Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

Duktigt med kaffet! Jag har druckit en liten liten kopp om dan sen vi började med det här, men nu är det no more!

Inseminationerna (vi gjorde två dar i rad) gick bra. Allt såg bra ut och gick lätt. Det har varit väldigt smidigt varje gång måste jag säga. Men den här gången vore det ju fint om det kunde bli något resultat också (ja, positivt då alltså)

Ska ni åka om två veckor då ungefär?

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-07-30 18:20:00 följande:
    Sally: spännande ju! Håller alla mina tummar! Nja blir nog om sisådär 11 dagar. Har lite kortare cykel än 28 dagar. Men den har levt sitt eget liv det sista så det ska bli spännande o se :) är lite nervös för denna gången kommer ja få åka själv. Frugan måste jobba :/

Hoppas tiden går fort fram till dess. Trist att åka själv, men hellre det än att stå över så klart. Kram.
  • Sally Cinnamon
    vivantarpadig skrev 2012-07-30 23:52:27 följande:
    Funderar på en dubbelinsem, någon som testat det? Tar man andra dagen efter då?

Precis, två dagar i rad. Jag gjorde det senast, de tyckte bara det var värt att göra då jag fått omslag på morgonen samma dag som första inseminationen (som gjordes samma em). Alltså: hade det slagit om kvällen innan inseminationsdagen tycker de att det räcker med en gång.
  • Sally Cinnamon
    vivantarpadig skrev 2012-07-31 23:02:18 följande:
    Hoppas på omslag i morgon när jag testar fast om jag får omslag på morgonen så känns det så långt till att insemineras dagen därpå. Vad är era tankar, ni som har varit med om det fler gånger än en gång? 

Man pratar ju med dem om sin cykel när man ringer och beställer tid, de ger dig råd om när det är bäst att du kommer. Då kan du ju fråga om de tycker att en dubbelinsemination är värd att göra i det läget du är.

Lycka till!
  • Sally Cinnamon
    dreamz01 skrev 2012-08-01 10:11:48 följande:
    Nu borjar det bli spannande lasning igen! Vi har paus nu i juli-augusti men jag tittar in i traden anda. Jag hoppas pa fina pluss nu i augusti! Lycka till nu tjejer!

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-08-05 12:14:04 följande:
    Hur går det tjejer? Idag bärjar vi testa för äl som beräknas i veckan :)

Spännande!

Vi är halvvägs genom BIM-väntan. Känner mig rätt så övertygad om att det inte kommer ha fungerat, men det kanske bara är försvarstankar. Försöker lite ställa in mig på att det kommer bli ivf som gäller för oss. Men det är ju inte helt kört än. Så rädd för att bli besviken igen bara.
  • Sally Cinnamon

Tack alla för hållna tummar! Har inga känningar åt något håll så det blir en öppen historia fram till testdag (lördag). Kram!

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-08-08 18:21:56 följande:
    Här verkar den stora utmaningen va o få ett ägg o släppa. Testar två dagar till sen ger vi upp för denna cykel. Blir de ingen smiley får dr lars skriva ut hormoner för nästa cykel. Men ni kan väl hålla tummarna för en smiley för oss? Börjar bli trött på o baa få tomma ägg på testerna.. :/

Tröttsamt! Hoppas på morgondagen.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-08-10 11:55:33 följande:
    Tog ett cb. En smiley!!! Åååh nu e jag sååå glad!! :D imon blire insem :D

jaa! Lycka till!

För mig går det inte så bra. Testade imorse, negativt. En dag tidigt förvisso, men jag tror ändå det är kört tyvärr. Känner inget graviditetsaktigt alls :(
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012