• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

Den lilla M skrev 2012-08-31 12:54:32 följande:
    Kom precis hem från koll på BB och dem vill börja sätta igång mig redan ikväll så om några dagar borde bebis ha kommit ut  !!
    men åh vad spännande Lycka till nu!!!

Ang hur jag känner mig nu när det börjar närma sig?? TUNG! bebis ligger fortfarande högt upp så det gör ont så fort jag ska böja mig fram, flämtar och håller på, ischias som jävlas, foglossning pga tyngden, SD:n som kommer i tid och otid ibland, förvärkar som gör ont, svullnaden i kroppen ska vi inte snacka om och vikten... tja det är en historia för sig! *blääää*
  • NeLe
    Den lilla M skrev 2012-09-02 13:02:44 följande:
    En snabb uppdatering från mig: fortfarande inlagd på BB, vattnet har gått och jag har börjat få medium värkar. Men min livmodertapp är inte helt mogen ännu så dem tror att liten kommer om ca 48-72timmar .. så nu är det bara att vänta på ordentliga värkar..
    skönt att läsa att allt går bra trots att läget är lite utdraget just nu.. Hoppas du/ni har er bebis i er famn snart!
  • NeLe
    Edds skrev 2012-09-02 19:03:04 följande:
    har haft konstant mensvärk nu sen kl 10 idag, 9 timmar altså,.. och massvis med sammandragningar.. 2 dagar till BF, jag hoppas verkligen att detta INTE avtar , utan att det håller i sig.
    spännande.. provat ta alvedon och ett varmt bad/dusch?
  • NeLe
    naggym skrev 2012-09-03 07:00:23 följande:
    Fick en pojke 1/9 21.26 3590g och 50cm! :) allt gick bra..
    grattis till er lille prins
    Frokenpilla skrev 2012-09-03 07:23:36 följande:
    Samma här...när jag väntade dottern var jag helt inställd på att gå 2 veckor över tiden..men då föddes hon i vecka 38+1, helt otippat...och lite chockartat. Denna gången var jag inställd på att föda senast vecka 38+1 bara för det...men nu är jag på 38+5.
    Lite jobbigt när man ställer in sig och så kommer inte bebis.. Jag har ett stort spann dock, min första kom på BF+13 och min andra kom i v 39+5 (efter tre hinnesvepningar)  men jag tror att jag annars lätt skulle gått på övertid med 2:an med. Vilket får mig att känna att det definitivt kommer bli så denna gång med... Vill bara nå till BF just nu så jag kan "jobba" på övertiden

• NeLe
    Superbia skrev 2012-09-05 20:14:25 följande:
    Jag var hos barnmorskan idag och det visade sig att bebisen ligger kvar som den ska efter vändningsförsöket i förra veckan, och den är även fixerad. Det gillar vi! Glad
    Goda nyheter!!
  • NeLe
    idamarja skrev 2012-09-05 22:15:08 följande:
    Grattis t er som fått era små guldklimpar! :)

Idag gjorde ja en repa inne på förlossningen, fick sjukt tryck neråt o kraftiga sammandragningar, i natt har bebisen bökat rejält så ja tänkte att nu har den vänt skallen ner o vill ut. men icket, den ligger på tvären, eller den rör sig nå fruktansvärt mkt, när dom körde ctg så blev dom lite oroliga för bebisens hjärta jobbade på väldans fort, till slut lugnade den ner sig o dom kunde koppla bort ctg o så fick ja täffa läkare o göra ul, tydligen väldigt mkt fostervatten denna gång också o mest troligt därför den inte hålls m skallen ner...han ville vända den där o då o började trycka på min mage tills ja skrek åt honom...

det hela slutade med att ja for hem med en tid för kejsarsnitt...    
    ojdå... När blir det kejsarsnitt då?
  • NeLe
    idamarja skrev 2012-09-06 10:01:40 följande:

Det blir nästa torsdag...dom gör bara planerade snitt en gång i veckan här tydligen...men då är jag i 39+1 så dete väldigt sent, känns som om dom vill att bebisen ska hinna komma självmant innan, o dom tror väl att den ska vända huvudet ner i sista sekund, o det kan den ju göra...men det kan även sluta m akutsnitt, vilket jag är mest rädd för av allt.

tja det känns ju lite märkligt, ville ju verkligen inte att det skulle bli snitt denna gång, o allt blev ju så omtumlande igår, hade läkaren inte börjat trycka för hårt på min mage o nästan försökt vända den där o då så hade utgången kanske blivit en annan, men det fick som bägaren att rinna över.
    håller tummarna för att du slipper akutsnittet såklart och att bebis antingen tittar ut självmant eller vänder sig!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012