Anonym skrev 2012-01-24 21:52:31 följande:
Jo precis. Det är ju det att jag vill inte han nu ska ha en till extradag när han inte ens kommer första dagen. Han frågade som sagt hur många gånger han behöver komma i rda innan vi utökar med fler dagar och jag sa det var underlig fråga men några söndagar. börjar han dock sen igen hålla på att utebli varannan söndag kommer jag säga det att antingen har du en dag i veckan och kommer alternativt kan du ju ha en veckodag till och varannan söndag. (så jag ska slippa alla inställda söndagar, för d kanske han håller tiderna bättre om han är "ledig" varannan. Patetist han säger han vill ha sonen så mkt men tycker inte att aktiviteter på söndagar går i andra hand om han vill göra något.. suck. tyvärr kan jag ju inte bestämma han ska dyka upp han gör ju som han vill ändå, fruktansvärt irriterande o just därför jag inte vill utöka tiderna men då tycker han jag sviker sonen som sagt, trots att det är han som skiter i att ens träffa honom. Han vill bara ha fler valmöjligheter o dagar för att det ska passa han, men göra det jobbigare för mig som aldrig kommer veta om han kommer eller inte.
Men bestäm en dag han får ha umgänge och tala om att han får börja sköta det innan ni ska diskutera utökning igen. Sen måste du be honom respektera ditt hem och din fritid. Han har ingen rätt att bara dyka upp när han känner för det och kräva att få träffa barnet. Skulle han själv acceptera att du tar med sonen och gör spontanbesök någon/några gånger i veckan? Eller skulle han tycka att det var besvärligt om han hade besök och ni dök upp?