Vi som väntar smått i September 2012
jag hoppas för hennes anhöriga och familj att hon kommer tillbaka välbehållen..
kram till dig
Eiramis: jag beklagar !! :(
Jag ska också ta immun provet nu nästa måndag i 27+6 :)
Nu är jag dö trött har suttit ute i solen och börjat måla spjälsängen men blivit myggbiten på magen och överallt!! :( bebis har börjat trycka ut rumpan ser det ut som på höger sida. det ser ut som en stor böld och spänner ordentligt ser skit kul ut :D
Jag har en fråga Ang. Bröstmjölken .. Jag verkar "läcka" jätte mkt, både genomskinligt och gult.. eller rättare sagt jag har jätte ont i brösten och dessa spänningar släpper när jag pressar ut "råmjölken" . Kan det påverka amningen sen om jag pressat ut varje dag?? För det gör så himla ont i brösten redan.. Och jag kan få ut väldigt mycket genom att trycka ut lite...och då släpper smärtan Kommer mest mot eftermiddagen/kvällen ..
Ida vasterlo: herre Gud säger jag vilken idiot till kvinna. Okej om hon känner sig sårad men det är ju inte så att du säger upp kontakten med din far och bästa polar med henne ist, som du säger din pappa gör ju allt för dig och alla hans barn !!
Hon måste ju kunna spy detta på sina egna vänner och bör ju verkligen lämna er utanför.. Ne jag hade aldrig accepterat det ( har sj erfarenhet av pappas nya tjejer etc) och det blir oftast inte bra, helst inte när den typiska svärmor kommer fram för det är svartsjuka och avundsjuka redan vid hur pappa och dotter relation är.. Tyvärr har jag själv inte riktigt tagit tag i min och min pappas relation då hAns fru totalt kom emellan oss men nu när jag är gravid och han ska bli morfar så har vi en bra utgångspunkt för vår nya relation!!
Du måste säga till på skarpen, annars får du hota henne lite lätt ;) om hon inte lägger av för det är verkligen inte okej.....
Du får verkligen blicka henne , sån dålig energi ska man inte ha omkring sig,,
Bra!! Hoppas hon fattar nu.. Du har annat att tänka på!!
Jag har fått avvika från olika situationer och snällt försökt säga att jag har något mycket viktigare att tänka på, samt att jag vill minnas denna graviditet på ett bra sätt och inte fylld med andra skit saker! Man ska vara egoistisk nu det får man !:)
Smurfan: Det kan ju påverkas när man är otränad, ge sammandragningar altså . Jag fick sammandragningar igår när vi försökte oss på sånt dusch mys , slutade mest bara i skratt för det gick absolut inte smidigt till och jag fick Jordaniens sammandragningar så det var bara att lägga av haha tror vi får hålla oss till försiktigt säng mys :p
Har nu legat i ryggläge sen jag slutade jobbet... Jag är så trött!! Tidig kväll ...
Flisan: du är faktiskt inte ensam, om än jag grät imorse dela för detta med ekonomin men även för all vätska jag samlar... Mina bröst gör så otroligt ont och spänner och det bara forsar ur dom redan.. En kram gör mycket!! Blir ledsen för din skull du ska inte behöva känna sådär, det löser sig om än de känns omöjligt!
Men till saken, jag har lika inkomst som du, inga studielån men ca 8-9000 ut i månaden med bidrag .. Jag har fasta räkningar som är mina på ca 2500 kr, bil mobil etc, sen har jag och sambon bestämt så att han betalar hyra och el tillex och jag betalar all mat, vi har alltid bra mat hemma och jag har haft råd att handla till mig själv och bebis kläder och de vi behöver. Just för att han får ut mer, han får dock ut ca 25-27000 i månaden, men jag tycker det är en bra lösning och man måste inte peta på kronan, ngt ni kanske skulle kunna göra nu när det är kämpigare tider? Jag tycker det är jätte skönt !! Och mina pengar har räckt än så länge.. Jag oroar mig mest för att det ska räcka till min dyra bil, dyra försäkringar och skatt på den, Men man får försöka hjälpas åt!! hoppas ni kan lösa det, berätta för honom hur du känner när allt har lagt sig så känner han sig delaktig i dina tankar och ni kan säkert komma fram till en bra lösning för just er! *kram*
Flisan: jag kommer faktiskt inte ihåg hur vi kom in på det, men det var när jag flyttade in hos han, han har alltid tyckt att det är viktigt att man inte är snål mot varandra och han tycker inte det spelar då stor roll på kronan, så typ när vi skulle skaffa oss Coop kort och sånt där vuxet så surrade vi om hur vi skulle lägga upp allt och så kom vi fram till att det är ju "ungefär" lika om han betalar hyran och jag maten, sen får jag ju handla i lugn och ro precis vad jag vill , han är bara med som bär hjälp ;) och han betalar som vanligt hyran , det blev lättare man behövde som inte föra över pengar till varandra hit och dit, och vi betalar för varandra ganska ofta så jag har inte ens dåligt samvete om jag glömt kortet hemma och ber han tanka min bil, för vi båda vet att det tar ut sig i längden, tar vi hämt mat eller äter ute eller köper godis eller mjukglass ja då betalar jag automatiskt men det hindrar inte honom att betala ngn gång såklart :) men hittils har jag betalat allt för bebisen förutom halva vagnen som hans mamma betalade :D samtidigt som han står för hela hyran, alla utgifter vi har nu med nya huset etc..
Men hoppas ni kommer fram till ngt bra och berätta för han att du inte alls trivs i denna stela miljö, det är nu man får öva på kommunikation, innan bebis kommer :D