Inlägg från: LillaPluppen |Visa alla inlägg
  • LillaPluppen

Vi som väntar smått i September 2012

Choccolat skrev 2012-01-09 10:06:34 följande:
    Jaha.... jag trodde alla "testa tidigt" var 10 miu... föllåt... 
    Jag tycker i alla fall att dina test ser fina ut! =) 
    nä rfsu testa tidigt mäter 25 va jag vet.
    Tack för att du tycker det ser bra ut iaf!=)

Det är lite typiskt, för hade jag väntat med att testa till idag skulle jag ju ha tyckt att strecket va fin fint!=) men eftersom jag testade svagt torsdag och starkare fredag så ser jag ju ingen speciell ökning efter det och därför tänker jag att det går tokigt.

ska köpa måånga andra test och testa med idag på lunchen oxå, så man kan jämföra lite=)
  • LillaPluppen

Kavajen: Va roligt!=)

Själv va jag såklart iväg på lunchen och köpte tester för 300 spänn:P haha, tokig blir man!

Testade med CB plus och apoteket hjärtats egna.
    Ser ju iaf bättre ut än Rfsu testa tidigt. Köpte såklart 2 pack av båda och ävne ett extra rfsu testa tidigt för att kunna se en stegring på det oxå=)

• LillaPluppen
    litenplutt skrev 2012-01-09 13:03:59 följande:
    Ni som köper streck testerna... är d inte bättre o köpa clearblue som visar om du är eller inte är gravid och även vikken vecka du är på??
    Jag har bara köpt dem och dem har vart toppen=D Så slipper man stå där med ett halv taskigt streck och man e osäker på vad d egentligen visar.
    Bara en tanke.   

Idag mår jag illa och molvärk... 4+0 idag.  
    man har väl såklart tagit ett digitalt oxå:P och har ett liggandes hemma för test om 1 vecka då det borde visa gravid 2-3 eller 3+=)
  • LillaPluppen
    Amanda 231 skrev 2012-01-09 13:33:19 följande:
    GRATTIS LillaPluppen! =) 
    Ska bara kolla men visst är det så att om man får ett positivt så ska man egentligen inte behöva testa igen om strecken är starka?`ser att alla har testat flera gånger och undrar nu om jag också bör göra det för att vara säker men har tagit rfsus gravtest och fått fina streck så då borde jag inte behöva göra flera eller vad tycker ni?=)
    Tack=)

Nä så fint streck som du fått så går det ju knappt att få någon ökning till, grattis själv!

Det är ett sånt starkt streck jag väntar på=)
  • LillaPluppen
    Ego86 skrev 2012-01-09 20:39:28 följande:
    Hoppar in här! 26-årig tjej från Stockholm som plussade i går (första försöket och såå overkligt). Någon får gärna lägga till mig på BF-listan. BF 7/9, första barnet
    Grattis och välkommen!=)
  • LillaPluppen
    Karolina 701 skrev 2012-01-11 12:02:57 följande:
    Hallå där alla blivande Mammor! ;)
    Hur mår ni?
    Igår plussade jag äntligen! efter att ha försökt få ett syskon till vår 4 åriga dotter i 3 års tid. Jag hade gett upp hoppet helt.
    Men när jag för 1 vecka sen fick jätteont i brösten och magen var orolig så började jag misstänka bebis;)
    Jag är i v 5.
    Känns helt overkligt!
    Finns det fler i denna tråd som väntar syskon? / Karolina
    Grattis!!=)

Vi väntar andra barnet, har en son på 2 år oxå
  • LillaPluppen

Mina bröstvårtor är sjuukt ömma nu!! Skönt med lite symptom men rackarn va ont det gör när man råkar komma åt dom.

Annars känner jag inget faktiskt=) men vecka 7 räknar jag med att det slår till. Det bästa är att jag kommer hinna på fast anställning precis innan eventuella illamående dagar sätter igång=)

• LillaPluppen
    Eddies skrev 2012-01-11 13:15:13 följande:
    ooo fy vilken lyx att få fast anställning... de måste vara skönt, bra timing..

själv sa jag upp mig från min fasta anställning en månad innan jag blev gravid.. känns sådär..
    ja det känns skönt=)  chefen sa att vi ska ha samtal i slutet av månaden om anställningen men jag behövde bete mig riktigt illa de sista 2 veckorna om jag inte ska få fast=)

Tråkigt men ändå kanske bra att du sagt upp dig, det fanns väl en bra anledning till det antar jag! Men hade du varit gravid innan där hade du kanske stått ut i nåt halvår till.
  • LillaPluppen
    Eddies skrev 2012-01-11 14:33:36 följande:
    ja men vad härligt då får jag gratulera du kommer garanterat att få de, kommer du säga att du är gravid? eller ska du vänta ? du kan ju vänta åtminstone till vecka 12 ! :)

Ja jag hade bra anledning så jag ångrar mig ändå inte, men hade de varit så att jag vart gravid då, så hade jag faktiskt stått ut sista tiden bara för att ha bra inkomst, menmen :) jag klagar ändå inte jag får jobba extra och välja själv hur jag vill jobba nu och de är skönt, känner jag för att vara ledig så är jag det... fast dåligt betalt hehe
    Nä jag ska vänta tills åtminstonde vecka 12 tänkte jag=)  Eller om jag mår jättedåligt så kanske man måste berätta det tidigare.

Jag tror min chef kommer skratta och sucka lite och säga "faaaan oxå" då jobbar du ju bara några månader till.=)  Jobbar som säljare och är relativt duktig:P
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012