• sunsed1

Vi som ska börja inseminera 2012

Frankie86 skrev 2012-01-20 10:23:26 följande:
    Nu har jag gjort första inseminationen. Men jag har ändå inte så höga förväntningar på denna gång. Kanske lika bra.
    Vi ska göra insemination både lördag och söndag också.

Jenniek: ge inte upp hoppet!! Kram
    Hoppas det tar sig Frankie86, håller tummarna !
  • sunsed1

Jenniekk - styrkekramar - håller tummarna att det tar sig nästa gång.

Jag har BIM i nästa vecka, samma helg som sockerpian - men jag känner mig inte det minsta gravid.

All molvärk, spänningar och precis allt försvann. Men som sagt, en veckas väntan och sedan så korsar vi fingrarna här.

Lycka till er alla

• sunsed1
    Binaaa skrev 2012-01-23 19:45:35 följande:
    Tack så mycket  sockerpian! Det var en bra idé, jag ska göra om Klamydiatestet på nätet! Sen kan jag bara hålla tummarna på att de andra testerna kommer i tid, och att de inte "gör sig av" med dom igen. Jag har involverat en annan vårdcentral nu oxå som skulle försöka hjälpa mig. Ja måste verkligen ha allt klart till på fredag känner jag. Vilket krångel alltid med den svenska vården!! 
    Hej Binaaa

Även jag har fått ringa till Labben flera gånger för provsvar när min läkare inte kunde få till det just med HbC testet. Två gånger fick jag hemskickade exakt likadana kopior. Slutligen har jag skannat in den och ritat in exakt vad jag behövde och hur det borde se ut. Mailat till läkaren och bett henne jämföra när de skickar labbresultat till henne igen.

På tredje försöket fick jag hem allt.
    De på Storken är företsten rätt så vana att det krånglar att få hem alla papper från Sverige. Det sa de själva till mig innan.

Lycka till
  • sunsed1

Snart BIM, lör eller söndag ska jag testa. Men känner mig  helt ogravid . . .

Mest att mensen är på gång.

Är dock trött ela tiden (kan vara från mörkret och kylan), och så mådde jag så illa på jobbet idag att jag hängde på toan med huvudet mellan knäna det mesta av tiden. (men det kan bero på ångesten), sedan spänner det fortfarande i tjejmagen (kan vara pms), jag svettas rätt mycket och är gråtfärdig för minsta lilla (men det kan också bero på tröttheten och kommande pms)

vem vet? - om 3 - 4 dagar så vet jag.

lycka till tjejer

• sunsed1
    HEJ

Hur har et gått för er alla som har inseminerats och har BIM nu nån gång i dagarna?

Jag är nu på BIM - 1

Men Jag har haft världens mensvärk igår och ont i korsryggen, och var svullen som innan mens. Och så har jag testat igår med ClearBlue - och så stod det klart och tydligt - EJ GRAVID ....

Suck , så nu är det bara att vänta tills mensen dyker upp snart

Nya tag nästa månad - CPH here I come in February

lycka till till er andra

kram
  • sunsed1

Grattis Sockerpian till plusset!!!

Till er alla andra, tack för de värmande orden, visst väntar men tills mensen dyker upp (eller inte) ändå - hoppet dör sist. Och mensvärken har slutat idag, men jag vågar ändå inte hoppas.

Jag är 32 år och har en dotter sen tidigare.
    När jag talade med läkaren om insemination så sa hon -

jaaa, det är nog hög tid till det nu . . .

HAHA, tänkt vad jag kände mig plötsligt lastgammal

• sunsed1
    lisalycklig skrev 2012-01-28 18:32:30 följande:
    Hej, jag tror inte att jag har varit inblandad i denna tråden tidigare men jag hoppar gärna in om jag får. Är i samma sits som er andra. Maken har inga spermier så vi gör donatorsinseminationer. Har gjort 7 i Danmark och 1 i Sverige denna veckan. Ville gå över till Ivf på rmc men fick inte. Jag fyller 32 i år och vi har försökt i över 5 år...
    Håller tummarna för dig att detta året bli ert år !
  • sunsed1

Jaha, där kom mensen som väntad.

Är rätt besviken faktiskt, trots att man var förberedd att det vore rent av tur ifall det tog sig redan vid första försöket. Men nu oroar jag mig ifall min ägg kommer att vara duglig vid den andra försöket. . .

Men nu är det bara ca 14 dagar kvar innan jag ska försöka igen.

Lycka till er andra

• sunsed1
    jenniekk skrev 2012-02-05 19:09:34 följande:
    Duvan: Hade gått mindre än 4 tim mellan testen och har druckit mycket dessa timmar, dricka och kaffe. Är på cykeldag 16 imorgon och inseminerades sist den dagen också, ägget skulle precis släppa då enligt vul. Gången innan inseminerade jag dag 17 och ägget hade då släppt. Haft samma längd på menscykeln de gångerna också.

Har inte känt av några ÄL flytningar denna gången. Inte känt efter så mycket heller. Har istället klåda i underlivet och är torr. Kan vara så ibland. Här har vi inga hemligheter!Cool  Kan det påverka tror ni?
    Lycka till jenniekk. Här tar jag också nya tag, ska snart börja ÄL testa och beräknar vara få ÄL nån gång i slutat på veckan eller början av v 7.

• sunsed1

Efter januari missen, då min mens kom precis som väntat trots alla grav symptom efter Inseminationen, är det snart dax för nästa februari omgång. När som helst - nu i dagarna. Bara väntar på ÄL-stegringen.

Och sedan är det bara 9 månaders härlig graviditet och sen äntligen möts vi, jag och mitt barn.

Det gäller att visualisera tjejer - visualisera .. ! :-P

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012