• FruFH

Vi som väntar smått i September 2012

Nej det är ingen  som vet (förutom grannen som är barnmorska).
    Får se om det går att ljuga ihop nåt, men jag tror knappt de kommer gå på det. Dessutom berättade en av svägerskorna förra veckan att de ska ha barn igen, så det kommer bli massor av gravidsnack.

• FruFH

Om jag nu tvingas avslöja mig för svärmor i helgen, kommer jag att vilja berätta för mina egna föräldrar också. Däremot vill vi inte att barnen ska veta ännu (5 och 2,5 år) så dem kommer vi hålla det hemligt för ett tag till annars skulle de sprida det direkt.

• FruFH
    Hbg33 skrev 2012-01-14 15:58:48 följande:
    ..och då räknas jag nästan som pensionär då Drömmer , 34 år och bor i Skåne iallafall, första barnet!
    Haha, här är en till pensionerad skåning... Flört men väntar vårt tredje barn
  • FruFH
    Pixiewing skrev 2012-01-14 20:45:01 följande:
    FruFH skrev 2012-01-14 20:38:15 följande:
    Haha, här är en till pensionerad skåning... Flört men väntar vårt tredje barn
    Haha är det så illa om man är 30+ alltså? Cool
    Nej, det tycker jag inte egentligen, men det är ganska många i denna tråden som är 20-25. (Vilket jag fortfarande TROR att jag också är...Flört)

Att vara snart 34 och vänta sitt tredje barn ser jag nog som ganska ungt eller åtmintone "normal" ålder iaf
  • FruFH
    LillyRose skrev 2012-01-14 21:12:04 följande:
    Vänta fyran å vara 32 är ok också tycker jag Glad
    Japp, du är också godkändFlört
  • FruFH
    Hellize skrev 2012-01-14 21:22:04 följande:
    Är med över 30-strecket, och väntar mitt första barn! Guld i mun
    Du är också godkänd så klartFlört
  • FruFH
    N1987 skrev 2012-01-15 18:01:13 följande:
    Är det någon mer än jag som inte mår så illa? Jag lider verkligen med er som mår jätteilla och kräks men det är ju samtidigt en bekräftelse. Jag mår lite illa nån gång då och då men det går över jättefort!
    Jag mår inte heller speciellt illa. Kan känna lite illamående på moegonen om jag inte får frukost tillräckligt snabbt, och om jag stressar eller är väldigt trött.

Har precis gått in i vecka 6 och med de andra barnen kom illamåendet i v 6-7. Däremot har jag idag fått väldigt mycket ondare i brösten helt plötsligt.

Även om det är vanligt att inte ha så mycket symtom ät det ändå skönt att ha lite lagom med symtom som en bekräftelse på att man är gravid på riktigt. (Men när man sen är inne i det värsta illamåendet önskar mig sig inget hellre än att bli av med illamåendet...Flört) Jag minns det första dagen i min första graviditet när jag inte mådde illa, hur lyxigt jag tyckte att det var att bara gå runt utan att känna att man kunde spy när som helst.
  • FruFH
    beccagranen skrev 2012-01-15 19:54:21 följande:
    Har några frågor,
    Äter ni några tillskott/vitaminer, isf vad?
    Har ni vart/anmält er till hälsokontroll/inskrivning ännu, isf när (veck)?
    Jag äter Mitt val kvinna och folsyra.
    Jag har anmält mig till mvc, men ska inte dit förrän 8+4. Här får man välja om man vill gå på hälsosamtal eller ej när man redan har fött barn. Ska mest dit så att de hinner boka in ett KUB-test i tid.
  • FruFH
    beccagranen skrev 2012-01-15 20:05:50 följande:
    Lustigt, jag äter precis samma. Har börjat fundera över om det kan vara skadligt med Mitt val kvinna? Kanske får i sig för mycket A vitaminer dyl? folsyra har jag fortsatt med, började när vi försökte få barn. Det ska man väl äta till iaf v12 läste jag :)
    Jag har blivit rekommenderad dem av bm så jag litar på att de är bra.
  • FruFH

Min svärmor avslöjade mig i fredags. Jag valde ramlösa istället för vin och direkt kom frågan "Är du gravid?" Synd att jag är så dålig på att ljuga.

Min pappa fyller år på lördag så då tänkte vi berätta för mina föräldrar. Ev i form av en dikt där vi avslöjar att det är ett tredje barn på väg.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012