Inlägg från: Saradenrara |Visa alla inlägg
  • Saradenrara

Vi som väntar smått i September 2012

Together90 skrev 2012-01-05 21:47:59 följande:
    Vad tycker ni om det här spontant tjejer???  
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11

Ja man ser ju att det är streck, även om dem är svaga. Hade du inte varit gravid hade de varit nada. Är Du på bim plus eller minus?
  • Saradenrara
    Saradenrara skrev 2012-01-05 21:52:12 följande:

Ja man ser ju att det är streck, även om dem är svaga. Hade du inte varit gravid hade de varit nada. Är Du på bim plus eller minus?

Jag vet. Jag känner igen det där. vi vill vänta till efter ul i v12 så vi ser att allt är bra med bebisen innan vi berättar. Men idag kunde jag inte hlla mig , jag träffade en kompis som har en dotter på 9 månader. Jag kunde bara inte hålla mig. Men hon lova att hålla tyst :) det kändes skönt att få berätta för någon mer än sambon bara. Gör det du med. nån du litar på :)
  • Saradenrara

Här är mina test som jag gjorde. Det översta som är något svagare är gjort på dan 34 i cykeln. Det understa är gjort på dag 36. Jag köpte en förpackning med 2 tester i så jag kände att de va lika bra att använda båda två. Han knappt kissa klart innan strecket kom :)
  • Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 21:58:01 följande:

Jag fick det första plusset på ungefär BIM-1 och det var väldigt svagt och det är nog det nedersta testet och det översta testet är tagit igår kväll med urin jag hållit inne i 1 h alltså på BIM, hade inte tänkt att testa igår kväll egentligen men kunde inte låta bli..jag ville se om det blivit något starkare..men ni tycker att det översta testet också är "svaagt"? 

Jag har alltid plusset väldigt tidigt tidigare graviditeter ( 5 graviditeter= 1 abort 2008, 1 son 2009, 3 Missfall/MA nu 2011) så jag hade nästan gett upp när testet helt plötsligt visade svagt pluss.
    Ägget måste satt sig väldigt sent.

Men jag tog ett digitalt på BIM-1 ungefär och fick Gravid 1-2 det var samma dag som jag fick första plusset såklart...

Åh va kul att du fick plus nu :) jag har två aborter bakom mig från 2008. Jag har aldrig plussat tidigare än dag 35 i cykeln. Men den här gången blev det jätte starkt på dag 34 så jag måste haft ägglosning väldigt tidigt förra månaden. Villka veckor fick du mf? är så jäkla orolig för de. åker ju utomlands nästa helg och är borta 3v, är jätte orolig att jag ska få mf när vi är där. vad gör man då lixom?
  • Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 22:17:21 följande:
    Ja jämfört med dina tester så är ju mina svaga...

haha ja. men jag väntade ju en vecka efter försenad mens just för att jag vet att de inte visar nått för mig innan. men du är ju gravid de har vi ju sett svart på vitt nu.  så GRATTIS till oss :D
  • Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 22:22:58 följande:

Men när du får mens, får du den på dag 28:a då egentligen ?

Kram

Alltså jag har haft ganska regelbunden mens fram tills i sommras. förr fick jag alltid mens mellan 32-35 dagar. Hade jag inte fått mens på dag 35 så visste jag att jag var gravid. Efter sommaren började mensen strula. Jag fick mens på dag 45 ena månaden och månaden efter på dag 23 osv. Då fick jag mensreglerande piller utskrivna som oxå skulle göra att jag inte fick någon ägglossning. Jag åt dessa piller i 3 månader och mensen strulade fortfarande. Tillslut gjorde jag ett test den 1jan som visade possitivt. Jag hade inga som helst tankar på att jag kunde vara gravid, gjorte testen mest för att kunna tala om för läkaren när jag ringde att jag gjort test o jag är inte gravid så det är nått annat fel. MEN jag var gravid och fick ringa BM istället :D Jag hade min senaste mens med start den 28 Nov.
  • Saradenrara
    Mamilla skrev 2012-01-05 22:32:51 följande:

Jag kom nyss hem från en utlandsresa, testade mig samma dag som vi åkte. Orolig till tusen, ville absolut inte vara i ett främmande land när man inte visste vad som skulle hända. Men allt gick bra :) gick första dagen och letade efter närmsta doktor utifall något skulle gå snett. Allt kommer säkert gå fint! Njut av utlandsresan och planera framtiden ;)
    TACK det där behövde jag höra! är så sjukt orolig för allt som kan hända. Jag ska verkligen försöka slappna av och njuta av semestern. Det här blir ju sista resan utan barn :)
  • Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 22:35:25 följande:

Okeeej haha va struligt men GRATTIS till graviditeten oavsett:)

kraam

Ja du det var sjukt jobbigt o inte veta när mensen skulle dyka upp. och mitt i allt strul blir jag gravid. Jag trodde att man va tvungen att ha sex och inte äta piller för att bli det. men tydligen existerar storken haha
  • Saradenrara
    Mamilla skrev 2012-01-05 22:42:06 följande:

Jag är lite trög vad det gäller att räkna med min son räknade jag visst fel med en hel månad visade det sig vid rutin ul.

Min kropp har heller ingen aning om vad mens är, här jätte oregelbunden mens som vissa månader helt utesluts. Under förra graviditeten hade jag "mens" 5 gånger.

Vi får se om jag kanske minns när jag hade min mens sist ;) är det bara jag som inte riktigt har koll?
    Jag skriver alltid upp i kalendern i mobilen vilken dag jag får mens och vilken dag en slutar. Sen när jag tycker att mensen borde ha kommit så räknar jag bara dagarna från förra gången jag hade mens. Hade jag inte skrivit upp de i mobilen hade jag aldrig kommit ihåg de , just för att mensen var så oregelbunden. Den här månaden fick jag en brun flytning kring mensdagen så då stoppa jag in en tampong och gick o la mig. På morgonen va de inget mer. Då blev jag riktigt irriterad och bad till gud att min kropp skulle bli normal igen. Och det blev den ju på sätt och vis :D

Det bästa är nog att ringa KK och be att få komma på ett vul. Säg att du inte har en aning om hur långt gången du är pga strulig mens.

Kram   
  • Saradenrara
    Mamilla skrev 2012-01-05 22:47:58 följande:

Ja! Passa på att njuta!! Vi åkte med vår son på 15 månader, inte en lugn stund förutom när han sov :) men det var underbart, spännande och lite läskigt på samma gång.

Men att flyga med en "liten" och ha hormoner hon hoppar och skuttar bäst de vill det är inget att rekommendera.. Haha

Haha ne min sambo fråga nyss om jag tänkte vara såhär grinig i Sri Lanka oxå. Jag har köpt nackkudde, öronproppar, stödstrumpor och ögonbindel så flyget dit går nog bra men när vi väl är där nere är det nog värre. Kommer inte våga äta annat än bröd och frukt typ :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012