Inlägg från: LyckligFru |Visa alla inlägg
  • LyckligFru
    saralisa skrev 2012-01-09 14:37:55 följande:
    Hej alla i väntans tider Skrattande Visst är det fantastiskt spännande att vara gravid?Tungan ute
    Jag har en fundering kring Omega-3, om man skall ta detta eller ej samt om så, vilken sort? Vad tar ni? Vad har ni fått for råd från era barnmorskor,  i denna graviditet eller under era tidigare graviditeter. For mig är det forsta graviditeten så det är mycket att sätta sig in i!!
    Jag har kollat runt lite, här och på andra ställen och jag funderar på att kopa en produkt som kallas Mumomega Pregnancy från iQ Medical. Är det någon av er som har erfarenhet av denna produkt? Ska man kanske bara satsa på att oka intaget av fisk och linfon??? Jag har problem med gallsten så jag kan inte äta notter och fet mat...
    Tacksam for goda råd Flört
    som gravid ska man undvika preparat som innehåller A-vitamin och i många omega 3 preparat finns just detta men om du hittar någon produkt som är utan så är det fritt fram o om det är omega 3  för gravida borde det ju vara utan, detta råd fick jag iaf under min förra graviditet :)
    www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥
  • LyckligFru
    Nuttzh skrev 2012-01-11 13:20:59 följande:
    Roligt med så många som faktiskt väntar syskon. Glad Har idag en på 2 år och sen fick jag precis mitt andra barn, 3 månader är hon dock bara, men glädjen kan inte vara större ändå. Glad 
    Några fler som kommer få tätt mellan sina barn?? Tänkte på om det finns fler som har bebisar nu på några månader.
    nja inte så tätt men dottern blev 10 månader igår så här kommer det bli prick 1,5 år emellan.
  • LyckligFru

Vi har inte berättat för någon och tänker berätta först efter vecka 13 :)

• LyckligFru

har varit på UL idag och fick sen en liten liten mini blev flyttad från 7 sep till 3 enligt detta men det kan mycket väl ändra igen vid RUL.

• LyckligFru
    litenplutt skrev 2012-01-31 10:35:38 följande:
    Vul är de vaginalt ultraljud?? Jag e helt lost i alla förkortningar:)

Från när kan man se med vanligt UL?

Vad betyder RUL som jag även tittar mig blind på när jag läser?
    VUL: vaginalt ultraljud
    UL: ultraljud
    RUL: Rutin ultraljud 
    TUL: Tillväxt ultraljud

Jag är i vecka 9+0 enligt dagens UL som gjordes på magen, så ganska tidigt kan man se... 
  • LyckligFru
    LillyRose skrev 2012-02-08 05:18:07 följande:
    Nån mer som behöver syskonvagn? Min lilla är 2 1/2 år i sep men jag är redan nervös för att inte hitta en bra vagn
    jo vi också, dottern kommer vara 1 1/2 år i september så vi behöver definitivt en syskonvagn. 
  • LyckligFru
    hanna85 skrev 2012-02-08 09:30:16 följande:
    Nu har jag varit på vul. Allt såg bra ut och hjärtat slog som det skulle :) men en fråga bara, är det många som blir tillbaka flyttade på tidigt vul? Jag trodde jag skulle vara i 9+5 - 10+0 idag men han sa att jag var 8+0 ungefär.. Är inte det mycket att bli flyttad? Någon som varit med om samma? Bör jag vara orolig?
    det beror ju helt på din cykel och när du haft ägglossning, du kanske har längre cykel än 28-30 dagar eller så har äl skett senare än du trott, det ä vanligt att bli flyttad. Jag var på vul förra veckan o läkaren sa då att jag troligen kommer bli flyttad igen vid RUL så när dom mäter så här tidigt så kan det nog "diffa" lite på dagar, med dottern hade jag enligt mig själv BF 4 mars men ultra sa 13 mars så jag blev också flyttad en bit, hon kom den 9:e :)
  • LyckligFru
    Karriis skrev 2012-02-13 10:25:08 följande:
    Vecka 10 idag!
    Två veckor kvar av MF-oron som gnager i huvudet hela tiden. Har inte ens vågat ringa MVC för inskrivning.

Men jag måste få fråga er en sak, ni som gått över vecka 10, hur mycket har ni gått upp i vikt?
    Jag har alltid legat mellan 44-48, aldrig vägt över 49 kg, men nu har jag ätit bra!
    Jag väger fortfarande 45, har inte gått upp ett gram än så länge! En 3-4 cm bebis + alla tillbehör måste ju väga litegrann iallafall...
    Blir så orolig :(
    Jag har gått ner i vikt, det gjorde jag förra gången också så du behöver nog inte oroa dig, förra grav slutade vågen på +18 kg från så kilona hinner nog komma ännu.
  • LyckligFru

några vänner vet och familj, officiellt blir det efter nästa mvc besök då ska vi lyssna på hjärtljuden o det blir den 29:e feb, jag är då i vecka 13.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012