Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Skönt för er som är glada efter era RUL idag. Det är allt en liten sten som släpper när man har varit där Glad

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Edds skrev 2012-04-16 17:26:05 följande:
    Nu har vi kommit hem från RUL, en kry och frisk bebbe som vägrade ligga still. !! Har lagt in en bild i bildtråden :) Ååååå jag är så lycklig och avlappnad nu !!! :) <3

Hjärta
    Härligt Glad
  • Superbia
    eiramis skrev 2012-04-16 17:57:33 följande:
    Grattis till alla lyckade UL.

Har RUL nästa tisd och oron växer. Jag hittar fortfarande inga hjärtljud med mitt as (är i v18 nu och tror mig kanske ha hört bebishjärtslag 1gång), men magen växer och jag tycker mig ibland känna hur något mycket lätt stryker förbi på insidan av magen. Jag vågar dock inte riktigt tro på att det finns ett litet liv därinne. När jag lyssnar med as så hör jag däremot en jäkla massa rörelse och min egen puls på 110-120 slag/min så det kanske dränker bebishjärtljuden eller nåt, men just nu känns det som om jag kommer att bli väldigt förvånad om det finns nåt litet levande där inne. Försöker för det mesta att inte tänka på hur orolig jag är över att fostret ska ha stannat av i utvecklingen eftersom jag bara får panikångestattacker då. Försöker låtsas vara glad och prata om graviditeten som om jag inte oroade mig, men inombords håller jag på att oroa ihjäl mig. Usch, var tvungen att skriva av mig lite eftersom ångesten blir allt värre ju närmre RUL jag kommer. Kommer i alla fall att ha ganska fullt upp innan. På torsd och fred hålls NPF-forum här i Uppsala vilket jag ska gå på och på månd kväll ska jag föreläsa om att vara jag så jag måste förbereda mig en del inför det.
    Jag tror att det är ganska vanligt att man börjar oroa sig mer ju närmare RUL man kommer. Det är ju då man får veta om något är fel, så det känns fullt logiskt att oron ökar. Oftast är det ju som det ska Glad
  • Superbia
    NeLe skrev 2012-04-16 20:02:16 följande:
    idag mottog jag mitt guldbrev, kallelsen till RUL:et... Nu börjar nedräkningen hihi!
    Är det långt kvar?
  • Superbia
    AM79 skrev 2012-04-16 20:05:24 följande:
    Var på Rul idag - bild finns i bildtråden. Fick en ny tid för UL i vecka 32 då min moderkaka låg för långt ner. Rör den sig inte i takt med att barnet växer kommer jag inte att kunna föda vaginalt utan måste då få kejsarsnitt. Någon som varit med om detta?
    Hur känner du inför det i så fall?
  • Superbia
    NeLe skrev 2012-04-16 20:12:44 följande:
    jo lite långt är det väl när man redan väntat en evighet, 3,5 vecka kvar
    Äh, det går fort Flört
  • Superbia
    beccagranen skrev 2012-04-17 08:05:00 följande:
    Igår var vi på RUL, och fick så vårt lilla pyre. Tråkigt nog fick vi inte med några bra bilder då hon låg nedåt, så inga profilbilder denna gång. Men vi fick veta att det blir en flicka, känns otroligt men fantastiskt kul då vi har en son :D
    Sne blev jag flyttad från 8sep till 21sep :/ 
    Flyttad ganska långt med andra ord. Lite segt att behöva gå igenom de senaste veckorna igen, man hade ju trott att dessa var avklarade Glad
  • Superbia
    Kaksmulan1 skrev 2012-04-17 09:00:53 följande:
    Jag har ju varit med i tråden sedan start men inte skrivit så mycket än, har haft en riktigt sunkig graviditet än så länge. Är.nu sjukskriven på 50% pga foglossningar så hoppas jag får lite mer energi tillbaka nu.. varit som en klubbad säl i 20 veckor snart ;) måste säga att 2:a graviditeten är så mycket svårare. Man är.gravid och svullen, mamma dygnet runt, ska sköta ett jobb och ett hem, och så ska man va en partner också! Känner att min stackars man hamnar så långt ner på listan att jag inte minns när vi gjorde nått tillsammans senast. Nån annan som känner så?
    Det är lite samma här, även om jag inte har några fysiska besvär direkt så tar barn, hem, (katter!) och allting mycket energi just nu. Jag tänker som så att min sambo är en vuxen karl som borde förstå det här och finna sig i att bli satt åt sidan just nu. Han kan väl tänka själv, ifall det hade varit omvänt Glad
  • Superbia
    ThereseS80 skrev 2012-04-17 18:23:13 följande:
    Svårt att få GP ja jobbar på en bensinmack. Tunga lyft ensamarbete kommer inte på toa när ja vill och står 7-10 timmar per dag. Och finns inga hjälpmedel eller avlastning och ja får inte GP. Vi jobbar ensama jämt utom mellan 8-12 på vardagar. Så ingen kan bära åt mig när de är varor och påfyllning av dricka och spolarvätska och oljor som är tungt. Men ja få jobba tills de sista.
    Det är väldigt konstigt att arbete inom butik eller service inte beviljas GP medan i stort sett alla vårdarbeten blir det.
  • Superbia
    emselott skrev 2012-04-17 19:04:29 följande:
    En fråga förresten.. Har era bröst växt mycket? Jag var tvungen att köpa ny bh igår. Alla mina vanliga har blivit för små. Och det var inte EN strl större jag var tvungen att ha. Jag har gått från 75D till 85F!!!! Herregud.. Jag bävar lite för var det ska sluta för jag har redan börjat få ont i rygg/axlar av den extra tyngden. Och ändå ligger jag på samma vikt som vid inskrivningen i v8. Jag har gått med sportbh på jobbet de senaste veckorna. Några fler som bär runt på vattenmeloner?
    Inga vattenmeloner men jag fyller ut mina C/D-kupor bra när jag är gravid. Hade väldigt gärna haft kvar dessa sen också Skrattande
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012