• AnnaTr

Vi som ska börja inseminera 2012

Fjärde inseminationen misslyckades! :( Det känns så tråkigt och tungt! Ville ju så gärna.. 
    Nu måste jag ta kontakt med någon privat gynekolog för att göra ultraljud? hormonbehandling?
    Fler som håller på med inseminationer nu? Någon som lyckats på insemination 5 eller 6?
    :)  

• AnnaTr

LiveYourDreams: På din ålder? Du är ju ung kändes det som men det tycker tydligen inte dom då.. Hur många inseminationer har ni gjort? Jag läste på din sida, att du vetat om hur slemhinnan och ägg sett ut innan du åkt dit.. Har du kontakt med privat gyn hemma i Sverige? 

• AnnaTr

LIveyourdreams: Aha okej... :) Vart har ni gjort era inseminationer? Vi har också gjort fyra inseminationer men ingen bebis än! :( 

• AnnaTr

Aha okej... Visst är det svårt när inte inseminationerna blir lyckade? När började ni inseminera? Har aldrig hört talas om Grönlund... Vad kostar IVF på triangeln ? Vart ligger detta? 

• AnnaTr

Okej, vad innebär flexibelt trepack? Jag har ingen koll på ivf alls utomlands, inget vi har kollat upp. Beställa dit sperman själv, från vart? :P Tack! Nä.. jag har inte varit så aktiv men kände att det var dags att "träffa" andra och dela erfarenheter, känns som att det kan hjälpa i resan! Ja det är verkligen enormt jobbigt när mensen kommer... har ni gjort med normal eller stimulerad cykel? Vi har gjort inseminationer i april, juli, sept och okt. 

• AnnaTr

Okej, alla fyra har varit ostimulerade men nu funderar vi på vad vi ska göra inför nästa insemination. Aha.. får läsa in mig lite på det då! Hur tyckte du att det var att ta hormoner? 

• AnnaTr

Okej, låter som att du har en bra inställning till det. Jag är mest rädd för att jag ska få ännu värre PMS än vad jag redan har. Hur gick stimuleringen till? Jag har så dålig koll så jag lyssnar gärna.. :) 

• AnnaTr

Jenniekk: Vi har gjort våra inseminationer på Storkkliniken. Ni då? Har du kollat slemhinna och ägglossning innan ni gjort inseminationerna? Vi har gjort fyra st ostimulerade och inte kollat något innan. Eller jo, jag har gjort äggledarspolning men annars har vi bara kört med egna ägglossningstest. Men nu som sagt funderar vi på hur vi ska gå vidare så på måndag ska jag prata med  svensk gynekolog här och se lite vad vi ska göra. Blir väl antagligen koll på hur äggossningen ser ut med vul? Jag har lite dålig koll på hur och vad som ska göras för att det ska bli så bra som möjligt... Och om jag ska stimuleras eller inte. Har ni oregelbundna eller regelbundna cyklar? Mina har varit mellan 23-31... Jag vet inte vad det klassas som riktigt! 

• AnnaTr

Liveyourdreams: Det låter bra med stimuleringen. Men kan man mer boka en dag för insemination då mer än vad man kan i ostimulerad cykel? 

• AnnaTr

Känns som en djungel. Jag hoppas att jag hittar någon gynekolog som kan hjälpa oss. 

• AnnaTr
    minaz skrev 2012-10-25 23:57:13 följande:
    Hej nån som kan hjälpa mig, som har varit samma sits som mig.

Tog ett gravtest som blev NEGATIVT 7 dagar efter OVITRELLEN, sen på 8 dagen så kom ett pluss och sen senare på kvällen ett minus och nu ett pluss igen.

Hur ska jag tolka detta?

Vill verkligen vara gravid nu och att det händer på riktigt för mig...

Jag ber och bönar att jag ska få vara gravid...

INTE ett endast pluss på 2 år och 4 månader... börjar bli tokig.

Tyvärr har jag läst om att när man har hormoner i kroppen ska man vänta i 10 dagar innan man tar något gravtest för dom gör att det kan vara positivt men att det inte är det... Men jag hoppas verkligen att det inte är så i ditt fall!!!! 
  • AnnaTr
    Ingen 1 skrev 2012-10-26 18:14:21 följande:
    jenniekk: Tack för omtanken!!
    Vi ska på vul på måndag, sen insem någon gång nästa vecka.
    Vad spännande!! Vart gör ni insem? :) Jag är lite ny här i tråden så hoppas ni inte tycker att jag lägger mig i.
  • AnnaTr
    minaz skrev 2012-10-27 04:45:25 följande:
    Grattis Linnea till din bebis i magen och jag önskar dig ett stort lycka till och er andra också...

Sammtidigt som jag glädjs åt eran bebis lycka och att ni inom ett år ska få bli mammor så känner jag ett fruktansvärt HAT och AVUND över att varför lyckas just ni men inte jag???

Är så förkrossad och ledsen nu så jag inte vet hur jag ska ta an denna smärta. 

Tyvärr så känns brösten EXAKT som innan mens och kroppen känns också som innan mens, VI HAR MISSLYCKAS igen.

*gråter och gråter*

Varför vill det aldrig ta sig?

Vad gör vi för fel?

Nu har vi försökt i 2 år och 3 månader UTAN ETT ENDASTE plus och det borde väl endå vara dags snart, men icke!!!

Vi är inte godkända att söka IVF först SEP-2013 så det är bara snällt att vänta.

*suckar*

Nu kommer vi ta PAUS och jag har verkligen ingen lust att hålla koll på ägglossnings stickor och hormoner, kommer ingen ägglossning så gör det inte, nu GER JAG UPP!

Orken är slut.

Lycka till ni andra, när jag kommer tillbaks om ett år så är väl ni borta =(

Ett stort lycka till och massa kramar och tack för mod och kraft i från er.

En kanon bra och mysig tråd är det är med fin-fina tjejer som verkligen vet vad man går igenom.

Tankar till dig! Fyfan vad surt och jobbigt och jävligt och orättvist!!!! 
    Hur många inseminationer har ni gjort? Jag håller alla mina tummar för IVF för er sedan!!!  
  • AnnaTr
    minaz skrev 2012-10-27 11:42:53 följande:
    Tack för din förståelse och ett konkret inlägg.  =) <3

Vi har gjort 4 insem.

Men... fyra inseminationer är ju inte SÅ Mycket egentligen.. ?? Vi har också gjort fyra inseminationer.. Det är fruktansvärt tråkigt att det inte blir men känner ändå att vi måste hålla fast i hoppet! Har ni gjort stimulerade? 
  • AnnaTr

Spännande att läsa om er alla! Håller alla mina tummar för er! Vi ska åka om tre veckor cirka! :) 

• AnnaTr

Beklagar Liveyourdreams men låter som att du har en sund inställning!

Jag är också kvar... fast jag är ju ny då.. =) Vårt femte försök närmar sig!!

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012