• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

Eddies skrev 2012-01-04 17:41:56 följande:
    ja motion är perfekt, jag har mest på kvällarna denna molvärk i magen, då lägger jag mig halvsittande i soffan och då gör ryggen ont istället heheh

får komma på ett bra sätt som känns bra, att ligga på höger arm när jag sover känns iallafall bäst.

Jag grinade igår till en film , åt ingenting, hormoner. Och idag mådde jag också illa åt maten jag lagade. Osten på smörgåsen imorse smakade URK !! :D

Jag köpte mig en sån havandeskapsolja idag så jag kan börja smörja på en gång :D

Tänk att det börjar så tidigt? :)
    Jag funderar också på att köpa en sån redan nu.. Då kanske huden blir lite mer elastisk men som TS sa så ska ju bristningar bero på hormoner så det kanske inte alls hjälper. Jag kommer nog göra det i alla fall, precis som du.. Glad 
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-04 17:43:07 följande:
    Ja det har jag också tänkt på! Men tyvärr är jag lite krasslig och hostar så jag kände inte att jag ville anstränga mig för mycket. Annars hade jag tränat. Kanske kan ta en kvällspromenad ikväll iaf. Jag hittade även ärtpåsen här hemma så jag har värmt den och lagt den på magen Glad

Men precis, då ska du inte ut och motionera.. En annan har hand om hunden hela dagarna (plus 35 andra hundar) så jag måste ut och gå även om jag är sjuk som jag är nu :( Febern börjar släppa i alla fall och det är skönt!
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-04 18:32:03 följande:
    ja fan de är otroligt, ja på den jag köpte kan man ha den från början tills efter förlossningen, så de ska jag göra, Om det nu inte hjälper mot bristningar så är det bara mysigt att massera lilla magen :)

Mamma sa idag att jag borde försöka smörja mig iallafall , hon har ju tydligen fått lite brisningar med mig, och de kanske är ärftligt, jag vet inte :) Men är det så så är det värt =)
    Jag ser att det är en hel del som beställt redan nu, då ska jag minsann också göra det.
    Tänk! Idag satt jag och smygtittade lite på barnvagnar också Konstig känsla..
  • N1987
    Smurfan87 skrev 2012-01-04 21:13:58 följande:
    Mysigt. Jag är så skrockfull så det vågar jag inte än men jag vill! Tänk när man på allvar får gå där i affärerna och köpa vagn och små bodysar osv längtar!
    Jag längtar också, sjukt mycket! Nu har jag beställt både havandeskapsolja och förberedelseolja Skrattande
  • N1987
    Tokfrans skrev 2012-01-04 21:25:12 följande:
    Hoppas man kan hoppa in här, plusade idag BF den 15 sep. Är dock bara i v4 än går in i v5 på söndag.
    Har haft 2 missfall tidigare så hoppas denna håller i sig,håller tummarna!{#emotions_dlg.flower} 
    Grattis och välkommen! Håller så klart tummarna för dig.
  • N1987
    AngelinFear skrev 2012-01-04 21:37:22 följande:
    Jag har också kollat på barnvagnar och redan hittat en favorit hehe :)
    LÄNK KVINNA! Skrattande
  • N1987
    LillStinis skrev 2012-01-04 21:38:02 följande:
    Förberedelseoljan rekommenderar jag varmt. Lite olustig behandling men du vänjer dig. Jag hade den båda förlossningarna 07 och 09 och då vill jag tillägga att 09:an vägde 5 pannor!!! Inga bristningar här inte :)
    Jösses! Då låter det sannerligen som den gjort sitt jobb ordentligt. :D När ska man börja med den?
  • N1987
    splink skrev 2012-01-05 09:03:00 följande:

Verkar som strecket verkligen är där på riktigt och att det blivit starkare?
    Isåfall har jag BF den 17:e September om allt går som det ska. Tänk om det är sant att min älskade dotters högsta önskan ska gå i uppfyllelse? Tänk om hon ska få bli storasyster den här gången?
    Grattis! Det ser mycket lovande ut :) Om några dagar ska du se att det är riktigt tydligt. Välkommen till oss blivande septembermammor!
  • N1987
    StarStruck skrev 2012-01-05 11:55:35 följande:
    www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/barnvag...

den vill vi ha, men det är svårt att få fram personliga åsikter från folk som verkligen har haft den :S

vi har kollat på en Crescent classic också
    Ser ju bra ut! Mitt krav är att den måste vara stabil och att det inte finns nån risk att den välter, jag har ju hunden som väger 40 kilo med mig jämt och går i skog å mark mycket så stabilt ska det va! :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012