• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

IdaVasterflo skrev 2012-08-22 20:44:58 följande:
    Har aldrig hört om att de gör det. Men jag måste fråga i morgon!
    inte jag heller... hmmm, trodde man var tvungen att åka in till sjukan för det..
  • NeLe
    NICU skrev 2012-08-22 21:52:26 följande:

Hos oss så gör vi så att mammorna som donerar ska slippa krångel och då kan de lämna både flaskor, frysväska, pump och allting på vårdcentralen där de bor. Jättesmidigt! :) Så hör med er donatorbank!
    ska göra det
  • NeLe
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-24 01:35:35 följande:
    Nu sitter jag på FL och väntar på ett rum på BB med vår lilla Molly i famnen. Hon kom som en raket igår kväll (torsdsg) 37+8 i gravlängd. Första värken kom kl 19, vattnet gick i bilen 22.04, inne på FL 22.10 och hon va ute 22.30.
    ojdå snabba ryck var det då allt Stort gattis till er lilla Molly!!
    AM79 skrev 2012-08-24 07:15:46 följande:
     (fast du var 37+8? åttan är nog felskriven eller?)
    hehe ja, jag reagerade också på den!
  • NeLe
    Edds skrev 2012-08-26 19:37:58 följande:
    Hur räknar man värkarna ? Från start till slut? Slut till start? Start till start ?:D

Inte för att jag måste klocka nu men när det gäller!:)
    från start till start vad jag vet  
    Från start till slut är frekvensen men d e inget du behöver hålla reda på direkt.. Du kan ju försöka hålla koll ifall de kommer och håller i sig i ca x sekunder/minuter osv... Men annars så e d från början att du känner att en värk kommer tills nästa kommit.. därmed vill man veta hur "tätt" värkarna kommer! 
  • NeLe

Superbia, lycka till imorgon!

Angie, åh vad kul att ha ett datum och verkligen veta när bebis kommer...!

Ego, själv ska man till BM imorgon. Blir det 4:e jag träffar under denna graviditet vilket är snurrigt värre. Bara pga det har jag känt att det verkligen varit oläglig tid att bli gravid på... Vill ha min gamla BM men hon jobbar ju tyvärr inte kvar och som jag känner så kan ingen ta hennes plats oavsett försök till det
    Hur som helst så börjar jag gå varannan vecka till BM efter morgondagens besök. Ska bli spännande att se ifall SF måttet ändrat på sig på något sätt då kurvan planat på senaste. Gick in i v 35+0 idag så nu är det 4+6 veckor kvar tills BF vilket innebär en löning till innan bebis förhoppningsvis är här  

• NeLe
    Angie99 skrev 2012-08-27 22:43:43 följande:
    Det kommer nog kännas konstigt när man åker dit. Typ jaha, då ska vi åka till sjukhuset och operera ut vårt barn nu då... Men det känns skönt på ett sätt att veta när det blir. Om det inte blir innan förstås men den tanken har jag helt släppt nu. Man känner sig lugnare på nått sätt.

Har förövrigt haft en kanondag, sambon fick goda nyheter gällande sitt företag, jag fick veta att jag inte har några karensdagar på A-kassan (kommer vara arbetslös från 1/9 till 7/9) och sen vann jag 25:- på triss.

NeLe och Love: Lycka till hos BM/på vändning!
    hehe lyckodag idag med andra ord
  • NeLe

Då har man också varit hos BM.. Helt ok för att vara första mötet, kändes bra med att hon var erfaren om jag jämför med de senaste två...

För övrigt så frågade jag om en undersökning och det fick jag. Yttre livmoderkanten var mjuk men inre hård och lång. Hon fick inte i något finger där så hon tror inte värkarna jag hade igår påverkar så att jag kommer öppna mig än. Det kändes otroligt lättande att höra samtidigt som det kändes surt, vadå alla värkar hela kvällen och natten för inget?! Men aja, jag visste ju själv att det inte var på G igår... Det fick det ju inte vara!

Övriga värden var väl ok de med...
    SF-måttet har ökat igen (denna BM mätte dock riktigt långt ner enligt min mening men nåväl): 35 cm (vilket innebär en ökning på 4 cm under 3 veckor?!)
    Blodtryck: 110/60
    Bebis hjärta: 135 slag/minut
    Bebis läge:  Huvudet ner men fortfarande högt upp. Den har med andra ord inte ens sjunkit  något trots att det senaste UL visade att bebis låg långt ner Förvånad

Hur som helst så fick jag även frågat om SF måttet och visst är det så att det inte är en större/mindre riktlinje för storleken på bebisarna. Fick även frågat om svepning,  varför det är så olika överallt och hur hon ställer sig till att göra en (inte för att jag vill göra någon men det kan vara bra för framtida tankar tänker jag) och ifrågasatte också övertiden på 3 veckor som gbg har men fick inget direkt vettigt svar.

Nåväl, slutet gott allting gott... typ! 

• NeLe

superbia, grattis till lyckat vändningsförsök.

snart fyra barn, spännande med igångsättning imorgon. Håller tummarna för att allt kommer gå bra!  

• NeLe
    Alicias skrev 2012-08-28 22:20:04 följande:
    Hur har ni det med sammandragningar så här mot slutet? 

Jag har hur mycket som helst, 4 ordentliga inom 30 minuter nu. De gör inte ont men är väldigt påfrestande.  
    hade också så i förrgår dock lite tätare kom de... 2-3 st/10 minut... jobbigt värre för de har inte påverkat tappen/mognaden något Obestämd
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-29 08:15:15 följande:

Jag har sammandragningar var 5-30 minut hela dagarna.... hoppas dom gör nytta... för skönt är det då inte,..
    blä förstår inte hur du står ut
  • NeLe
    idamarja skrev 2012-08-29 19:17:14 följande:
    Det börjar närma sig för var o varannan här nu, spännande...och jobbigt :)

Igår slog jag en signal till förlossningen, har väldigt mkt sammandragningar sen i söndags o igår började dom stråla ner mot benen. men hon tyckte nog ja ringde i onödan eftersom jag inte var i något aktivt värkarbete...vilket jag själv också vet, men med tre timmar till bb så vill man ju gärna åka i någorlunda god tid. Nu var det ingen bebis påväg ännu så det var ju skönt att man inte åkte någon bomtur. 

Får se hur det artar sig de här, verkar ju inte vara så långt borta men samtidigt är ja ju bara i v 37+0 idag så det kan ju gott dröja några veckor ännu, men ja tror ja drar med gubben till sängen o testar färdknäppen :) Om han törs, han är rätt skraj nu, eftersom det är han som ska köra mig till förlossningen vill han ju inte att de ska gå för fort, så bebisen kommer i bilen. Men ja ska packa rena handdukar, en stor filt o en klädnypa ifall det skulle behövas.   
    oj tre timmar till förlossningen skulle jag vara riktigt rädd för, jag skulle nog hunnit föda på vägen (min senaste graviditet tog det 50 min innan lillan kom ut
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012