Vi som väntar smått i September 2012

Nu har jag fått hem både havandeskapsoljan och förberedelseoljan. Här ska smörjas!
Barnmorska.net
Vad du kan göra för att undvika hudbristningar under graviditeten?
Bristningar
När huden tvingas utvidga sig relativt snabbt uppstår bristmärken. Det händer inte bara under graviditet. Din kropp fick kanske sina första bristningar redan vid tonåren, När du växte och när dina bröst började växa.
Bristningarna uppstår i läderhuden och i hudens mellanlager. Läderhuden består av starka fibrer som är sammanbundna och tillåter huden att utvidgas i takt med att vi växer. När dessa fibrer sträcks för långt brister de och det bildas hudbristningar.En gravid kvinna har också en hel del hormoner i omlopp som hjälper till att mjuka upp bäckenet inför förlossningen och därigenom även mjukar upp huden. Det gör att bristningar lätt formas.
Det är det jag får fram.. Intressant att fördjupa sig i..
vecka 8 idag..
På torsdag fyller min minsta son 2 år.. Tiden går minsann fort
Allt smakar och luktar så annorlunda!! Hur är det möjligt? Cola smakar skit för mig, kaffe smakar surtrasa.. idag drack jag en kopp som smakade bra! Urk! Fy bubblan.. Vissa lukter är omotståndliga.. ussch!
Nu ska jag sova God natt tjejer!
Lycka till, till er som ska göra VUL idag
Är det nån som bloggar här om graviditeten? :)
Jag har startat en ny blogg. Jag har en allmän med men den kan jag inte skriva i.. Skulle vara kul att ha om allt går bra och man har allt ner skrivet från början.
Vill gärna läsa eran! Jag har lösenord, så om någon vill läsa så be bara om lösenordet