Inlägg från: Saradenrara |Visa alla inlägg
  • Saradenrara

Vi som väntar smått i September 2012

LillaPluppen skrev 2012-01-06 08:59:33 följande:

äntligen kan jag joina en grupp=) dagens skörd av test såg ut såhär!! tjohooo=)
    är andra barnet för oss och det blir BF den 15 sept!
    peppar peppar på att allt går bra!  

GRATTIS och välkommen till gruppen :)
  • Saradenrara
    mizzy skrev 2012-01-06 11:21:58 följande:
    Hoppar också in här :) Är i vecka 6 Har haft ont i magen till och från som en tok, ibland känns det som mensvärkar ibland känns det mer som någon knådar mina inälvor och ibland som tusen nålar. Är det någon av er som haft problem med brun/rosa flytningar ? Jag har haft det inte mycket bara pytte men har hört att det är ganska vanligt i tidig graviditet, ska till mitt första hälsosamtal på tisdag hos BM. Är lite orolig måste jag erkänna över mina flytningar :S GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAT OCH VÄNTAR SMÅTT I SEPTEMBER!! 

Ja Jag upptäckte igår att jag hade jätte ljusrosa flytningar. Blev lite rädd men antar att de e normalt. Så länge det inte är klar rött :)
  • Saradenrara

Jag måste få klämma in en fråga här igen. Jag Har haft jätte ont i ländryggen hela dagen. Känns typ som mensvärk fast i ryggen. Är det någon mer som haft de? Lite orolig faktiskt :(

• Saradenrara
    Frokenpilla skrev 2012-01-06 23:23:12 följande:
    Har det till och från hela tiden. Har läst att det kan kännas i ryggen med så det är nog ingen fara.

Phjuuu , skönt o höra att jag inte är ensam :) jag blir lite irriterad på mig själv att jag är så nojjig och orolig helatiden. Men man läser ju så mycket konstiga saker som kan hända. Får försöka rannsaka och hålla mig till de positiva :) Kram
  • Saradenrara
    LillaPluppen skrev 2012-01-06 23:29:42 följande:
    nån mer än jag som dricker mycket light läsk i vanliga fall?  Har lite av ett pepsimax beroende men ska sluta illa kvickt nu när jag är gravid tänkte jag. Det får bli smaksatt bubbelvatten eller i värsta fall vanlig läsk om det är akut:P haha känns ju som ett väldigt lätt beslut att ta när det inte bara är mig själv jag "förstör"

Ne men ett Coca-Cola beroende. Jag Har lyckats byta ut det mot vatten nu. Slutade snusa så fort jag fick plus oxå.:) du kan ju börja med varannan vatten om du Har ett riktigt beroende alltså. Lycka till
  • Saradenrara

Jag var på vul idag v6+1 och man kunde helt klart se att det fanns en Hinnblåsa och någon form av skugga i den. INga hjärtslag än. Troligtvis hade jag sen äl och därför var fostret mindre än vad vi väntat oss. Jag åker ju till sri Lanka på lördag och är borta 3 veckor. Men läkaren tyckte jag skulle komma tillbaka när vi kommer hem från resan för o se så de gott åt rätt håll. Nu hoppas vi att det lilla hjärtat slår nästa gång jag går i v 9.:)

• Saradenrara

Jag är jätte svullen. Till och med på morgonen innan frukost. Värst är det ju på kvällen när man ätit under dagen. Jag kan glömma att få på mig mina vanliga jeans. Jag får nu mera använda leggings och jeans leggings. Men även dom trycker i magen så det gör ont. Satte faktiskt på mig mamma jeans i morse och HERREGUUUUD! vad skönt de va för magen. Jag kunde andas och slappna av :) Tur det finns tjocka tröjjor så ingen behöver veta vilken typ av byxor jag använder :)

• Saradenrara
    Ninni4 skrev 2012-01-11 21:41:28 följande:
    Läste att några redan har gjort VUL. Kan man göra det redan i vecka 5 och se ev missbildningar? fick klart reda på att jag är gravid idag och har BF 14 Sep. Hoppas allt kommer gå bra! Man är så orolig i början och kan inte riktigt ta till sig det. Första 12 veckorna var en plåga med första barnet sen kunde jag glädjas =)

Jag var på vul v 6+1 och Då kunde man bara se att det låg nått där. Såg bara ut som en liten liten larv. Ingen hjärtaktivitet kunde man se än heller. Skulle rekomendera dig att boka in en tid v 8 minst, då är Du säker på att du kan se hjärtat slå iallafall :) kram
  • Saradenrara

Jag jobbar som Handläggare på hyresgästföreningen (kontor med andra ord). Vi har berättat för de närmaste kompisarna då de förjade fråga när jag varken dricker eller snusar längre. På jobbet vet dom närmsta kollegorna bara. Vi hade tänkt vänta med att berätta för resten tills vi varit på ul v 12.  Vi åker till Sri Lanka på lördag och blir borta 3 veckor vilket är väldigt skönt eftersom tiden går lite snabbare då :) Inskrivning var jag på förra veckan !

