• FruFH

Vi som väntar smått i September 2012

Det här känns som en härlig tråd att haka på!!!
    Plussade igår och bf är enligt fl 15/9.

Bor i Skåne, snart 34 (så tillhör gamlingarna) och väntar nu vårt tredje barn.

• FruFH
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-07 17:55:29 följande:
    FruFH, grattis och välkommen. Skönt med en "gammelsmurf" till.
    Tack ,tack!

Ja det känns inte som det är så många 30+ här.
    Har du barn sen tidigare också?

(Har ju lite dålig koll på er nu. Tänkte att jag skulle läsa igenom hela tråden med det var liiite för många sidor...Flört)
  • FruFH
    LillyRose skrev 2012-01-07 18:12:44 följande:
    Bor också i skåne
    Åh, trevlig med fler skåningar (även om vi är inflyttade...)
  • FruFH

Ahaa, då var det fler gamlingar här än jag trodde Skrattande

Absolut inget ont mot er som är yngre, jag tror fortfarande att jag tillhör er egentligenFlört

• FruFH
    Den lilla M skrev 2012-01-07 19:13:51 följande:
    här är en till på 30 !!

Själv jobbar jag på min sprut skräck just nu. Ska ju ta en fragminspruta varje dag under den här graviditeten eftersom dem efter en drös med tester o olika vändor har upptäckt att jag har faktor V leiden. Vilket dem tror har orsakat mina tidigare MF.
    Men urk ush och fy vad jag tycker att det är jobbigt att sticka in nålen i magen varje kväll.. men funkar det så är det värt varenda spruta jag får ta  
    Vad är faktor V leiden? Nyfiken... men du behöver såklart inte svara om du inte vill
  • FruFH
    Den lilla M skrev 2012-01-07 20:46:05 följande:
    det är en gen som bildar små microproppar i livmodern o på det sättet stryper näringstillförseln till fostret. därför tar jag nu fragmin o trobyl för att motverka just detta. detta är första graviditeten med medicinering så vi hoppas att det ska gå bättre denna gång
    usch då, det lät inget vidare. Men vad skönt att du fått reda på det till slut så att medicineringen kan hjälpa dig. Du vänjer dig säkert vid sprutorna ganska snart.
  • FruFH
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-07 20:49:39 följande:
    Lite ledsen ikväll. Min man är så himla avvaktande till hela graviditeten. Känns inte som om han är glad. :( visst, man vet ju aldrig hur det går och vi har ju haft missfall och så men jag tänker inte alls i de banorna nu, känner mig säker på att detta kommer gå bra. Önskar bara att han inte va så himla reserverad.
    Nej vad tråkigt!
    Helt spontat tänker jag: prata med honom om hur du känner. Han är kanske inte alls medveten om att det sårar dig. Kram
  • FruFH

Någon skåning som vet vart man kan göra vul tidigt?
    Har hört talas om Laurentikliniken i Lund, kan man göra vul där? Pris?

• FruFH
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-08 14:44:28 följande:

Ojojoj, är jag verkligen gravid?! :) Testade negativt några ggr innan BIM, svagt plus BIM-2 och svagt idag på BIM. Var tvungen att testa ännu en gång idag.. och här är bild på det sista testet jag tagit.. vågar man tro att man är med barn nu? =)
    Grattis och välkommen. Klart du är gravid (säger jag som var tvungen att testa igen nu på morgonen...)
  • FruFH
    Dag och natt skrev 2012-01-08 19:57:55 följande:
    N1987 skrev 2012-01-08 17:25:41 följande:
    Japp! Vi ska bli mammor i september. SÅ DET SÅ!
    Haha! Du har inte börjat tycka att din man luktar illa än då? Det brukar alltid komma till mig efter ett tag, då börjar jag tycka att hans parfym luktar illa, hans andedräkt osv. Blir ganska jobbigt att dela säng då haha! Jag känner om han öppnar ett skinkpaket i köket direkt och ropar åt honom "vad är det som STINKER?!". Skrattande I dag kände jag nån konstig lukt i trapphuset (nån som lagade nån speciell mat kanske) och det var så tydligt så jag frågade min sambo vad det var som luktade och han tittade på mig med stora ögon och säger att det inte luktar nånting.
    Jag klagade också på mannens rakvatten i går, men han hävdar bestämt att det är samma som innan, men jag tvivlar starkt på det... Flört

Min första graviditet tyckte jag min man luktade vidrigt. Jag var helt säker på att han hade gnidit in sina händer med rå lök (som var det äckligaste jag visste) bara för att jävlas med mig. Stackarn.. Jag hör ju hur dumt det låter när jag skriver det nu, men jag var helt övertygad då.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012