Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Hej tjejer! Ni som köpt en angelsound och hittat hjärtat, hur tidigt har ni hittat det? Funderar på att köpa för att stilla min förbaskade oro men är bara v9+3 idag.. Nån ide tror ni?

• Choccolat

Hej tjejer! Jag har läst varenda inlägg sen trådstarten men knappt vågat skriva någonting på alla dessa veckor då jag har vansinnesoro. Någon kanske minns mig som Mikaela80 och digitaltestet stod 3+ redan när jag var på bim+2 eller nåt. Jag paratade med några av er här inne som då misstänkte tvillingar. =)

Idag har jag varit på mitt andra ul och blev framflyttad till v 10+6 (från v9+6). SKÖNT! Det är bara 1 parvel där och läkarn kunde se könet till och med. Min kille vägrade dock att få svaret (vilket är en kille är jag ganska säker på).
    Knoddis sparkade och vinkade till oss och nu har jag lovat mig själv att våga tro på det här. Vara glad! Eller överlycklig snarare!!! Så nu tar jag mod till mig och skriver här inne och slutar "smyga"! =)

• Choccolat

Nelliepop, jag minns dig också.. Även från test-tråden då jag hejjade som attan på dig!

• Choccolat

Tack så mycket Lemis! Nytt bf-datum för mig är 7:e.. Hade 13:e tidigare.. Sitter på telefon dock så jag kan inte ändra..

• Choccolat

Ja jag har sett att du mår urk!!! Har du testat primperan?
    Själv har jag mått väldig illa i många veckor nu, spytt dom 3-4 senaste veckorna. Men lergigan comp är en mirakelmedicin på mig så jag har det drägligt! Spyr men mår inte så sjukt illa däremellan!

• Choccolat
    Svarta katten skrev 2012-02-16 20:24:54 följande:
    Ni som har kräkts mycket. Vad säger BM till er om det? Jag tänker på det här med näring och tex folsyra. Kräks man eller mår illa så man knappt kan äta så får man ju inte i sig.

Min bm sa till mig att sluta äta alla former av vitaminer. Jag skulle satsa på att få i mig någon form av mat, fil, vatten osv istället. Just vitaminer i pillerform är tydligen svårt för magen att bryta ner och gör ofta att man mår ännu mer illa. Hon sa till och med åt mig att sluta äta folsyran ett tag. 

Jag klarade dock inte av att följa hennes råd i en endaste dag.. Jag brukar ju få behålla mina piller även om jag mår sjukt illa efter att jag tagit dom (jag brukar hinna somna innan jag kräks). Hellre att liten mår bra än att jag gör det..    
  • Choccolat
    kapten bombus skrev 2012-02-16 23:32:44 följande:
    Choccolat - jag kommer inte ihåg måtten på kotten men som i v 11-12? Haha
    Jag var helt fast i att kolla på skärmen så minns inte alls vad de sa..
    Skratt!!! Det har jag ALL förståelse för! Det är ju otroligt hypnotiserande att se det lilla livet! =)
  • Choccolat
    marla333 skrev 2012-02-20 14:07:17 följande:
    är det en normal tid? jag har redan passerat det och ännu inte fått tid...
    har du gjort blodprov?
    gjorde blodprov för en vecka sedan... 

13+6 är sista dagen man kan göra själva ul-delen enligt min bm..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012