• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

FijaLija skrev 2012-04-11 14:58:25 följande:
    Hade jag varit du hade jag (om det går) sökt studielån och slutat jobba redan nu. Med tanke på hur ont du har! Jag tror tyvärr inte att dina foglossningar kommer bli bättre ju tyngre mage du får. Sen hade jag bokat möte med en syokonsulent och se om du måste ha studieuppehåll över sommaren. Jag antar att du måste det egentligen om det är en hel utbildning du läser. Men vem vet? Den kanske går att dela upp så du kan läsa under sommaren? Förstår du min tanke? Kram
    jaa det låter faktiskt inte alls illa ! TÄNK om jag hade kunnat ägna all min tid åt skolan bara, fram till att bebis kommer.. och kanske om det finns någon av mina kurser som jag kan läsa under sommaren. Det skall jag göra nu på en gång ! tack för tipset ! åå det är så bra att se saker ur någon annans synvinkel...

jag gick ju in här idag med insikten att jag kommer vara urfattig till sommaren och bara gå runt och oroa mig för min föräldrapenning egentligen,  men se utanför lådan liksom:D
  • Edds

nelliepop: Huuuj hoppas att ni får ordning på det där så de inte strular mer ! känns som om det alltid är något strul...:(

• Edds
    Nelliepop skrev 2012-04-11 15:10:04 följande:
    Edds

Tack det får vi hoppas... Känns inte som jag är värd detta... Har jobbat o slitit för att få upp min årsinkomst rejelt till bebis kommer.. O om f kassan säger neej får jag lägsta fpenning sen... =(  och utan pengar fram till sep.. Inte lätt att leva på en lön på 8 personer =(   
    Jag håller verkligen tummarna att allt går vägen för dig ! Så skall ni inte behöva ha det !
    FijaLija skrev 2012-04-11 15:14:10 följande:
    Åh men vad kul att vi kan hjälpas åt här inne! :D
    Jag hade kastat mig på telefonen nu och ringt csn och frågat om man kan söka studielån. De borde ju kunna tala om ifall du kan söka nu och när tidigast du kan få utbetalning ;)

Heja dig! Det skadar ju aldrig att fråga, går allt det här så tror jag ju definitivt att du kommer må bättre och inte slita ut dig sådant! Dessutom hinner du ju beta av en del under sommaren (förutsatt att du kan läsa kurser då) och då har du ju knappt något kvar sen när du kommer tillbaka och kan med gott samvete vara föräldraledig tills du känner att du kan börja plugga lite smått igen! Håller tummen nu! :D
    hehe jag har redan pratat med de på CSN, och de  sa att jag fast kan söka lån från skolstart det vill säga sep 2011.. det skall jag dock inte göra, utan jag söker från mars till 10 juni. för jag har inte jobbat så pass mycket att jag kan gå tillbaka några veckor och ta lån från dess... då kanske det känns lite bättre.. de är som ett eko i plånboken just nu :D

meeeen jag ska ta ett litet samtal med min sambo också när han kommer hem från jobbet, så han är med på noterna =) får höra vad han har för åsikt..

Nu har jag en aldeles för ostimulerad hund och jag får SÅÅÅ dåligt samvete som inte har möjlighet att träna honom... skall ta och gå en lång promenad med honom nu och sen blir det att laga sen middag...och imorgon efter jobbet blir det att ta tag i alla dessa måsten igen=)
  • Edds

eiramis: jag har ett fruktansvärt sug efter fruktigheter, juicer, saftiga frukter, kiwi, melon, gurka, morötter... sånt där fräsch och saftigt ! och tur är väl det..

det känns som om bebisen har använt sig av de kilon jag la på mig i början då jag bara åt och åt för att inte må illa... för min kropp känns precis som vanlig igen, låren är tillbaka i sin storlek, även rumpa... bara en bula på magen och två stora meloner till bröst :)

• Edds

heheh superbia jag tror hon hade sagt om bebisen var utan näsa :) Och jag tror inte det är någon fara ! :)

• Edds

Men man får lov att vara tokiga ibland ! :D

• Edds

och mjölk... jag dricker fortfarande ca 7 - 8 liter mjölk i veckan minst.. själv... har gjort det sen vecka 15...

• Edds
    Vili skrev 2012-04-11 23:13:29 följande:
    Idag har min sambo fått känna den första bebissparken..myyys :)
    vi tror att min sambo också kände, men det var ej uppenbart, så vi avvaktar så får vi se om han känner igen känslan nästa gång han känner =)
  • Edds
    beccagranen skrev 2012-04-12 07:27:50 följande:
    Hej alla ruvare! nu är jag tillbaka efter 2v semester =)

Börjar bli lite orolig då rörelserna jag kände av innan resan har avtagit helt, känner ni omkring v19 av mycke rörelser? Ska på RUL och BM nästa vecka, känns som lång väntan :/ 

vad skönt med avkoppling och semester !! Det borde vi alla här få :D

Jag kände jätte mycket mellan v 17 och v 19 sen helt plötsligt försvann det i 4-5 dagar och jag var jätte orolig (egentligen ingen fara säger de ju) Nu har den satt igång och sparka igen !!!!. BM sa att den kan bero på att bebis har ändrat läge och sparkar åt ett annat håll som man inte känner av :) 

snart är det vår vecka, nästa vecka, för RUL.. men jag håller med att tiden går segt !!! 
  • Edds

vad härligt ! åååå det är bara 4 dagar efter denna dag kvar för mig hehe och imorgon går jag in i vecka 20. Nu känner jag mig otroligt gravid och otroligt vacker :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012