Inlägg från: LyckligFru |Visa alla inlägg
  • LyckligFru

Vi som väntar smått i September 2012

ringde just och bokade RUL, fick tid redan den 27 mars, är ju "bara" en månad dit :) skönt att äntligen få ett vettigt BF datum, enligt mina uträkningar så har jag bf 7 sep men enligt UL som gjordes i vecka 9+0 så blev bf 3 sep...men läkaren sa så att jag förmodligen blir flyttad igen vid RUL.

www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥
  • LyckligFru
    Daddy2be skrev 2012-02-27 15:32:08 följande:
    Gjorde KUB idag vecka 12+1. Gick åt helvete. Hög risk för alla kromosomfel (mellan 1:15 och 1:30 på de olika)  
    ska göra moderkaksprov om en vecka. Känns förjävligt. VI är ju "bara" 23 år gamla. 

Hur ska man gå vidare nu? Vi hade verkligen sett fram emot detta. 
    Förstår att det kan kännas tungt men inget säger ju att det verkligen är så, håller tummarna för att allt kommer gå bra för er.
    TheFamily skrev 2012-02-27 15:50:28 följande:
    Hur kommer det sig att så många gör kub?? Tycker mest att det visar fel resultat!
    Är man dum som skippar?
    Är det många som INTE tänker gå igenom kub??
    Vi ska inte göra kub, gjorde inte det med dottern och gör det inte nu heller.

www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥ Syskon väntas september 2012
  • LyckligFru

Det var någon som efterlyste om man bloggade om graviditeten, minns inte om det var här el i någon annan tråd men iaf www.danielaback.nu där kan man läsa om graviditeten o andra vardagliga saker :) idag gick vi ut offentligt med det :)

• LyckligFru
    MiaMy skrev 2012-03-03 09:46:01 följande:
    Ja, tänk, snart halva tiden! Glad och jag kan inte se nåt på magen än... Ska det vara så? Har liksom alltid som yngre föreställt mig att i fjärde månaden syns det redan tydligt.
    det är väldigt individuellt det där med magen, är det första barnet?
    tog en bild igår på magen i vecka 13+0 och sku jämföra med förra grav men då såg jag att första gången tagit kort på magen i vecka 14+0 o det syntes igenting alls medan det nu andra gången syns väldigt tydligt. För mg syntes magen nog först i vecka 16-18 nå sånt men sen när det väl tog fart så växte det som bara den, blev enorm verkligen.
    un poco skrev 2012-03-03 11:04:48 följande:
    Känns bra att höra så många som skrivit bra om Emmaljunga. Har funderingar på en sådan.
    Men vet inte vilken modell ännu. Men tror det får bli en med 4 hjul.

Hade en stor, tung och klumpig vagn med dottern. Uscha aldrig mer jag köper ett konstigt märke iaf
    Fast det positiva var att man kom i form fort som bara den.

Imorn går jag in i vecka 11 och på måndag ska jag på inskrivning. Ser fram emot det jättemycket!
    vi har också en Emmaljunga (edge duo) och är super duper nöjda! Vi bor på landet så vi måste ha en vagn som klarar av terräng då vi gärna promenerar i skogen. Edgen är Emmaljungas största vagn förutom tvillingvagnen så många tycker den är stor o klumpig speciellt att  transportera men jag tycker inte det är något problem för oss iaf.

Nu måste det däremot bli en syskonvagn en kraven är höga så vi får som om jag verkligen hittar någon om jag är nöjd med :) Basson duo verkar iaf vara en klar kandidat.

• LyckligFru
    Vili skrev 2012-03-11 15:29:13 följande:
    vad många som verkar kunna känna bebisen redan. Jag känner inte ett skvatt vecka 14+2 idag.
    Med sonen kände jag vecka 16+0 så det ligger kanske där omkring innan jag känner något.
    Nu är det bara 29 dagar till rutinultraljudet...jag är övertygad om att det är en gosse i magen :)
    jag är också i vecka 14+3 och känner ingenting, kände också i vecka 16 med dottern första gången, skönt att höra fler omföderskor som inte känner nått än :)

• LyckligFru
    litenplutt skrev 2012-03-11 14:10:17 följande:
    Någon som vet vart man kan få tag på info om bra och dåligt om olika barnvagnsmärken??

