Inlägg från: sophiejennifer |Visa alla inlägg
  • sophiejennifer

Vi som väntar smått i September 2012

Sunliight skrev 2011-12-27 21:58:34 följande:
    Okej! Vi alla tänker olika (och tur är väl det!) Jag är också skilsmässobarn, hade inte speciellt mycket kontakt med min pappa som liten. Detta är inget jag någonsin har lidit av. Det har funnits andra manliga förebilder i min familj (bror, morfar, osv). Jag har alltid haft det bra med min mamma som varit ensam. Under några år under min tonårstid så hade hon en man vi bodde med, och det funkade bra. Jag accepterade honom osv. Just för att jag har haft det så bra utan pappa kanske det gör det lättare för mig att välja att vara själv? Det är inte det bästa, det vet jag. Men tar man en titt på dagens samhälle så är det inte som det var förr. Folk separerar, är homosexuella  (har INGET emot det) osv. Så tror inte mitt barn går under för att jag är ensam det är iaf inte ett själv för mig att göra abort. Men det är en stor fördel om man har stöttning av familjen!
    Jo, det har fungerat bra. Men jag och min pojkvän är överens om att det är bäst för barnet med oss tillsammans. Jag skulle inte vilja vara ensam med ett barn heller, men det klart att jag aldrig skulle stanna i ett förhållande som jag inte trivdes i för barnen, skulle däremot inte ge upp lika lätt. Jag har ettpar vänner som precis fått en dotter, och hon kommer växa upp i en underbar familj, även fast hon har två pappor och ingen mamma. Men eftersom jag är i den sits jag är och älskar honom skulle jag inte äventyra vårt förhållande för att han inte vill ha barn nu. Det är givetvis ett gemensamt beslut att få en liten bebis, han skulle aldrig tvinga mig till något jag inte vill och jag skulle aldrig tvinga honom till något heller. Men tror att en familjemedlem skulle välkomnas in i våra liv faktiskt. 
  • sophiejennifer

En lite konstig fråga kanske, men har ni förlorat sexlusten?

• sophiejennifer

Okej, för jag känner inte alls för det. Hoppas jag får tillbaka den innan nyår...hehe

• sophiejennifer
    LitenEmma91 skrev 2011-12-27 23:30:34 följande:
    Min sambo har blitt lite bebistokig, han tar på min mage hela tiden och har redan börjat titta på namn:P

Haha! Vad sött! Jag blir mer och mer nervös för varje dag som går. Tänk om min blir arg istället för glad? ...
  • sophiejennifer
    LitenEmma91 skrev 2011-12-28 11:27:27 följande:
    Du är mer gravid än mig

Kanske blir mer gravid per graviditet pga art kroppen är van?
  • sophiejennifer
    Höst 76 skrev 2011-12-28 11:41:09 följande:
    Hej alla blivande mammor!

Ni som fick missfall förra månden, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen?

Jag fick själv missfall i slutet på november och var i v 16, nu försöker vi igen men inget har hänt. Har ännu inte fått min mens eller är gravid.     

Jag tror att mens/äggslossning måste komma igång först. Tar nog lite längre tid om du var såpass långt gången. Hoppas det kommer igång snart igen!
  • sophiejennifer
    Höst 76 skrev 2011-12-28 11:41:09 följande:
    Hej alla blivande mammor!

Ni som fick missfall förra månden, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen?

Jag fick själv missfall i slutet på november och var i v 16, nu försöker vi igen men inget har hänt. Har ännu inte fått min mens eller är gravid.     

Jag tror att mens/äggslossning måste komma igång först. Tar nog lite längre tid om du var såpass långt gången. Hoppas det kommer igång snart igen!
  • sophiejennifer
    Ducky skrev 2011-12-28 11:56:37 följande:
    Hur ska ni göra på nyår med dricka. Vi är bortbjudna till vänner på nyåret och det kommer med all säkerhet att bjudas på vin till maten och bubbel blir det vid tolvslaget. Ingen där vet att jag är gravid och jag har inte tänkt att berätta det än eftersom det är så nytt. Hur ska man göra för att inte dricka men ändå inte avslöja sig? Några tips?

Jag ska köra bil! Har med alkoholfri cider som "champagne" ;)
  • sophiejennifer
    yessyca skrev 2011-12-28 12:18:12 följande:
    Samma här! Yrsel har jag å..

Körde hela vägen från jobbet till mataffären med handbromsen i, snacka om bortkommen människa

Jag var sådan igår. Glömde trycka på start när jag skulle köra och undrade varför bilen inte funkade och gick ur bilen sen utan att ha stängt av. Den hoppade iväg hahah. Idag har jag varit bättre i tankarna. Idag känner jag ingenting alls, som om det är helt tomt :/ SÅ OROLIG!
  • sophiejennifer
    LitenEmma91 skrev 2011-12-28 12:39:18 följande:
    Nu har jag läst....

Man får tydligen inte äta ägg, men kan man äta pannkaka?

Ja, man ska inte äta för mycket à-vitamin. Därför man helst inte ska äta ägg, plus att ägg kan innehålla sarmonella. Pannkakor är ju genomstekta så set ska gå bra. Men kanske inte varje dag ;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012