• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

AngelinFear skrev 2012-01-03 19:47:49 följande:
    Något som vet bättre än mig och kan svara på två frågor jag gått och grundat på ett tag...?

1: Kan man ha sex när man är gravid?
    Har hört av vissa att de är okej, och av andra att de kan leda till infektion de första två månaderna...

2: Måste man använda kondom vid sex när man är gravid?
    Har försökt kolla efter svar, men hittar ingenstans något svar på de :/ 
    Jag som haft flera MF kommer absolut inte ha det de första månaderna.. Annars är det okej, vad jag har hört :)
  • N1987

Jag har en liten undran.. Jag är ju i v. 4+0 idag (alltså v. 5) När jag läser om vad som händer under de olika graviditetsveckorna, ska jag då läsa under v. 4 eller v. 5? :)

• N1987
    ZooZoo skrev 2012-01-03 20:03:41 följande:
    Du ska läsa om grav.vecka 5 dåGlad Du har precis gått in i vecka 5 och infon som står där sker under denna vecka.
    Taack! Glad
  • N1987
    ettplusett skrev 2012-01-03 20:03:43 följande:
    Jag undrar om det är någon annan som har navelpiercing? Jag har det och den har redan börjat spänna, är i vecka 6 bara. Har inte märkt någon skillnad på magen såklart.
    Jag har men jag har inte känt av den någonting alls ännu men är bara i v. 5 (4+0) än så länge.. Har däremot en del tatueringar på magen och sidan som jag är himla nyfiken på hur dom kommer se ut.. ;)
  • N1987
    ettplusett skrev 2012-01-03 21:08:27 följande:
    StarStruck: jag har sett sådana, men de är så fula ;p har en kompis som testade en sådan när hon var gravid och hon tyckte inte alls att den fungerade.
    N1987: jag har hört både och om det där, både att de kan "gå sönder" och att det inte händer något alls. Men det beror nog på hur pass "känslig" man är mot bristningar. Jag känner på mig att jag kommer få enormt med bristningar :(
    Ja, jag har hört samma sak.. Jag har alltid varit ganska smal tills för nåt år sedan dåå jag gick upp kanske 5-6 kilo och jag fick små bristningar vid kärlekshandtagen direkt! iiiinte bra.. Jag tänkte prova att köpa sån där havandeskapsolja så får vi se om det funkar.
  • N1987
    LöjligaFamiljen skrev 2012-01-03 21:44:15 följande:
    Oljorna kanske hjälper lite. Men annars är bristningarna hormonella... :/

Dock har jag haft tur och inte fått en enda, inte ens då jag väntade tvillingarna. Smörjde aldrig in mig med någon olja..
    Inte ens med tvillingar?! Jösses vad skönt det måste varit att slippa det i alla fall, jag kan tänka mig att det är en hel del annat som är jobbigt när man väntar tvillingar ;)
    Hoppas man har lika tur som dig.
  • N1987
    StarStruck skrev 2012-01-03 21:53:25 följande:
    Jag kanske är knäpp men jag tror på "täcken". Förut gick jag in i badrummet och skulle kolla en grej så tittade jag mig i spegeln. Två ögon fransar hade ramlat så jag hade en under varje öga. Nu ssitter jag i soffan och käkar godis. Jag tar ett papper och skrynklar ihop det och kastar i väg det, det hamnar i en ljuslyckta som står rätt långt bort utan att jag ens siktade, det hände 2 gånger i rad. Jag tar det som täcken om tvillingar, haha:P En annan sak är att när mina systrar blev gravida så sa jag redan från början att min äldsta skulle få en tjej och den näst äldsta en pojke, och visst var det så. Men med mig känns det inget starkare åt något håll. Yeah, i'm a nut case, men ändå!
    Det var lite gulligt tycker jag.. Hoppas det är tvillingar, om du nu önskar det så klart :)
  • N1987

Men jösses tjejer!! Jag drog just upp tröjan och kollade mig i spegeln efter att jag läst eran konversation om svullna magar. Den är ju skitstor! Jag ser verkligen gravid ut :P

• N1987

Grattis isa84 och saralisa! Välkomna till tråden, vi har ju samma BF! Vad är ni i för vecka nu? :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012