Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

amandaa skrev 2012-09-06 13:13:00 följande:
    vad säger man till sjukhuset när jag ska ringa och boka tid för provtagning? Jag har ju redan spolat äggledarna och tagit hormonprover, behöver jag det igen eller är det bara blodprov nu? Ska man säga att man ska åka till DK och insiminera?

vi bad nog bara om att få ut våra provsvar, utan att förklara så mycket. Tog några kompletterande tester på vårdcentralen, där sa jag att vi skulle till DK. Som sagt, kolla den där infofoldern så står det exakt vilka prover du behöver ha tagit.

Lycka till!
  • Sally Cinnamon

Jag har pratat med SU och vi kör en insemination till, sen blir det ivf. Känner mig inte så entusiastisk att inseminera IGEN, men det är bara att göra tänker jag.

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-07 10:19:17 följande:
    Sally: blir det med hormoner igen då? Hoppas verkligen det tar sig! Det bara måste vaa vår tur nu :)

Ja, pergotime och ovitrelle. Får komma på vul lite tidigare den här gången eftersom jag svarade så fort på pergon sist.

Ja, nu ÄR det vår tur. Ont i hjärtat av längtan. Kram.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-07 10:19:17 följande:
    Sally: blir det med hormoner igen då? Hoppas verkligen det tar sig! Det bara måste vaa vår tur nu :)

men hallå när åker ni? :)
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-07 10:37:20 följande:
    Sally: är 15 minuter från helsingborg :) så idag klockan 12 är det dags :)

Tänkte väl det. Nu jäklar. Lycka till!
  • Sally Cinnamon

Hur går det LiveYourDreams, kan du slappna av eller känner du efter mycket? Lite härligt ändå med flera ägg, tvillingar skulle jag gärna vilja ha. Men trillingar, nja... :)

Jag knaprar pergo igen, utan större förhoppningar. Kram.

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-10 06:07:28 följande:
    Sally: jag är i någonslags overklighetsbubbla. Känns som om vi aldrig varit iväg. Kanske e mitt sätt o förbereda mig ifall nyheterna inte är bra denna gång heller. Äter du dag 5-9? När ska du på ul? Hoppas på några finafina ägg! :D

Mystiskt! Hoppas det är förberedelser i onödan.

Ja, dag 5-9. UL dag 9 så vi förhoppningsvis hinner innan äl den här gången och kan tajma lite bättre. Tack för pepp.
  • Sally Cinnamon

En grej till: om ni planerat att söka ersättning från försäkringskassan för era DK-försök kan det vara bra att veta att man bara får ersättning om man haft öppen donator.

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-12 13:25:46 följande:
    Sally: hur går det? Jenniekk: blir det ett försök i sep? Hur går det med lchf? Kramar

Det går bra. Vul visade två äggblåsor, tror de var 14 och 15 mm. Så nu ska jag äl-testa och vänta på att de växer och släpper. Hur går det för dig? När har du testdag? Kram.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-13 10:40:20 följande:
    Vad spännande sally! Jag är på äl +6 idag :) har bim 21/9 men kommer aldrig kunna hålla mig tills dess :)

Fy vad långsamt tiden går. Håller tummarna hårt för er.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012