Inlägg från: LillStinis |Visa alla inlägg
  • LillStinis

Vi som väntar smått i September 2012

Är det någon som vet hur man kan göra. Min förra son var nästan 5 kg och 54 cm lång. Den graviditeten gick jag upp 8 kg och jag är normalviktig. För att ha lite extra koll så har jag gjort glykosbelastning och ska göra ett tul i v38. Om det visar sig att det finns tendenser till att det blir en stor bebis igen, vad gör man då? V38 är ganska tätt inpå, vad hinner man göra?

• LillStinis

Bättre sent än aldrig. Vore strålande om man kunde boka in sin fl i kalendern. :)

• LillStinis

Äntligen klar med bebisrummet. Maken var inte på G så jag gjorde mycket själv. Viljan var starkare än orken och det känns i både fötter och ländrygg nu.
    Höll på att bli galen när jag skruvade Ikeas gulliver spjälsäng. Det blev upp och ner, missade pluggar mm. Tillslut fick han trots allt rycka in. Nu är det i alla fall klart!

• LillStinis

Köpte en riktigt fin madrass från Ikea till spjälsäng med fjädring och bäddmadrass men begagnat. Den fyllde inte ut hela sängen. Glipar runt hela sängen. Jag har inte köpt spjälsängsskydd än och tänkte att det kanske löser problemet. Fyller era madrasser ut utrymmet i sängarna? Ska det vara så?

• LillStinis

Tack Superbia, då kanske det var ett bra köp iaf.

• LillStinis

Jaha... V34 + 2 och nu återstår bara badbalja. Köpte tom lite blöjor igår och tänkte sticka iväg och köpa semper droppar i förebyggande syfte för magknip. Tips till alla för att undvika ledsna och otröstliga bebisar som har magont.
    Sen kom jag på att jag själv kanske behöver någon amningstopp och amningsinlägg. Jag får försöka kika på det snart. Imorgon tänkte jag packa bb väskan. Sen är jag redo för nedsläpp. ;)

• LillStinis

Jag tror jag lånar barnens och lägger på tvären där vattnet förmodligen kommer hamna.

• LillStinis

Kristina 31 år, bor i Handen. Varit ihop med min man i snart 12 år och gift i 8 år. Vi bor i ett radhus som kommer fungera utmärkt för familjen. Vi ska få vårt tredje barn. Våra andra två gossar är 4 1/2 och 3 år.

• LillStinis

Har också fått mensvärk när jag vaknat de senaste två veckorna. Det är förvärkar. Har inte haft det med mina andra två barn.

• LillStinis

V 36 idag! Jag har handlat snickers och cola till maken som vi ska ha med till bb. Idag packar jag bb väskan. Sen är det bara att vänta.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012