Inlägg från: ThereseS80 |Visa alla inlägg
  • ThereseS80

Vi som väntar smått i September 2012

Den lilla M skrev 2012-01-14 15:53:04 följande:
    ok, ja där är det ju inte så jättetätt med gynekologer, men det finns ju några olika. har du testa att ringa runt för att se om nån kan ta emot dig för ett vul?

har provat men alla säger du får vända dig till mcv och där får ja bara svar att inskrivning den 7 feb och sen UL vecka 16-20 har förklarat min oro och dom vet ju om min pco står ju i mina papper men dom erbjöd mig att kissa där med på ett test de va de dom gjorde. men ja hoppas och tror för ja vill ju verkligen ha barnet. men svårt att inte oroa sig men ja provar och ja kan tacka jobbet för där glömmer ja bort de några timmar varje dag. har ett tungt jobb och mycket ensam jobb så ja måste vara med och alerten hela tiden mellan 8-10 timmar per dag så då är hjärnan från kopplad lite allafall..
  • ThereseS80

Idag har ja jätte ont i magen. Hoppas de är väldigt positivt. Kissat pos i dag med. Tror ja är vecka 7-8 och imorgon ska ja på diabetes kontroll ska då försöka få henne att skicka mig på VUL. Varit diabetes fri 2.5 år men går på halv års kontroller än. För att vara säker på att de håller sig i shack. Men nu ska ja försöka få dom fatta att ja vill veta och som diabetiker får man gå en gång i veckan på kontroller har ja hört. Tyvärr är risken stor att de kommer tillbaka nu men bara ja får förtsätta vara gravid och få vårat underbarn i sept så gör ja va som helst =)

• ThereseS80

Smärtan blir bara värre i magen Usch tror att de e kört nu! Inge roligt så troligen lämnar ja er nu!

• ThereseS80

Idag är de lika som igår. Jätte ont i magen svettas trött och mår illa. måste ta mig iväg på diabetes kontroll men vet ej hur brar. nervös och rädd för att nått är fel inte sett nå blod men smörtan i magen är inte rolig gör så ont att ja inte kan ligga rak lång eller stå eller sitta. är de normalt suttit i 2 dygn nu

• ThereseS80
    Choccolat skrev 2012-01-16 10:25:06 följande:
    Sitter det över hela magen eller på någon sida?

hela men mest nerder till. och går bak i ryggen svaret men får här är vänta de är nog inget farligr de går över- men de gör ju inte de men man är ju inte välkommen nånstanns. inte sett nå blod än är de ett pos tecken eller? men har så ont.
  • ThereseS80
    Choccolat skrev 2012-01-16 10:46:39 följande:
    Om jag hade så ont att jag inte kunde stå raklång hade jag åkt in till akuten och bett dom kolla upp det.. hellre att veta i alla fall!

ja men ja får ju inte komma in. ringt både igår flera gånger och idag. men dom säger att ja får vänta de är nog ingen fara och har de blivit mf så är de ju redan försent. men ja jag får leva på att ja inte blöder än. ska se om diabetes sköterskan kan få in mig ska dit kl 15
  • ThereseS80
    Den lilla M skrev 2012-01-16 11:12:25 följande:
    Men hur kan dem neka dig på gynakuten?? Det får dem ju inte göra?!?

vården idag får göra som dom vill verkar de som vårat landsting ger ja inte 5 öre för
  • ThereseS80
    Hellize skrev 2012-01-16 11:18:35 följande:
    Vad lustigt att vissa nekas komma in på undersökning! Jag ringde imorse för att jag har sett ytterst lite blod och känt av i magen mellanåt, och jag fick en tid redan idag. Man blir ju orolig så klart, så tycker klart man ska få en undersökning om man vill de. Trodde faktiskt dom skulle be mig avvakta, kanske bara hade tur.
    Vi får försöka stå på oss, vi borde ju ha rätt till en undersökning om vi blir oroliga eller om vi misstänker att något är galet.. Glad

ja har ju bara förbannat ont inte sett nått blod än men ska till diabetes sköterskan kl 15 få se om hon kan få mig nånstanns
  • ThereseS80

Hej

Fick tillslut komma in idag. Och nu kom ja hem. Hjärtat slår och ja är i vecka 7, Nu är de bara att hålla allt som går och hoppas. För med alla motgångar vi haft i livet så borde va våran tur nu med tur. =) Varför ja har sån smärta i magen fick ja ju ingen förklaring på men kan vara förstoppad. Annars har ja en jävla växt värk och då tyckte hon synd om mig.!

Ja nu hoppas vi båda och ser fram emot detta. För vi vill ju ha vårat under i början på sept. =)    

• ThereseS80

Länge sen ja läste och skrev. men jobbar och sover mest. Är i vecka nio nu (8+2) . Nu legat i 2 dygn inte kommit upp ur sängen. Mått illa spytt och haft diaree. Feber och ja bara sovit. Idag är ja bra. Trött och ont i magen. Hoppas bebis klarar sig. Men Ja mina dagar ser ut som så. Jobbar och sover. Är så trött hela tiden. Se har ja ju ett tungt och krävande jobb med nästan 10 timmar ståendes varje dag och mycket lyft och måste vara alert hela tiden så de gör ju sitt till. Men ja tänker kämpa på. Nångång ska man väl bli pigg innan de e dags för vakna nätter och tidiga mårnar =)

Är spänd och förväntas full och tycket att de kan bli början på sept nu. =)

Nu är de snart dax att duscha och bege sig på p-möte sen hem och sova för att kliva upp 03.45 imorgon så man är på jobbet till 05 och sen hem och sova efter de är slut vid 14 =)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012