Hittat en jätte fin vagn men såg priset 2500 för 8delar (ny från butik) kan inte låta bli och undra - hur säker e denna??  
    vad är det för märke på den?
  • LyckligFru
    Svahnfrun skrev 2012-03-20 09:46:30 följande:
    Jag är i v. 16+5 och tror jag kände en spark häromdagen när jag tryckte på magen, men mer än det inte. Tror nästan att jag inbillade mig. Jag väntar tredje barnet och de sägs att man ska känna tidigare och tidigare, men blir ändå orolig. Med andra barnet kände jag redan i v.14.
    Ska på RUL nästa så då får man äntligen se det lilla livet.
    när jag väntade första barnet så kände jag aldrig något fladder/bubblor utan första gången var rejäla kickar o vecka 16+6
    NU andra barnet o i vecka 15+5 så känner jag ännu inget, har vid nå enstaka tillfälle ev känt något som skulle kunna vara men är osäker, tycker också jag borde känna tidigare denna gång, är verkligen inne i spökveckor nu då jag inte har en endaste grav.symptom alls. RUL har jag om exakt en vecka men om jag inte känner nå före det så kommer ja vara supernojig innan.... 
  • LyckligFru
    marla333 skrev 2012-03-25 22:04:32 följande:
    gick in i vecka 18 idag. jag har inte känns några sparkar alls! hur orolig ska jag vara? tänkte ringa bm imorron och höra. är orolig att nåt är fel...
    ja här nojar jag med, vecka 16+4 och inget än, ev kände jag något imorse men är så osäker. Är andra barnet och med dottern kände jag aldrig det där fladdret utan första gången jag kände henne var den sparkar i vecka 16+6 o överallt läser man om att man med andra ska känna tidigare men inte här iaf, igår började jag riktigt noja mig. Imrogon har jag RUL så jag hoppas o håller tummar för att det kanske bara är en lugnare variant den här gången.
  • LyckligFru

ja här är det RUL imorgon o lite pirr i magen börjar man få :) vi tänker ta reda på kön om det går att se.

• LyckligFru

Varit på RUL idag. Allt såg bra ut med bebisen. Läkaren påstod att jag var i vecka 17+5 ist för 16+5 men jag är tveksam, jag tänker hänga med i septembertråden även om jag fick bf i augusti.
    Jag har inte heller känt bebisen el jag kanske har känt något som kan vara bebis men inga sparkar o så och i samma vecka med dottern sparka hon för fullt men det visade sig att moderkakan att låg i framvägg vilket förklarar saken. Kön gick inte att så för navelsträngen låg mellan benen.
    Har bokat tid till 3D/4D ultra på Tittut i sthlm i maj så då lär vi väl se om inte annat :) 

• LyckligFru
    IdaVasterflo skrev 2012-03-27 22:05:46 följande:
    Tack för era välkomnanden! :) Skulle vilja fråga, ni som ska eller har gjort 3D ultraljud, var kan man göra det och hur mycket kostar det?
    vi har bokat 3D på Tittutkliniken i Stockholm, 1500 kr kostar det.

http://www.tittutultraljud.se/ 
  • LyckligFru
    JePaLuLi skrev 2012-03-28 07:25:01 följande:
    Men på tittut gör de inte samma undersökning av bebisen. De har fått massor med kritik för det.
    vad menar du med att dom inte gör samma undersökning? 
  • LyckligFru
    JePaLuLi skrev 2012-03-28 08:01:17 följande:
    I Linköping så får man en ordentlig genomgång av bebisen. Han mäter allt som går, blodflöde i navelsträngen, vattenmängd, näsben osv. På tittut så görs 3D ul för nöjes skull och inte samma medicinska koll. Det har de fått kritik för. Men det beror ju på vad man har för syfte med undersökningen. Vill man bara se barnet i 3D och veta kön så funkar det ju lika bra med tittut.
    okej, ja på rul igår så mätte dom o kolla fostervatten så det har vi ju gjort nu.
    men läkaren var så fokuserade på att mäta, kolla huvud,ben etc så vi fick aldrig se på själva bebisen, så vi var på ul men vi föräldrar såg ingenting av babyn för allt var så obegripligt så vi vill göra ett 3d för att mest få kolla på babyn och få en trevlig upplevelse samt veta kön också :) 
  • LyckligFru

Grattis till lyckade RUL :)

Angående namn så tycker jag flicknamn är mycket lättare än pojknamn. Har många flicknamn men pojklistan är kort.
    Förra grav fick vi veta at vi väntade tjej så då kom vi överens om ett tjejnamn rätt så snabbt. Denna gång vet vi inte vad det är och kommer inte ta reda på heller så nu blir det att bolla lite både och, maken och jag har båda olika smak så får se, dock verkar vi vara överens om ett tjejnamn hittills :)
    Vissa namn behöver man få "smaka" lite på ett tag innan det kanske fastnar.... 

• LyckligFru
    eiramis skrev 2012-05-08 16:19:05 följande:
    Splink: Bra att de lyssnade på dig och tog dig på allvar.

Här håller vi på att planerar vigsel. Vi är inte ute i så god tid då vi vill vigas dagen före midsommar. Väntar på att en vigselförrättare ska förhandla med sin fru och sedan ringa upp oss. Hjälp, hur blev jag så här vuxen? Jag som i tonåren svor på att aldrig gifta mig utan vara radikal hela livet. Och här sitter jag i radhus med blivande make, bebis i magen och två underbara bonusbarn. Så det kan gå.
    roligt med bröllop :) lycka till!

vi har bröllopsdag idag, firar 2 år! jag skulle heller aldrig gifta mig men sen träffa jag den rätta så vad gör man? :D 
    www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥ Lillasyskon BF 1 september 2012
  • LyckligFru
    Frokenpilla skrev 2012-08-01 15:26:40 följande:
    Hrm..bara jag som varken har slemproppslossat eller några speciella förvärkar! :) 
    lugnt här med :) men hade inga förvärkar eller slempropp som lossna förra gången heller så... o dottern föddes 5 dagar före bf.
    www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥ Lillasyskon BF 1 september 2012
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012