Inlägg från: sophiejennifer |Visa alla inlägg
  • sophiejennifer

Vi som väntar smått i September 2012

irmaqueen skrev 2011-12-26 20:34:14 följande:

fy sjutton, nu är jag orolig! Vid 15 idag gick jag på toa och på pappret kom en färgad flytning. Kan inte säga om den var brun eller rosa. Sen kom det mörkbrunt segt vid 17. Och nu när jag var på toa så tror jag det kom en ljusbrunröd flytning på pappret :(
    Fan och jävla skit! :(((

Jag hoppas att det inte är MF! Det kan vara så att du får första mensen som vanligt även fast du är gravid då slemhinnan släpper på ena sidan bara. Det hände för mig när jag var 16, fick mens 2 ggr (gjorde dock senare abrot pga jag inte var mogen för att ta hand om ett barn, annan historia det). Man kan ju få en liten blödning. Är inte så påläst om det dock. Ring MVC?
  • sophiejennifer
    LöjligaFamiljen skrev 2011-12-26 20:53:47 följande:
    Har haft massa illamående om kvällarna och spänningar i brösten men nu är det borta :( blir jättenojjig :(
    Det är nog ingen fara! :)
  • sophiejennifer
    Sockerärta skrev 2011-12-26 22:00:20 följande:
    Hej allihop! Jag plussade kvällen innan julafton, så vi fick en ordentlig julklapp i år :) hur mår ni?

Hej, grattis till dig! Jag mår illa och brösten kliar, annars är det bra. Själv? :)
  • sophiejennifer

Jag väntar nog till efter nyår med att ringa, är rädd för att nåt ska hända innan dess..

• sophiejennifer
    sexhundra skrev 2011-12-27 16:05:57 följande:
    Nån mer än jag som känner sig så jäkla svullen??
    Jag! Gud, tror folk kommer kommentera det på jobbet snart, går ju med tight förkläde runt midjan så kan inte dölja med pösiga kläder.. Ska skylla på julmaten hehe. Däremot har jag inte molvärk längre, lite orolig över det. 
  • sophiejennifer
    Sunliight skrev 2011-12-27 12:58:35 följande:
    Grattis du med LitenEmma91 :D Okej, då testar jag den :) det att vi nästan är lika gamla, jag är född 92 :)
    Jag är också 92! ^
  • sophiejennifer
    Sunliight skrev 2011-12-27 21:19:25 följande:
    Vad kul! Har du berättat för dina föräldrar än och så?
    Verkligen inte! Ska vänta till minst vecka 15 med att berätta för omgivningen. Den enda som vet hittills är hon som skulle bli gudmor till ett eventuellt barn, ska prata med min pojkvän på nyår pga träffar honom inte innan dess och se vad han vill. Kan ju inte skaffa barn utan att han är med på det även fast han är mogen för det. Han har pratat tidigare om att han tycker att jag ska ha utbildning, jobb mm, innan vi tänker på familj. Det räcker inte med hans höga inkomst om vi någon gång skulle göra slut liksom. Annars klarar vi oss fint. Hehe. 

Vet dina föräldrar/pojkvän mm?  
  • sophiejennifer
    Sunliight skrev 2011-12-27 21:29:30 följande:
    Så pojkvännen vet inte heller? Det var alltså inte planerat? (ursäkta alla frågor, du behöver inte svara om du inte vill?

Haha, lite komisk här, ingen vet förutom hon som ev. blir gudmor (min allra bästa vän)! Lär väl berätta för mamma om några veckor, men inte riktigt än. Min syster håller på och försöker få barn, hon fick nyss mf, så vill inte direkt kasta det i ansiktet på henne!

Jag är singel, blev oplanerat gravid med mitt ex. Så detta kommer jag sköta själv han ska såklart få veta om det, men han får också vänta, hur dumt det än låter. Vi har liksom ingen kontakt längre (förutom när vi "råkade" hoppa i säng igen). Han kommer inte vilja detta, det vet jag. Så vill inte säga något än, tänk om jag får missfall liksom? Men lär säga snart ändå, det måste jag ju..

Så det är skönt att ha folk här att prata med!  
    Nej, det känns som en för stor sak att berätta över telefon. Dock känner jag att han får skylla sig själv (vi är väldigt dåliga på att skydda oss, jag får inte äta p-piller och han hatar att ha kondom). Vi planerade inte att ha barn förrän, som sagt, efter min utbildning och karriär. Han tjänar ju bra så vi klarar oss men jag vill ändå ha en egen karriär, han har ju ingen biologisk klocka som tickar liksom haha. Jag vet inte om han känner sig mogen för att jag flyttar till honom heller, vi har bara varit tillsammans 4 månader (känns som ett helt liv), och även om det känns mer stabilt än någonsin tidigare så känner vi ju inte varandra helt. Han vill att jag bor ensam först, innan jag flyttar till honom. Plus att det blir bökigt att flytta dit, han bor i Oslo, så jag måste ha jobb, nytt ID, ny nationalitet osv osv. Sen tycker jag att mödravården är mer slapp i Norge..hehe. 

Hur känns det att vara själv då? Kommer du klara det eller har du mycket hjälp hemifrån? Min mamma hade totalvägrat att hjälpa mig om jag var ensam pga att hon "äntligen" fått ett socialt liv efter att jag och min syster blivit tonåringar haha.
  • sophiejennifer
    LöjligaFamiljen skrev 2011-12-27 21:40:33 följande:
    Fick rosa på papperet när jag torkade mig nyss när ja var på toa Men strecken blir ju starkare och starkare. Borde dem inte bli svagare om det är mf på g?
    Jag vet de som plussat även efter MF i nån månad.. Men det behöver inte vara MF för dig, kanske bara är mens från ena sidan eller så? Jag hade ju som sagt mens 2 ggr när jag var gravid som 16-åring. Därför jag heller inte märkte grav förrän sent :)

Håller tummarna för dig!  
  • sophiejennifer
    Sunliight skrev 2011-12-27 21:43:01 följande:
    Okejokej, det förstår jag! Vad gör du om han inte vill ha barnet då? Och tror du han vill flytta tillbaka till Sverige om du inte vill flytta dit? Eller ska ni leva särbo trots barn? 

Det känns bra trots att jag är själv Jag har alltid velat att ha barn, det har liksom alltid varit det jag vill så tänker inte ge upp det bara för att jag är själv. Visst, det kommer bli tufft osv, men vill man något så klarar man det och jag kommer ha massa stöd från min familj! Är inte alls orolig för det är mer as orolig för missfall! 
    Alltså om han inte vill ha barn nu pga att han tycker att det är för tidigt i förhållandet så kan jag förstå det. Jag håller med i det argumentet, är själv skilsmässobarn och vill absolut inte att mina barn ska få växa upp så. Ska vi ha barn kommer vi bo ihop. Han kommer inte lämna tjänsten han har nu om han inte får ett bättre erbjudande - då antingen NY eller London, han kommer aldrig vilja bo här i Göteborg. Så jag kommer flytta till Oslo i första hand och sedan flytta med honom där han får jobb. Han är ju höginkomsttagaren så det kommer handla om de positioner han får och även där hans egna företag går att styra ordentligt. 

Va skönt att din familj backar dig! Jag är också orolig för missfall! Fick ett precis i början av vårt förhållande, visste inte att jag var gravid så det var ingen större förlust, men ändå så har jag fått det. Gjorde även abort när jag var 16 pga att jag tyckte att jag var för ung. Känns som om det ger dålig karma.. :/ Däremot kommer jag sörja MF nu - även om jag skulle tvingas göra abort, det känns värre på nåt sätt. 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012