Vi som väntar smått i September 2012
Hoppas ni alla får en toppen söndag, själv ska ja nu strax väcka min sambo och duka upp frukost på altanen sen sitta där och njuta av solen .
Hoppas ni alla får en toppen söndag, själv ska ja nu strax väcka min sambo och duka upp frukost på altanen sen sitta där och njuta av solen .
Usch vad ledsen jag blir av att läsa sånt här.. varför ska det vara så svårt att vara utan alkohol och cigaretter i 9månader?!? Tycker man inte att ens barn är värt det?!? Ren misshandel är vad det är..
Vad sa/säger hennes man om att hon dricker? Min man skulle bli skogstokig på mig!! Å hade det varit min syster så hade jag inte kunnat hålla mig i skinnet utan hade nog skällt ut henne och sen lämnat hennes bröllopp. Eller så kanske hon har ett alkohol problem.. å då behöver hon professionell hjälp omgående!!
Star struck: Anmäl honom, han får inte göra så där. Om han nu råkar ha en personlig åsikt om överviktiga som blir gravida så ska han hålla den för sig själv! Sa inte din man emot honom inne på sjukhuset? Min karl hade nog rytigt i ordentligt mot honom. Hoppas du bara får träffa bra personal i fortsättningen.
Kram på dig
Jag är i vecka 33+5 och min lilla donna har legat med huvudet nedåt i snart 6veckor å jag hoppas att hon stannar i den possitionen . Min BM sa att dem flesta bebisar har vänt sig i vecka 33 men om den fortfarande inte vänt sig i vecka 35/36 så bokar man in ett vändningsförsök i vecka 37. Fast det där är säkert olika från kommun till kommun!
Jag är 31 och bor, med min sambo som är 35, i Nacka i vår villa tillsammans med våra två hundar. Vi väntar vårat första barn, längtar såå mycket.
Ang utseende så är det svårt att gissa hur den lilla kommer se ut men vi var ganska lika när vi var små så med största sannolikhet kommer den lilla vara blå eller grönögd och ha cendrefärgat hår. Men eftersom jag har melerade ögon så kan ju vår lilla prinsessa även få bruna ögon då jag bär på båda generna .
Hoppas ni alla mår bra och har en bra dag!
Det här med rött hår är intressant för det är lite annorlunda än blont, brunt eller svarthår. Rötthår är inte en vanlig "färg" gen utan det är en genetisk receptor som sitter på en av föräldrarnas kromosomer (kommer inte ihåg vilken det är). Så rötthår är egentligen en genetisk mutation inget man ärver på samma sätt som övriga hårfärger. Det betyder att oberoende av vilken hårfärg föräldrarna har så kan man få ett barn med rött hår om en av föräldrarna bär på denna mutation. Å det är detta sätt som man ärver rötthår!