Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Binaaa skrev 2012-04-12 20:13:31 följande:
    Jag fick possitivt ältest den 29e- men inseminerades morgonen den 30e. jag vet inte hur man räknar då men enligt iPeriod så ska jag ha mens den 12e om jag inte är gravid.
    hur har d gått binaaa? har tänkt en massa på dig å hållt tummarna att tanten uteblir för en lång tid, hoppas den inte kom igår. {#emotions_dlg.flower}

usch ja (vi) e grymt frestade att tjuvstarta, fick positivt på ÄL-staven för en timme sen men d hade gått mer än 5min när ja kollade den så vågar inte lita på att den verkligen va positiv, testar nog en lr två gånger t senare..
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-04-13 10:48:16 följande:
    Fortfarande ingen mens och negativt på stickan. Det borde väl visat nu om jag vore gravid......? Och den här mensvärken som kommit och gått i 3 dagar?

Lycka till med testandet!:)  {#emotions_dlg.flower} 
    njae, vet inte faktiskt. för min del visade d inte positivt förrän långt efter bim. å andra sidan trodde ja att ja inte kunde bli gravid så tolkade värken ja hade som äl- å menskänningar. min värk kom å gick oxå, lite som växtvärk skulle man kunna säga. :)

här va d JÄTTEPOSITIVT äl-test ikväll, ömmande äggstockar å tydliga äl-trådar. skojade lite m sambon om att ja nog skulle kunna anv dom i en slangbella  förvånad dock att ja har äl på cd 13, men d bör ju betyda att cykeln kommer va kortare denna gången oxå. spännande, då kan d bli tidigare i maj än räknat om vi har tur

fortsätter hålla tummarna att tanten inte kommer å att du snart får ett fint plus ist binaaa Solig 
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-04-13 23:22:05 följande:
    Hahaha, slangbella!
    hihihi ja han tyckte oxå ja va tokig som sa så, men d va lixom den bästa liknelsen för konsistensen ja kunde komma på Cool
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-04-14 00:44:44 följande:
    Blev peppad av ditt svar! Solig  När jag ska få mens börjar jag alltid blöda några minuter efter mensvärken kommit. Det är det som är så konstigt med denna långdragna värken.... Jag vill ju veta NUUU!!! Skrattande

Då börjar det närma er för er, så spännande detta är!!
    va härligt att ja kunde hjälpa dig! samma här, lr egentligen så känner ja mig först lite obekväm (svårt att beskriva) å d bara känns att "snart kommer mensen" å så går ja å kissar, sen får ja mer tydlig mensvärk efter jag börjat blöda.

ja absolut, e jättespännande å som min sambo sa igår när ja triumferande visade min fina ÄL-stav ; "d betyder väl att om 4veckor så e d dax va? äntligen!"   jag ska dock villigt erkänna att nu när d närmar sig ökar nervositeten å ja blir hypokondrisk hehe.  sen senaste mens (13dgr sen) har d känts som att d småkliar (som svampinf ultralight) t å från, så ja funderar minst 10ggr/dag om ja ska köpa nån "laktal balans" lr liknande. ja skulle aldrig läst va bakteriell vaginos e hahaha ja vågar knappt göra nr 2 längre Skäms
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-04-14 21:27:53 följande:
    Det blir om cirka 14 dagar. Det enda bekymret jag har är att ÄL säkert kommer inträffa på helgen och vi vill ju göra en dubbelinsemination denna gången för att gardera oss. Vi funderar på om vi haft problem med att tajma ÄL dåvi egentligen borde ha inseminerats på söndagar vid 2 tillfällen....

Ska ni köra igång igen direkt?  
    håller tummarna att din ÄL kommer antingen dagarna innan lr nån dag efter du tror den ska komma så d löser sig m dubbelinseminationen för er!  {#emotions_dlg.flower}
    LiveYourDreams skrev 2012-04-14 21:47:33 följande:
    Japp vi kör på direkt igen. Äl ska enligt min app som hitills alltid fungerat hända den 23e :) har du fått pos på lördgar då? Hur tidsmässigt har du blivit inseminerad? Hur läggs en dubbel upp? En varje dag? Är det mycket dyrare? Nu bombar jag dig med frågor här ;)
    spännande, ser fram emot att höra hur d går!
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-04-15 09:02:58 följande:
    Tjejer tjejer! Jag läser här hela tiden och håller tummarna så hårt för er (Binaaa - jag hoppas tant röd håller sig långt borta!!).

Har jag lite flyt så lägger jag inseminationerna på hyllan... Ja det låter konstigt kanske, men min "dröm" har ju ändå alltid varit att träffa en kille och skaffa familj med honom istället för ett nedfruset rör sperma Så jag hoppas verkligen att jag har träffat rätt nu... Det verkar lovande! Jag behöver dock lite tumhållning jag med
    va kul!!! ja håller tummarna att d fortsätter gå bra..!! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-04-15 10:51:03 följande:
    Nu kom mensen Gråter
    *kramar om* nej va tråkigt, ja e lessen för er skull..även om d känns tungt idag hoppas ja att ni snart är tbax på banan för ett nytt försök! Hjärta
    Äppelblad skrev 2012-04-15 09:21:01 följande:
    Smilla, lycka till, låter roligt! Hoppas han visar sig vara ett riktigt kap!Flört

Har följt med tråden och hållit tummarna för er alla. Själv hoppas jag på att denna vår tredje insemination ska ha lyckats. Inseminationen gjordes då äggblåsan var 22 mm och redo att släppa.

Nu har jag tre dagar till BIM och det känns nervöst... Känner mig inte alls gravid men inte som vanligt heller. Har ömma bröst och känningar i magen, det liksom drar och nyper lite. Som en kombination av mensvärk och träningsvärk (låter konstigt, jag vet).
    håller tummarna att ni lyckades! 
  • Längtan 30

d va då själva h-vete va d ska va svårt att få tag i vårdgivare/läkare som gör VUL inför insemination!!! Skrikandes

om ca 11-13dgr ska jag ha mens (sista innan vi börjar försöka) å på cd 3 börjar jag ta pergo, dvs om ja nu hittat nån läkare/gynekolog. har bara fått kalla handen å blivit ifrågasatt när jag ringt runt.

nån som har nåt tips på gynekolog i lr runt Gbg, Borås lr andra närliggande områden?

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-04-16 09:56:45 följande:
    Längtan: vi har en bra men bor norr om gbg. Gör dock inte vul innan på det sättet, men det e han vi kommer gå till om de ej tar sig o det blir sahlgrenska försök.
    ja d e la snart dax att ringa NÄL oxå å höra om dom har nån gynekolog, hur som helst blir jag snart tokig!! :-P
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-04-16 10:48:53 följande:
    Näl skulle jag inte ringa, de nekade oss äggledarspol. Skulle välja en privat, så har vi gjort :)
    ok, men jag får inte tag i nån privat som gör undersökningen. skiter snart i allt

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012