Inlägg från: Mirris |Visa alla inlägg
  • Mirris

Ni som kan reglerna i Monopol!

Suck och suck skrev 2011-12-27 16:31:17 följande:
    Men typ 900 kronor??? Så mycket har man ju knappt under spelets gång (Iallafall inte lillan och jag som betalade så dyrt för att gå på varandras tomter och gator då. ) Men jag tänker, man HAR ju bara 1500 från början då. Och man får ju bara 200 när man passerar GÅ. Jag tycker det låter lite mycket med så mycket pengar relativt till gatorna, men det betyder att de är lönsamt att ha Elverket och Vattenverket från början då?
    Vi höll på rätt länge ändå, trots att vi betalade så mycket 100 lapps monopolpengar till varandra.
    Sen hade jag helt plötsligt inte råd att betala mer och så slutade vi.
    Men hade jag kunnat inteckna några av mina gator till banken då först?
    (Att jag inte tänkte på det . Men då hade vi väl fortsatt hela dagen.)

Är det "barnmonopol" ni köpt? Eftersom du pratar i "Monopolpengar" :) Köpte det jag oxå.. blev grymt besviken på pengarna måste jag säga :)
    Om du går på elverket i barnmonopol så blir det alltså så att du betalar 3+6=9... 9*4=36 monopolpengar!

Det är ALLTID bäst att köpa dom finare gatorna... och bygga på dom. (Vi kör så att jag får inte köpa en gata ur en färg som sonen redan köpt en gata från)

Vi började spela på juldan.. o är inte klara än :) Men så hinner vi bara slå några gånger ibland för det ska lekas med kompis hela tiden :)   
  • Mirris

Om nån kliver på min Västerlånggatan utan hus så får den betala 2 monopolpengar.. har jag däremot 1 hus så får dom betala 10 kr... och har jag ett hotell.. då jäkllar kostar det 250 :)

• Mirris

Funderar på att lägga till en nolla efter alla siffror... då blir det lite mera värt :)

Svar på tråden Ni som kan reglerna i Monopol!