Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Jag tycker det är helt sjukt att det skiljer så. Jag skulle också vilja ha det färdigt innan bebis kommer om ifall nått skulle hända, men på Göteborgs hemsida står det att man inte kan hantera föranmälningar på familjerätten gbg.. sjukt dåligt.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

NICU, säkert ingen fara men bra att du vilar. Jag små blödde lite förra veckan men de hittade ingen uppenbar anledning. Cervix va opåverkad och det är ju det viktigaste. Man har ju mycket extra blod nu och sköra slemhinnor så det är ändå ganska lätt hänt runt dessa veckor att det kan komma nån liten blödning. Men alltid viktigt att det kollas upp!

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Glad midsommar på er alla. Gjorde mitt sista arbetspass för i år igår. Så gott! Nu ska jag njuta av sommaren med familjen och hoppas att man orkar med en utflykt eller två trots foglossningen.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    eiramis skrev 2012-06-22 11:03:00 följande:
    Önskar alla en trevlig midsommar. Själv ska jag nog inte göra något särskilt idag.

Kan för övrigt berätta att vi hade en underbart trevlig vigsel med efterföljande picknick igår, lägger nog upp någon bild i bildtråden senare. Vi fick en oinbjuden gäst i form av en katt som satt bredvid oss under vigseln, la sig längst fram när det skulle fotas och la beslag på en egen filt under picknicken. Vet inte riktigt varför, men det kändes på något sätt väldigt fint att denna lilla kisse bjöd in sig själv till vår stund, tror dessutom att kissen hade fler små kissar i magen.

Grattis...!!! glömde ju av igår Skäms härligt att ni fick en fin dag {#emotions_dlg.flower}
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Här är en till som känner sig bakis! Ont i magen och gräslig huvudvärk... Inte rättvist.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Jag är fortfarande "bakis" har extrem huvudvärk sedan igår, känner mig allmänt konstig. Inte roligt alls.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

fick osså mätt magen idag, 28, är i v 30 (29+3) så det kändes bra. ok på alla prover med så om det inte vore för foglossning och SD så hade detta varit en bra graviditet Skrattande
    har dock en magkänsla om att det inte blir prematur denna gången, tror jag går över en vecka.. spännande att se när lilltrollet dyker upp Baby 

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Em skrev 2012-06-26 19:51:59 följande:
    kommer ihåg när man väntade första *drömmer* och inte hade en AKTIV son på 19 mån....så man kunde vila när man behövde liksom....

Tänkte på detta senast idag. när jag plussade var vår son det lugnaste lilla barn som fanns, nu är han snart 2,5 år och som en tornado... från och med nästa vecka har han "semester" från dagis i 5 veckor och jag riktigt oroar mig för hur det ska gå med fogar och SD när jag har honom dygnet runt... spännande värre Tungan ute
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

The Family, de har verkligen ALLt på ullared till bebis, madrasser, kuddar, täcke, snuttefiltar, napplaskor, bröstpump, skötväskor, babysitter, babygym.... allt (utom blöjor) hade en lista när jag åkte ner och handlade startpaketet till Elias 2010, men priser uppskrivna på allt här i göteborg, sparade 6000kr på att köpa allt där isället, som sagt ett bäddset kostade 79 på ullared och 259 här i gbg.. och sånn skillnad var det på allt... vet att mam´s vällingflaskor kostar väl 79-85 på ICA här och 48 på ullared.. så spara och shoppa loss rejält!!! Skrattande

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Thefamily, jag hade nog tatt med mig liiite mer pengar. ;) och regnställ finns det i massor. Ta med måttband bara och mät dottern och hennes ytterplagg innan, de är lite luriga i storlek tycker jag. Skobutik finns men inte så superbilligt så jag har inte köpt skor där (jag tar aldrig med mig Elias till ullared och skor vill jag prova då han är plattfor)

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012