Sjuk- anledning för pappa att inte dyka upp för umgänge?
Det är bestämt mellan mig o pappan att han och sonen ska träffas en bestämd helgdag vi har i veckan, dock uteblir han VÄLDIGT ofta, hälften av gångerna sen i mars t.ex. och uteblev även innan dess. Det lustiga enligt mig är att under de åren vi var tillsammans har han varit riktigt sjuk en enda gång, sen såklart förkylningar kanske 2 ggr om året men inte mer än så. Och nu säger han för jämnan att han är sååå sjuk o dålig. Jag vet att han ljuger men har inte sagt det till honom då han kommer bli "hysterisk". Har sett bilder på när han umgåtts med kompisar o deras barn under de tillfällen han påstår han inte kan komma "för att han inte vil smitta ner sitt barn o tänker på sitt barns bästa",,
tills aken.. jag vet att jag inte direkt kan göra något åt detta problemet jag undrar bara om ni anser det som ett skäl att inte komma för man "känner sig lite sjuk" alternativt att barnet skulle vara förkylt men piggt (skyller då att ahn inte har råd att bli sjuk och bättre vi ses en annan gång) Jag vet ju att det här bara är något han skyller på och inte ens sant. Men jag måste ju ändå gå efetr vad han säger så är det en bra anledning att han skiter i umgänget? Enligt mig tycker jag inte det.. Hur skulle det se ut i en eventuell vårdnadstvist om han skiter i umgänge o skyller ifrån sig på sjukdom hela tiden?