Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

JLD1979 skrev 2012-01-16 10:08:49 följande:
    Är på akuten å har precis fått utdrivningstabletterna. :(

Så jag måste tyvärr säga tack å hej för mig i denna grupp. Önskar er alla lycka till och var rädda om er! Kram

Oj vad har hänt?! Lider med dig och skickar stor kram
  • Choccolat
    ThereseS80 skrev 2012-01-16 10:11:15 följande:
    Idag är de lika som igår. Jätte ont i magen svettas trött och mår illa. måste ta mig iväg på diabetes kontroll men vet ej hur brar. nervös och rädd för att nått är fel inte sett nå blod men smörtan i magen är inte rolig gör så ont att ja inte kan ligga rak lång eller stå eller sitta. är de normalt suttit i 2 dygn nu
    Sitter det över hela magen eller på någon sida?
  • Choccolat
    ThereseS80 skrev 2012-01-16 10:30:28 följande:

hela men mest nerder till. och går bak i ryggen svaret men får här är vänta de är nog inget farligr de går över- men de gör ju inte de men man är ju inte välkommen nånstanns. inte sett nå blod än är de ett pos tecken eller? men har så ont.
    Om jag hade så ont att jag inte kunde stå raklång hade jag åkt in till akuten och bett dom kolla upp det.. hellre att veta i alla fall!
  • Choccolat
    JLD1979 skrev 2012-01-16 10:44:45 följande:
    Mikaela80: jag fick ett spontant missfall som började i lördags. Jag hade precis gått in i v 7. Hade dock inte några som helst graviditets symtom. Var in akut igår å de såg inget men ja blödde å hade klumpar i blodet.

Imorse hade jag som svåra mens smärtor långt ned i buken å det stråla bak i ryggen samt illamående. Blödningen var som rinnande äggvita i konsistensen fast blodfärgad.

Spontant missfall är inte farligt fysiskt men jävligt sorgligt. Jag är som inte ledsen längre. Har gråtit till å från sen i lördags. Nu är jag mer arg för att jag inte fick som jag ville. Hoppades in i det sista på falsklarm.

Samtidigt så har jag hellre missfall nu än om 3 månader som kvinnan som kom in samtidigt som jag gjorde igår kväll. Sedan så tänker jag även så att det var nått fel nånstans på vår lilla/e så ett ofött barn blev skonat fr att kastas in i vårdsvängen nu.

Så jävligt sorgligt men vi ger inte upp vi kommer försöka så snart det går igen.

Tack alla! Var rädd om er och era små! Hoppas inga fler måste lämna gruppen ofrivilligt nu. Kram!
    Vad "skönt" att du är vid så gott mod! Och jag håller verkligen med.. bättre mf nu än långt senare..
    Hoppas kroppen kommer igång fort som tusan så ni kan på´t igen!
    Stor kram  
  • Choccolat
    ThereseS80 skrev 2012-01-16 10:52:09 följande:

ja men ja får ju inte komma in. ringt både igår flera gånger och idag. men dom säger att ja får vänta de är nog ingen fara och har de blivit mf så är de ju redan försent. men ja jag får leva på att ja inte blöder än. ska se om diabetes sköterskan kan få in mig ska dit kl 15

Fy fasen vad sjukt tycker jag! Hoppas du får hjälp!
  • Choccolat
    Vili skrev 2012-01-17 09:51:51 följande:
    Blöder mycket idag så nu är det på riktigt kört. Barnmorskan jag pratade med nu på morgonen menade dock att jag ändå måste gå på vul för att se så det verkligen är dött och att det stöts ut som det ska. Fruktansvärt tycker jag.
    Det behöver ju inte vara missfall hör jag henne säga..nej men varför blöder jag då som vid mens och har krampaktiga smärtor i magen. Suck.

Lycka till alla andra, kommer tänka på er i September när ni har fått era bebisar :)

Stor stor kram!!!
  • Choccolat
    Vili skrev 2012-01-19 16:41:18 följande:
    Idag har vi varit med om det sjukaste konstigaste härligaste någonsin....

Jag började ju som ni kanske minns blöda i måndags, gjorde då ett vul där man såg foster och hinnsäck som var normalt fast inga hjärtslag. Blött sedan dess mestadels brunt och det har sett om som om hinnor av något slag kommit ur mig. Lite blödning ibland och mer ibland samt ont i magen.

Idag var det dags för ett nytt vul för att bekräfta ett missfall.

I min mage ligger då en räka på 7mm med hjärtslag. Vår bebis lever. Det är helt galet. Vi är så chockade. Tillbakaflyttade några dagar till 6+4

Blöder fortfarande litegrann läkaren menade att det var normalt men ett observandum, eventuellt kan det bli missfall ändå men risken är nu liten när man sett ett levande foster trots blödningen.

Chockad är förnamnet.

Fantastiskt!!!!!!
  • Choccolat
    N1987 skrev 2012-01-27 09:30:28 följande:
    Graviditeten avstannat för drygt en vecka sedan.. Förmodligen. Det var för litet i alla fall och inget hjärta. Bara vänta på blodet.. Lycka till ni andra tjejer!

Jag vill bara svära.. vet exakt hur du känner... är det helt konstaterat eller ska du på återkontroll? Fy fan helt enkelt!
  • Choccolat
    LillaBabyK skrev 2012-01-27 11:07:40 följande:
    Jag är i vecka 8 (7+3)! Och Lilla jordnöt var 6.9 mm stor! Så liiiiten. Läkaren sa att den var stor som en vecka 6 och så frågade han om jag var oregelbunden (mensen då) och det är jag så därför skiljer sig storleken lite från vad alla appar och sånt säger :D

Jätte härligt :) Han sa att risken för missfall är så liten som den någonsin kommer bli nu så om vi vill berätta för andra så kan vi göra det. Det känns skönt! Jag är 7+3 så vecka 7 för mig men vecka 8 i Sverige :D

Så risken för mf är så liten för att ni såg att det stod rätt till? 

Och grattis! =)  
  • Choccolat
    Edds skrev 2012-01-31 15:14:25 följande:
    okej men vad bra =) Han sa att jag möjligtvis kan ligga någonstans mellan 8+0 och 8+4 så de är någon dag bara :) men jag räknar fortfarande som 8+4 tills man får veta bättre på RUL =)

Grattis till det lilla livet! 

Får jag fråga en sak.. du sa att du inte kände dig gravid för några dagar sen. Att illamåndet försvunnit, magen var lite degig och molvärken borta.. stämmer det? (Har själv mått bra i typ 2 dagar efter att ha mått pyton så jag blir genast orolig...) 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012