 2012-02-06 20:50:13 följande:
    ÄL-test är tyvärr aldrig svagt positiva. De måste vara lika starka, eller starkare än teststrecket. Annars är de negativa. Mina stickor visar alltid en linje, mer eller mindre svaga, men man ser verkligen skillnaden när de väl är positiva.

Själv är jag av åsikten att de digitala testen är något överflödiga. Teststickorna är bra och kan även visa en stegring. Jag har aldrig fått felaktigt utslag på teststickorna (köper från testlagret.se) och då har jag testat sedan juli. Gjort flera VUL som bekräftat deras korrekthet. Däremot kan jag för egen skull använda digitala test för att bekräfta positiv sticka. Det har visat sig vara onödigt men det är skönt för själen

Lycka till!
    Jag tror ärligt de vill att man ska använda digitala för att undvika att bli nerringda av "eventuella" ÄL bara för att digitala är tydliga. De ville inte ens att jag skulle använda apotekets..
  • MygganMy
    Fröken Smilla skrev 2012-02-06 21:19:46 följande:
    Så är det kanske, min läkare har dock aldrig sagt något mer än frågat om äl-test var positivt. Har man oregelbunden cykel kan det bli riktigt dyrt med digitala test, jag testade en gång 10 dagar i rad, 3 gånger om dagen när min cykel gick från 28 till 33 dagar... Då hade jag fått betala tusenlappar för CB.

Jag tycker inte riktigt att det är upp till läkaren vilket test man använder, såvida han/hon inte själv pungar ut för kostnaderna

MEN, och helst i början, tycker jag att digitala test är jättebra, tills man lärt sig känna igen kroppens signaler och hur en test-sticka ska se ut. Jag har turen att ha en ganska tydlig äl rent kroppsmässigt. Både känner och ser att det är dags. Men det är skönt att följa det med stickorna i vilket fall som helst.

Det är lyxigt att ha dig i dessa trådarna. du har bra koll :) Jag tror vi setts i andra trådar också, eller har jag bara sugit av mig av dina tips :P
  • MygganMy
    Fröken Smilla skrev 2012-02-06 21:50:09 följande:
    Aww tack
    Jodå dig känner jag igen från andra trådar!
    Jag har väl gått igenom ett och annat, och har lärt mig bra saker från andra här på FL så vips sitter man på en del matnyttig info som jag lika gärna kan dela med mig av. Sen är ju alla individer och man hittar det sätt som passar en själv. Det är dessutom rätt intressant att läsa om olika infallsvinklar.

Jag tycker det är så svårt att allt verkar vara så luddigt- att det inte finns statistikoch sådana saker...:/

Jag har dock kommit på en undras så här efter vägen. De som- som ensamstående gör heminsemination. Vem skriver de som pappa? Läste om det i en annan tråd. Fader okänd, eller? För att inte bara ta sina egna problem:)
  • MygganMy

Jag förstå dig - jag hade nog inte kunnat göra så.

Om jag inte börjar blöda i natt ska jag testa imorgon. Efter sista inseminationen gick jag över två dagar innan mensen kom... Så är verkligen inte säker...=/ men hoppas så klart

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012