• Saradenrara
    Erika89 skrev 2012-01-13 08:47:51 följande:
    Är det någon mer som blev oplanerat gravid? :)
    Jag blev väldigt oplanerat gravid. Jag åt p-piller och hade inte en tanke på barn. Men nu blev det som det blev och vi är jätte glada ändå :)
  • Saradenrara

Hej alla. Ett tag sen jag skrev nu. Jag sitter just nu på hotellet i sri lanka. Vi har varit här i 2v nu och har 1v kvar i solen. Allt har varit jätte bra förutom detta illamående. Jag spyr när vi åker taxi, på morgonen innan och efter frukost. Sen mår jag små illa resten av dagen. Sjukt jobbigt när man är i ett annat land. Hade jag varit hemma hade man ju kunnat äta vad man vill när man vill för att lätta på illamåendet. Men här finns det inte så många alternativ än ris och starka grytor ( vilket jag gillar i vanliga fall) men just nu vill jag bara hem. Någon som vill byta sista veckan? Tur att jag har bananer iallafall. Trycker i mig 2 st innan jag går upp ur sängen, det hjälper lite. Är det förresten någon mer som vaknar mitt i nätterna och mår så illa att om ni rör er så spyr ni typ? Jag gör de varje natt. Finns det någon som har några tipps på att dämpa illamående ? Puss o kram från soliga bredgrader.

• Saradenrara
    Frokenpilla skrev 2012-01-28 15:18:45 följande:
    fy fasen. Är inte alls avundsjuk :/ Jag mår ibland så illa på nätterna. Sjukt jobbigt. Det finns massor med tips mot illamående men jag tycker illamåendet verkar göra som det vill iallafall.

Ja det verkar ju så. Det kommer så plötsligt oxå. Nu har jag knappt känt nått illamående på flera timmar, tänkte nästan att de kanske börjar avta snart, men icke. Direkt efter maten så kom de dom en oförberädd käftsmäll. Man blir ju så jäkla irriterad på att alltid må dåligt. Tur man kan skriva av sina aggrissioner här :) hur har du det annars då? Mår du bra för övrigt eller har du andra gravid krämpor än illamående? Kram
  • Saradenrara
    Bumblan skrev 2012-01-30 08:05:57 följande:
    Fy vad jag är orolig just nu. Tycker att spänningarna i magen avtagit så jag får för mig att det lilla livet dött. Men så googlar jag runt lite (fast bm sagt att man inte ska googla) och då verkar det vara så för många kring vecka 10. Som det är nu blir jag glad för minsta lilla tecken på symptom. Är mest det att magen känns mest bara degig, medan jag tycker den ska va spänd som i tidigare veckor. På torsdag ska vi på tidigt UL, så då får vi äntligen veta. Känns som att den här veckan kommer gå extremt långsamt. Var tvungen att skriva av mig lite. Godmorgon förresten! :)

Jag har knappt haft ont i magen alls . Lite i början bara. Mitt största problem nu är illamående och halsbränna. Du behöver nog inte oroa dig :) jag är i v 9+0 idag . Kram
  • Saradenrara

Idag fick vi se lilla loppan där inne. Hen sprattlade runt som sjutton och hjärtat slog fint. Så jäkla coolt o se. Kub test/ul om 2 veckor.:)

• Saradenrara
    TheFamily skrev 2012-02-13 11:47:04 följande:
    ÅÅÅÅhh mysigt! Vilken vecka är du i?
    Jag längtar så jag dööör tills UL den 20/2....Kommer vara v. 10+1 då....
    Ja det var verkligen jätte mysigt :) jag är i 11+0 idag så kub testet blir i 13+3. Det är verkligen en jätte häftig kännsla när man ser bebisen. Det känns helt plötsligt verkligt. och allt kräkande är sååå värt det :D Lycka till! kram
  • Saradenrara
    TheFamily skrev 2012-02-13 13:33:37 följande:
    Ja den känslan känner jag verkligen igen! Har en dotter sedan innan och såg henne på UL/VUL i v7, v10, v11, v15, v19, v32.....
    Denna gången blir det bara i v10+1 och i v19....

Anledningen till att det blev så många förra gången var:
    v7 Blödningar en vecka.
    v10 Nupp, för tidigt
    v11 Nupp
    v15 RUL för tidigt
    v19 RUL
    v32 TUL (görs på alla i Malmö)

Denna gången bor jag Västra-Götaland och här görs bara RUL. Men jag har fått ett tidigt UL då jag har många MF och ett MA (v12) bakom mig....

Kram
    Oj jisses då. Hoppas verkligen att du slipper allt detta denna graviditet. ( men å andra sidan fick du se sälen lite oftare än dom flesta ) :D

ta hand om dig. kram
  • Saradenrara

Hej tjejjor!

Nu har jag gått ut med min graviditet. I och me det har jag även startat en ny blogg där jag tänkte skriva om just graviditeten och allt runt om kring. Vill ni läsa den så hittar ni den här www.saarawo.devote.se

Ha en jätte bra dag puss o kram   

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012