Inlägg från: kavajen |Visa alla inlägg
  • kavajen

Vi som väntar smått i September 2012

Usch, det är nästan pinsamt att fråga det här, men måste ta upp det ändå!

Jag har fått intrycket i andra trådar att folk inte gärna ser mig som "en i gänget" angående graviditeten osv eftersom jag är ung och ensam.. Jag är 19 år (fyller 20 i april) och är inte tillsammans med pappan.  Vi har varit tillsammans, i typ 2 år, men tog slut för ett tag sen. 

Får känslan av att folk inte tror jag är lika glad av graviditeten som dom andra bara för att jag inte lever sambo liv med hus osv. Graviditeten var inte planerad alls - men SÅ välkommen från min sida! Och det är riktigt speciellt för mig, för jag fick mf i v.18 förra året, så detta är väldigt speciellt för mig. Jag är superlycklig, och jag lider inte alls av att vara ensam. Jag har en underbar familj och fantastiska vänner som kommer finnas för mig. Jag har arbete och boende (letar större). Så det kommer inte vara kämpigt ekonomiskt för mig eller så. Visst, kanske inte är världens rikaste tjej, men kommer kunna ge mitt barn det den behöver. Plus MASSVIS med kärlek

Så, kanske är hormonerna som talar? Men jag vill bara försäkra mig om att ingen här typ "ser ner" på mig och inte tycker att jag passar in här? För jag älskar att sitta här och prata med er och så, det är jätte kul Och nej, jag söker INTE bekräftelse, vill bara inte känna att man inte passar in eftersom det varit så i andra trådar :-P 

• kavajen

Jag mailade en läkare på en privatklinik för att be om ett tidigt VUL. Man är ju så jääääkla orolig! 

• kavajen

Tack alla!

Nej hörrni, jobb klockan 7 imorgon, och jag har varit halvt döende sen 20 ikväll, så jag kryper ner i sängen nu sov gott alla!  

• kavajen

Vilken växtvärk man har! Herregud.. Men på något sätt är det mysigt och fy vad jag mådde illa på lunchen idag,  var inte långt ifrån att jag spydde.. Uhh!

• kavajen
    ettplusett skrev 2012-01-03 20:03:43 följande:
    Jag undrar om det är någon annan som har navelpiercing? Jag har det och den har redan börjat spänna, är i vecka 6 bara. Har inte märkt någon skillnad på magen såklart.
    Har exakt samma problem. Har navelpercing och den gör typ ont nu? Nu har iofs min mage redan vuxit massa, är jättesvullen. Fortsätter det såhär så kommer jag ha svårt att dölja den..
  • kavajen
    ettplusett skrev 2012-01-03 20:09:23 följande:
    Jaha! Jag som hade fått för mig att man kunde ha kvar piercingen åtminstone ett par månader till :P Jag längtar såå mycket tills det syns på mig!
    Jag har läst lite om det och en del klarar av att ha kvar den hela tiden, och en del måste ta bort den. men jag kommer nog ta bort den sen, för annars så kan hålet spricka upp, eller hur man ska förklara :-P vad jag har hört iaf!
  • kavajen

Är det bara jag som har svullen mage? Den är enorm :-/ visst, det är jättemysigt, men kan ju bli lite svårt att dölja den om den ska vara stor reda nu! Vill helst inte att alla ska veta om det eftersom jag bara är i v.5.. (vecka 6 imorgon! )

• kavajen
    MiaMy skrev 2012-01-03 22:02:48 följande:
    Min mage är också svullen, känns alldeles hård ibland! Men än så länge kan jag dölja det med kläderna.

Ikväll har jag och min sambo pratat om vad som händer i min mage :) Han har varit väldigt förkyld och inte riktigt orkat engagera sig, men nu känns det som att han börjar vänja sig vid tanken.

Nån mer som har "växtvärk" i sidan av magen,  typ i äggstockarna/äggledarna? Kniper lite där ibland...
    Mysigt

Jo jag har växtvärk, i sidan. Ibland blir jag rädd att det är ett utomkved? Men då ska det ju göra SVINONT och blöda massa.. 
  • kavajen
    MiaMy skrev 2012-01-03 22:14:23 följande:
    Jag är fortfarande lite chockad, och förstås väldigt glad, så jag "förstår" inte att oroa mig! Det känns som att jag bara går omkring och ler och ser dum ut :D
    Men jag mår bättre av att tro att allt kommer att gå bra.
    Försök du också att inte oroa dig!
    Lättare sagt än gjort Men jag fattar inte heller riktigt.. Men idag har jag pratat med försäkringskassan om saker, och det kändes så dumt att säga "jag är gravid" haha

Allt är så overkligt, jag ska liksom bli MAMMA! GAAAAHHH!! Det är ju helt underbart!!! (fick ett litet glädje rus) 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012