• Eddies

Vi som väntar smått i September 2012

LillaPluppen skrev 2012-01-11 13:13:32 följande:

Mina bröstvårtor är sjuukt ömma nu!! Skönt med lite symptom men rackarn va ont det gör när man råkar komma åt dom.

Annars känner jag inget faktiskt=) men vecka 7 räknar jag med att det slår till. Det bästa är att jag kommer hinna på fast anställning precis innan eventuella illamående dagar sätter igång=)

ooo fy vilken lyx att få fast anställning... de måste vara skönt, bra timing..

själv sa jag upp mig från min fasta anställning en månad innan jag blev gravid.. känns sådär..
  • Eddies
    LillaPluppen skrev 2012-01-11 13:39:18 följande:
    ja det känns skönt=)  chefen sa att vi ska ha samtal i slutet av månaden om anställningen men jag behövde bete mig riktigt illa de sista 2 veckorna om jag inte ska få fast=)

Tråkigt men ändå kanske bra att du sagt upp dig, det fanns väl en bra anledning till det antar jag! Men hade du varit gravid innan där hade du kanske stått ut i nåt halvår till.
    ja men vad härligt då får jag gratulera du kommer garanterat att få de, kommer du säga att du är gravid? eller ska du vänta ? du kan ju vänta åtminstone till vecka 12 ! :)

Ja jag hade bra anledning så jag ångrar mig ändå inte, men hade de varit så att jag vart gravid då, så hade jag faktiskt stått ut sista tiden bara för att ha bra inkomst, menmen :) jag klagar ändå inte jag får jobba extra och välja själv hur jag vill jobba nu och de är skönt, känner jag för att vara ledig så är jag det... fast dåligt betalt hehe
  • Eddies
    Den lilla M skrev 2012-01-11 14:48:05 följande:
    Nu har jag smitit iväg och köpt ett CB-digital och ett vanligt.. tänkta att jag skulle testa med dem eftersom jag inte direkt tycker att mina streck blivit nå starkare (eller iaf så starka som dem borde vara) med mina test från babytime. Wish me luck!! CB borde visa 3+ nu tycker jag.. är på 4+5 till 5+0 idag.. känner mig smått nervös. Tänk om det visar gravid 1-2!!!

Jag uppdaterar efter jag varit på toa !! 
    haha ja gör det !! men jag tycker fortfarande att du ska testa med testlagrets de kommer hem efter ett dygn . men de är väl för att jag har dålig erfarenhet av cb :P
  • Eddies

fast de digitala är bra de fick jag tidigt svar på=)

• Eddies
    OM ni kan, ska ni undvika att lägga er mobiltelefon i ett annat rum, och när det ringer såhär klockan halv 10 på morgonen och du fortfarande ligger i sängen, så släng er inte upp ur sängen och spring !

Det bara stramade i hela magen och sen låg det en fin pizza på köksgolvet.....
  • Eddies
    Erika89 skrev 2012-01-12 10:16:05 följande:
    Edd: hahaha! Förlåt att jag skrattar men det där lät bara så komiskt!! Fy fan.. Näru, det ska jag absolut tänka på!
    hahah ja, de var inte riktigt vad jag hade väntat mig... Sen gick jag ut med hunden, han sket och jag pallade inte ta upp det, det stod en tant vid busshållsplatsen som tittade surt på mig och frågade om jag inte skulle plocka upp det och jag svarade bara... Jag gör det, om du plockar upp min spya sen.. så gick jag vidare...

tror inte det är en sådär jätte bra dag för mig idag, sitter nu och kollar 7th heaven (sjukt dåligt program) men jag bara grinar och grinar till det.. och igårkväll när jag åkte hem från jobbet och lyssnade radion så grinade jag till varenda låt !! .. min sambo har tur som än så länge missat mina hormonsvängningar (vi jobbar om varandra denna vecka)

men trots detta så njuter jag, jag har ju en bebis i magen haha, men jag som sagt till min sambo: jag tror jag kommer kunna hålla koll på mina hormoner heheh :D
  • Eddies
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-12 11:36:00 följande:

god förmiddag.
    tack edd, för dagens garv... Solig skönt att man i nte är ensam om att må skit.
    ringde och bokade KUB tid idag, kändes bra, kan vi bocka av det i kalendern!  

haha ja, jag skrattar också åt hela grejer hur den här dagen började :D För jag tycker de är härligt iallafall ! helst eftersom det här är något helt nytt för mig ! :D

nu ska jag ta mig en varm och härlig dusch innan jag ska dra mig till jobbet, sen ska jag njuta av en veckas ledighet !! Åå vad de är som bomull för själen, kunna ligga hemma och tänka på bebis =)

imorgon är det vecka 7 för mig !
  • Eddies
    Smurfan87 skrev 2012-01-12 12:44:50 följande:
    Jag har inte kunnat sova ett skit inatt. Så fort jag vänt mig om i sängen har jag vaknat och skrikit ut aj som fan! Brösten väger verkligen ett ton! Nu är det sport toppar som gäller för hela slanten :) tur att man ska en tur till stan för de gamla är nästan för små nu.....
    jag har också köpt sporttop som jag har på natten, för brösten måste vara dubbelt så tunga nu, och dom gör så ont.

idag har jag haft växtvärk sen jag vaknade, ganska så mkt .. imorgon blir det för mig att ta en tur på stan och handla lite behovs grejer, typ en ny bh och lite sånt, kanske bebis strumpor haha och sen njuta av ledighet =)
  • Eddies

kanal 7, en unge i minuten nu.. kanske måste slå av om jag ska lyckas sminka mig till jobbet !!! gah hormoner !!

• Eddies

någon först föderska som känner rädsla för förlossningen??
    Jag har varit väldigt väldigt vääääldigt obeskrivligt rädd för den dagen jag ska föda ett barn.. det har nästan varit så att jag bestämt mig för att aldrig föda ett barn......

Men så fort jag fick det plusset på stickan så försvann rädslan och de är jag så väldigt glad över !

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012