Inlägg från: LillStinis |Visa alla inlägg
  • LillStinis

Vi som väntar smått i September 2012

Själv har jag för någon dag sedan landat från en 2 v semester i Thailand. Rekommenderar starkt något avkopplande under graviditeten, vem vet när det blir nästa gång. Tänk bara på solen tjejer. Har man otur får man en smutsig bränna pga pigmenthormonerna.

• LillStinis

Så kan jag få när jag reser mig eller streckande rörelser och ibland när jag går för fort. Jag tror det kan vara ligamenten eller en sammandragning. Haft så alla tre graviditeter.

• LillStinis

Jag har varit hos orolig pga slappa knipmuskler efter två barn. var där för 3 veckor sen i förebyggande syfte. Hon sa att det är väldigt bra att knipa nu, då blir det enklare att hitta musklerna efter nästa bebis. Däremot skulle jag inte "hålla diamanten" i snippan som man kanske har hört. Knip med ändrar en liggandes på rygg och med benen böjda. Då kniper du alla knipmuskler och inte bara en. Man kniper genom att hålla inne en fis sa hon. Knip 2 sekunder, vila 2 sekunder. Kör 10-20 på morgonen och lika många på kvällen. Senare kan man föra lite då och då i olika ställningar, sittandes ståendes mm. Jag känner stor skillnad redan nu. Dessutom tränar jag på att inte kissa för ofta. Nu behöver jag inte kissa förrän kl 05:00 och jag är i v29!!! Det var 3 gånger per natt tidigare. Knip på bara!!!

• LillStinis

Köpte Ikeas spjälsäng gulliver och det var halva priset. Hett tips.

• LillStinis

Sitter hos barnmorskan och gör en glukosbelastning. Fyyyy vad jobbigt. Man fastar från kvället innan (22:00), kommer hit kl 08:00 på fastande mage och får dricka en sockerlösning som är såååå söt och äcklig. Sen får man snällt vänta i två timmar utan att dricka vatten. Hoppas det visar bra värden.

• LillStinis

Värdet efter glykosbelastningen visade 7,5 och man ska ligga under 12 vilket var superbra. Jag fick göra det för att barn nr 2 vägde 5 kg. Jag är normalviktig så det berodde inte på vikten. Däremot kan man ändå ha tendenser till graviditetsdiabetes. Nästa steg är tillväxtultraljud för att hålla koll på hur stor den här bebben blir.

• LillStinis

Granen. Har varit i samma sits som du med båda föräldrarna i hela mitt liv. Man hoppas och hoppas. Man försöker tala dom till rätta och ge en hjälpande hand att bli fria från alkoholen. Men hela tiden blir man sviken, löften bryts, man blir kallad för både det ena och det andra på fyllan. Nu när vi har barn så vill dom mer än förut när dom inser hur mycket barnen älskar dom. Nu har de varit nyktra i 6 månader med hjälp utifrån. Idag är dom barnvakt. Jag hoppas det håller livet ut den här gången.
    Du måste bestämma dig för hur du vill må. Blir du lycklig av din pappa? Eller känns det lättare i själen att släppa taget? Hur mycket orkar man kämpa, oroa sig eller få ont i magen varje gång telefonen ringer sent på kvällen/natten. Kram på dig.

• LillStinis

Epiduralen var helt underbar för mig båda gångerna. Jag liksom kom tillbaka till världen helt smärtfri. Jag passade på att äta och laddade energi. Jag kanske hade tur.

• LillStinis

V32, det är inte klokt vad fort det går.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012