Inlägg från: IdaVasterflo |Visa alla inlägg
  • IdaVasterflo

Vi som väntar smått i September 2012

Dag och natt skrev 2012-04-17 09:10:36 följande:
    Allt såg bra ut på Rul idag, är så lycklig!! Inga bilder den här ggn men ska dit i v 24 och då får vi det om den ligger bra. Vår låg också nedåt. Men allt fanns där. Blev flyttad från 10:e till 11:e sept. Ttyckte det såg ut som en pojke men frågade inte.
    Vad skönt!!  
  • IdaVasterflo
    Granen skrev 2012-04-17 10:17:18 följande:
    På väg till jobbet och håller tummarna för att det blir lugnare idag. Igår var det vansigt mycket folk och för lite tid.
    Det märks ju när man kommer hem och slappnar av hur ont det faktiskt gör.
    Vad jobbar du med? Jag tycker att jag känner igen det där!
  • IdaVasterflo
    Granen skrev 2012-04-17 10:36:50 följande:
    Jag jobbar i en kiosk på ett stort sjukhus i Sthlm. Alltså det gör ju ont på plats med med mycket av det trycker jag undan för jobba måste jag ju göra :(
    Usch vad jobbigt! Jag jobbar på ett gardencenter, och våran högsäsong har just börjat så jag är så himla lättad att jag ska vara hemma från och med nu. När man står på ett betonggolv 8 timmar om dagen med högst 30-45 minuter att sitta ner så känns det ju som att man ska gå av i höfter och rygg när man väl får gå hem! För att inte tala om fötterna.
  • IdaVasterflo
    NeLe skrev 2012-04-18 08:54:57 följande:
    För alla er fina som är oroliga och känner ånger för era "få" kilon så kolla häääääär! Nu kommer ni känna er så himla mycket bättre för här är en tjej som har gått upp 12,2 kg (vägde mig i måndags) och än växer kroppen. Inte magen utan kroppen!  Får redan kommentarer utifrån (dvs från andra än familjen) om min vikt. Schysst..... Jag är inte överviktig i normala fall, har ett normalt BMI och tja det syns rätt mycket på mig att jag gått upp som sagt

Jag vet hur det känns! Jag har "peppar peppar" inte gått upp mer än 2 kilo sedan vecka 10, men före det gick jag upp några snabba i början. Men jag var gravid i slutet av sommaren till början av oktober (sedan missfall i vecka 9) och under den perioden gick jag upp typ 8-10 kilo. Och efter det så var jag så trött och nere och struntade i allt så jag gick väl upp ca 14 kilo mellan början av oktober-december. Så jag väger väl ca 25 kilo mer nu än vad jag gjorde i sommras. Men det ska fasen bort fort, så fort liten är ute! Jag har gått ner 35 kilo förut så det ska jag väl fixa igen. Nästa sommar ska jag vara på topp! :)
  • IdaVasterflo
    NeLe: Haha ja jag har inte uppdaterat min profilbild sedan sommar 2011. Kanske börjar bli dags att göra det? 
    :-P  Just nu känner jag mig som en mindre elefant! 
  • IdaVasterflo
    NeLe skrev 2012-04-18 12:35:21 följande:
    nejdå det ska du inte göra. var inne och kikade på dina bilder också. du är jättefin! fina bröllopsbilder du hade där också och så otroligt söt dotter du har
    Tack, vad gullig du är!
  • IdaVasterflo
    marla333 skrev 2012-04-18 09:21:59 följande:
    har lite frågor!

när borde man teckna gravdiförsäkring? man måste ju ha ett intyg, men har en månad kvar till min nästa bm-tid.

har ett gravid- bälte som jag inte börjat använda, kanske är dags nu?

när ska man berätta för chefen?

har redan fått kommentarer om att det borde vara dags snart, fast jag precis bara gått halvvägs. hur tacklar man att alla tycker man är så stor när man själv mår dåligt över att magen växer och man bara blir större och tjockare? mår dåligt över det utan att folk ska påpeka. jobbar i butik, och kunder frågar väldigt mycket och jag vill inte vara otrevlig, men vill inte alls öppna mig för dem då de frågar och berättar om sina erfarenheter. 

första gången jag var gravid syntes det mycket mindre, och jag kunde dölja det till några månader innan. är så olikt denna gång! 
    Du kan teckna gravidförsäkring när som helst. Jag tecknade min runt vecka 10, och är det så att man får ändrat datum så är det bara att ringa till försäkringsbolaget och ändra. Dock så börjar den inte gälla förrän en viss graviditetsvecka, tror det brukar vara vecka 26. 

Om det är ett typ foglossningsbälte du har, så behöver du väl inte använda det om du inte har problem med smärtor eller obehag. 

Jag tycker att du bör berätta för din chef om din graviditet. Du har ingen direkt skyldighet, men det kan ju vara bra att h*n vet om att du kommer att vara borta framöver. Man vet ju aldrig, du kan ju bli sjukskriven eller liknande som gör att du kan behöva vara borta bara från den ena dagen till den andra så det kan ju vara bra om han är lite förberedd och kan fundera på vem som ska ersätta dig i så fall.

Skulle vilja fråga varför du mår dåligt över magen? Jag kan också känna att det är jobbigt att främlingar kommenterar min mage när jag jobbar, men det beror mest på att jag inte vill behöva svara på frågor som "är det första barnet?" När jag inte vill säga att nej det är andra, när det egentligen är fjärde, men att jag bara har ett barn..   
  • IdaVasterflo
    Choccolat skrev 2012-04-18 15:31:43 följande:
    Jag tittade på dina bilder.. Åhhh vilka fina tjejer du har!!! Bilden när änglarna låg tillsammans var så vacker och du hade skrivit så fint. Kom lite tårar...
    Tack   Ja vissa bilder är värda mer än guld.  
  • IdaVasterflo
    Em skrev 2012-04-18 18:23:27 följande:
    Ida: man ska faktiskt ge sig den egoboosten son det ger att ha en äldre bild ...det har jag med
    Ja kanske det!  

Tänkte på en sak, är det någon mer som får groteskt stor näsa vid graviditet!? Jag fattar det inte, men min näsa blir alltid typ dubbelt så stor när jag väntar barn. Även när jag inte är särskilt svullen. Helt mysko! 
  • IdaVasterflo

Idag har varit en tokmysig dag!  Har varit barnvakt åt min 6 månader gamla gudson, och det är så härligt med bebismys! När vi skulle sova middag så somnade han tätt intill mig. Och medan jag låg bredvid honom och väntade på att han skulle vakna så kände jag för första gången sparkar på utsidan av magen från min egen lilla knodd!  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012