FijaLija skrev 2012-04-04 13:08:18 följande:
Edds: smart! :D Ja man får ju härda ut det tråkiga så blir ju resultatet sååå fint sen! :D Nej men åååh vad söt! :D Jag älskar rock och rockiga kläder :D Nu har jag virkat ett par "skor till dockan också :) Ska se om jag kan knåga ihop en klänning så blir nog dorta lyriskt glad :D
ja verkligen det kommer bli superfint, jag ska också göra ett par skor sen när denna är klar men har lovat mig själv att avsluta det jag börjar med, annars blir det bara en massvis med ofärdiga grejer !
idamarja skrev 2012-04-04 12:12:38 följande:
Vi bor utanför Karesuando, om det säger dig något :) Ja alla säger så där, att dom inte hade klarat sig utan körkort, men det gör man också om man väl måste. Vi är båda födda i trakten och är dessutom renskötare så det har aldrig varit något tanke på att flytta. Håller med dig om att det känns bra att barnen ska få växa upp i en fri och trygg mijö. Promenadväg till skola o dagis har vi inte, men det klarar man sig utan också :) Enda stora nackdelen är som sagt avstånden till sjukvård, speciellt när man väntar barn och har ett allvarligt sjukt barn som behöver mkt akut och planerad vård, vi har 18 mil till Gällivare och det är där närmaste barnavdelning och BB finns.
Men ingen har tvingat oss att bo här, och planering och framförhållning är viktiga saker, i synnerhet när mobiltäckningen inte är helt 100 överallt. Det låter väl säkert jobbigt och eländigt när man skriver det så här, men hade vi inte velat bo här så hade vi ju inte gjort det, fördelarna övervinner solklart nackdelarna :)
jajamen jag vet var det är :) Och jaaa jag håller verkligen med om att fördelarna är hundra gånger bättre än nackdelarna !! Annars hade man inte valt att bo utanför :)
Vilket datum har du BF? ska du gå någon föräldrar grupp? vi kanske blir grannar på BB hehe